2023-11-10, 14:46
Medlem
Spoektrikss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Om det finns en sådan studie så kan du ju förslagsvis börja med att länka till den. Om du lyckas med det så lovar jag att ta en titt. Grejen är att du har inte presenterat någon fakta än, så det finns liksom inget för mig att vara "resistent" mot.

Du säger på fullt allvar att jag ska lita på staten? Är du på riktigt? Du är garanterat en sosse. Den saken är klar.

Det är fullt rimligt att förvänta sig att sjukvården ska fungera och att det ska finnas marginaler för en extra besvärlig influensa, när man har ett av världens högsta skattetryck. Bisarrt att du inte kan hålla med om en så enkel sak.

Om vården ändå inte funkar så betyder det att pengarna används på fel sätt. Ett exempel på fel användning är att köpa in 100 miljoner doser experimentell genterapi-substans, som ingen vet effekten av, och som tillverkaren har friskrivit sig allt ansvar från.

Det märks att du inte har riktig koll på ämnet. Faktan ligger redan på bordet och man kan lugnt säga att jag besitter "benefit of the doubt" I denna diskussionen. Det är DU som ifrågasätter allmänt vedertagen kunskap med argument som mer kan liknas vid religion snarare än kunskap och fakta.

Du begriper väl att kostnaden för att vårda en ovvaccinerad befolkning skulle vara enormt mycket högre. För att inte tala om att vi skulle riskera en samhällskollaps pga arbetare i stor utsträckning avled i covid 19. Tack och lov för vaccinet
Citera
2023-11-10, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magnifico
När jag fick Covid-19 första gången så fick jag endast detta av symptomen du listar:

Lätt feber
Förhöjt blodtryck.
Snabba hjärtslag.

Det löste jag med blodtryckssänkande medicin, äta iskall glass och kall öl

Tog ingen alvedon, ipren eller annat giftigt.

Alvedon och Ipren är giftigt men blodtryckssänkande medicin är det inte? Hur tänker du nu?
Citera
2023-11-10, 15:04
Medlem
magnificos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Alvedon och Ipren är giftigt men blodtryckssänkande medicin är det inte? Hur tänker du nu?

Jag syftar på att Alvedon och Ipren är giftigt för levern i stora doser. Iskall glass fungerar lika bra har jag märkt. Har inte tagit Ipren på 20år.

Första gången jag hade Covid-19 hade jag lite feber och den sänkte jag med iskall glass och kall öl, fungerade utmärkt

När jag var sjuk i Covid-19 vägrade vårdcentralen ta emot mig så jag fick bota mig själv med hälsokost och vitaminer. Det fungerade.
Citera
2023-11-10, 15:20
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoektriks
Det märks att du inte har riktig koll på ämnet. Faktan ligger redan på bordet och man kan lugnt säga att jag besitter "benefit of the doubt" I denna diskussionen. Det är DU som ifrågasätter allmänt vedertagen kunskap med argument som mer kan liknas vid religion snarare än kunskap och fakta.

Du begriper väl att kostnaden för att vårda en ovvaccinerad befolkning skulle vara enormt mycket högre. För att inte tala om att vi skulle riskera en samhällskollaps pga arbetare i stor utsträckning avled i covid 19. Tack och lov för vaccinet

Retrospektiv populationsstudie där man bara bläddrat ihop siffror från olika databaser. Ej dubbelblind. Dvs alla visste om dom själva var vaccinerade eller ej. Påverkas av individernas egen benägenhet att gå och testa sig. Dessutom inkluderar man sk "asymptomatiska" fall. Dvs folk som lika gärna kan vara helt friska, men har fått utslag på PCR. Massa utrymme för bias. Jag ger inte mycket för den.

Om det hade funnits en reell och påtaglig smittskyddseffekt så hade Pfizer kunnat göra en riktig dubbelblind studie som påvisade detta utan ambiguitet. Man hade kunnat ställa verklig sjukdomsdiagnos och inte bara gissa baserat på PCR-test. Finns nog ett skäl till att dom undvek att göra nån sån studie.

Vilken samhällskollaps är det du fantiserar om? Vilka "arbetare" avled av covid-19? Man kan väl knappast kalla Adam Alsing arbetare va?

