Citat:
Ursprungligen postat av
Spoektriks
Det märks att du inte har riktig koll på ämnet. Faktan ligger redan på bordet och man kan lugnt säga att jag besitter "benefit of the doubt" I denna diskussionen. Det är DU som ifrågasätter allmänt vedertagen kunskap med argument som mer kan liknas vid religion snarare än kunskap och fakta.
Du begriper väl att kostnaden för att vårda en ovvaccinerad befolkning skulle vara enormt mycket högre. För att inte tala om att vi skulle riskera en samhällskollaps pga arbetare i stor utsträckning avled i covid 19. Tack och lov för vaccinet

Retrospektiv populationsstudie där man bara bläddrat ihop siffror från olika databaser. Ej dubbelblind. Dvs alla visste om dom själva var vaccinerade eller ej. Påverkas av individernas egen benägenhet att gå och testa sig. Dessutom inkluderar man sk "asymptomatiska" fall. Dvs folk som lika gärna kan vara helt friska, men har fått utslag på PCR. Massa utrymme för bias. Jag ger inte mycket för den.
Om det hade funnits en reell och påtaglig smittskyddseffekt så hade Pfizer kunnat göra en riktig dubbelblind studie som påvisade detta utan ambiguitet. Man hade kunnat ställa verklig sjukdomsdiagnos och inte bara gissa baserat på PCR-test. Finns nog ett skäl till att dom undvek att göra nån sån studie.
Vilken samhällskollaps är det du fantiserar om? Vilka "arbetare" avled av covid-19? Man kan väl knappast kalla Adam Alsing arbetare va?
Du är väl medveten om att medelåldern för folk som dog med den tveksamma diagnosen covid-19 var 80-plus? Och jag skulle snarare tro att dom flesta av dessa strök med pga vanvård, för att dom blev vägrade syrgas, och att man snålade med utskrivning av antibiotika.