Du är väl medveten om att medelåldern för folk som dog med den tveksamma diagnosen covid-19 var 80-plus? Och jag skulle snarare tro att dom flesta av dessa strök med pga vanvård, för att dom blev vägrade syrgas, och att man snålade med utskrivning av antibiotika.
Citera
2023-11-10, 15:29
Medlem
magnificos avatar
Citat:
Retrospektiv populationsstudie där man bara bläddrat ihop siffror från olika databaser. Ej dubbelblind. Dvs alla visste om dom själva var vaccinerade eller ej. Påverkas av individernas egen benägenhet att gå och testa sig. Dessutom inkluderar man sk "asymptomatiska" fall. Dvs folk som lika gärna kan vara helt friska, men har fått utslag på PCR. Massa utrymme för bias. Jag ger inte mycket för den.

Om det hade funnits en reell och påtaglig smittskyddseffekt så hade Pfizer kunnat göra en riktig dubbelblind studie som påvisade detta utan ambiguitet. Man hade kunnat ställa verklig sjukdomsdiagnos och inte bara gissa baserat på PCR-test. Finns nog ett skäl till att dom undvek att göra nån sån studie.

Vilken samhällskollaps är det du fantiserar om? Vilka "arbetare" avled av covid-19? Man kan väl knappast kalla Adam Alsing arbetare va?

Du är väl medveten om att medelåldern för folk som dog med den tveksamma diagnosen covid-19 var 80-plus? Och jag skulle snarare tro att dom flesta av dessa strök med pga vanvård, för att dom blev vägrade syrgas, och att man snålade med utskrivning av antibiotika.

Respirator dödade Covid-19 sjuka, här en av många artiklar om detta. Adam Alsing vanvårdades till döds tyvärr i en respirator.

"The reason: Some hospitals have reported unusually high death rates for coronavirus patients on ventilators, and some doctors worry that the machines could be harming certain patients."

https://www.nbcnews.com/health/health-news/why-some-doctors-are-moving-away-ventilators-virus-patients-n1179986
Citera
2023-11-10, 15:47
Medlem
Spoektrikss avatar
Citat:

Det är ju helt otroligt hur du förnekar något så allvarligt som ett dödligt virus som nästan höll på att äventyra vår existens.

Förnekar du pcr-testens tillförlitlighet också så är du ute på riktigt djupt vatten.

Lyckligtvis kunde vi begränsa dödsfallen en del med restriktioner. Du förstår väl vad det innebär om nyckelpersoner i samhället går bort plötsligt? Det kan leda till en kollaps i värsta fall. Därmed inte sagt att det är vad som hände.

Det är tack vare vaccinationerna som inte fler dog.
Citera
2023-11-10, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magnifico
Jag syftar på att Alvedon och Ipren är giftigt för levern i stora doser. Iskall glass fungerar lika bra har jag märkt. Har inte tagit Ipren på 20år.

Det är nog blodtrycksmedicinen också.
Citera
2023-11-10, 17:10
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Det är ju helt otroligt hur du förnekar något så allvarligt som ett dödligt virus som nästan höll på att äventyra vår existens.

Förnekar du pcr-testens tillförlitlighet också så är du ute på riktigt djupt vatten.

Lyckligtvis kunde vi begränsa dödsfallen en del med restriktioner. Du förstår väl vad det innebär om nyckelpersoner i samhället går bort plötsligt? Det kan leda till en kollaps i värsta fall. Därmed inte sagt att det är vad som hände.

Det är tack vare vaccinationerna som inte fler dog.

Det som är otroligt är att du fortfarande springer runt med eld i håret och yrar om nån imaginär samhällskollaps som undveks tack vare gratis-sprutan.

Möjligen hade jag kunnat förstå att vissa hade den farhågan våren 2020. Särskilt med tanke på den totalt oansvariga domedagspropagandan som pumpades ut i media vid den tiden.

Nu kan man enkelt konstatera att covid-19, vad det nu än är för nåt, inte var särskilt farligt för någon. OM den här påstådda sjukdomen hade riskerat "äventyra vår existens" så borde man rimligtvis kunnat observera att ovaccinerade populationer, såsom antroposofer eller amish, hade decimerats kraftigt vid det här laget. Den effekten har uppenbarligen uteblivit. Det rörde sig om ett falsklarm helt enkelt.
Senast redigerad av RustyShackleford 2023-11-10 kl. 17:22.
Citera
2023-11-10, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Att vaccinet aldrig var framtaget för att begränsa smittspridning verkar till och med den mest inbegripne antivaxxar-patraskaren ha insett.

Då återstår att få dem att förstå och inse att vaccinet de facto HADE en effekt på smittspridningen. Och i motsats till dig drar jag inget ur röven, utan infogar - som jag altid gör - en länk till den empiri som på ett bra vis visar att vaccinet hade effekt på just smittspridningen.

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2116597

Class dismissed.

Så bortsett från alla små trick som använts om och om igen så ska vi alltså lägga en värdering i något som kallas för en studie. Nu tror jag de flesta har förstått att du är en shitposter som spammar sönder trådar med studier som någon sorts bevis. Varför du gör det till folk som du dessutom inte ens tror är kapabla till att förstå vad de läser gör väl dig till den största idioten här. Eftersom regeringar och pharma satt sig i samma båt, så är pengarna oändliga och du kan posta 100 studier till innan en person på det här forumet ens läst klart första sidan. De har också pengarna till att finansiera en hel armé av influensers, mediastrateger och har massiva botnät och andra manipulationsverktyg.

Mot detta har vi din(och statens, märkligt nog) konspirationsteori om att det finns ett nätverk av dessa anti-vaxxers som försöker sälja C-vitamin och har därför organiserat sig och sprider lögner.

Makes you think...
Citera
2023-11-10, 20:13
Medlem
styckets avatar
Citat:

Det märks att du tänker helt ologiskt.

Med ett experimentellt vaccin vet man inte långgående bieffekter och skador.

Därför är det helt omöjligt för dig att sanningsenligt påstå att kostnaden för att vårda en ovaccinerad befolkning skulle vara högre.

Du ljuger. För dig själv. En rätt enkel lögn att genomskåda dessutom,.
Citera
2023-11-10, 21:04
Medlem
Galenskap!!! Så långt efter pandemin, som dödade miljoner människor, men där vaccinet räddade så många andra. Ändå tjatar ni fortfarande om vaccinet och alla bieffekter som inga andra människor än ni själva ser. Hur orkar ni? Sover ni på nätterna?

Jag tycker Sverige är förlorat, sedan flera år, liksom stora delar av Europa, pga den vansinniga importen av muslimska terrorister. Men tvingas jag välja mellan att utvisa alla muslimer från Sverige eller att "eliminera" alla antivaxare, så väljer jag det sistnämnda. Er religion är så mycket djupare än den hos IS och deras hundratusentals vänner i europa, och ni går inte att bota. Bättre att slåss mot terrorister (och era ryska vänner) än mot idioter!
Citera
2023-11-10, 22:24
Medlem
Spoektrikss avatar
Citat:
Det som är otroligt är att du fortfarande springer runt med eld i håret och yrar om nån imaginär samhällskollaps som undveks tack vare gratis-sprutan.

Möjligen hade jag kunnat förstå att vissa hade den farhågan våren 2020. Särskilt med tanke på den totalt oansvariga domedagspropagandan som pumpades ut i media vid den tiden.

Nu kan man enkelt konstatera att covid-19, vad det nu än är för nåt, inte var särskilt farligt för någon. OM den här påstådda sjukdomen hade riskerat "äventyra vår existens" så borde man rimligtvis kunnat observera att ovaccinerade populationer, såsom antroposofer eller amish, hade decimerats kraftigt vid det här laget. Den effekten har uppenbarligen uteblivit. Det rörde sig om ett falsklarm helt enkelt.

Du kan älta dina floskler hur mycket du vill men du kommer aldrig ifrån det faktum att du svek när det gällde som mest. När vi stod inför krisen och hade lösningen framför oss så tog du den inte. Du valde att bli en del av problemet istället för att vara en del av lösningen.

Nu svarar jag inte dig mer för du är hopplös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in