2023-11-11, 12:15
Medlem
Fattar inte varför det klagas hela tiden om vem el vilka lärare . Jag vill hellre att mitt barn ska lära sig (vad 2+2)blir än hur en dildo ska användas.
Citera
2023-11-11, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Fattar inte varför det klagas hela tiden om vem el vilka lärare . Jag vill hellre att mitt barn ska lära sig (vad 2+2)blir än hur en dildo ska användas.
Du är i fel tråd.
Senast redigerad av eva89 2023-11-11 kl. 12:46.
Citera
2023-11-11, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jarrelka
Vi har religionsfrihet i Sverige. Stick till Nordkorea din incel

Jag skriver bara vad vi svenskar tycker.

Du är en ockupant och terrorist som kommer att fördrivas.
Citera
2023-11-11, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Du är i fel tråd.

Nä tror inte det . Hellre en lärare med slöja än en trans där ni e tvinga att kalla fö ( hen )
Citera
2023-11-11, 13:27
Medlem
Manissas avatar
Jag har svårt att tro att läraren höll sin religon som en privat sak när hon skyltade runt med den varje dag i skolan.

Säkert lärt barnen ett par ord på arabiska och berättat hur fint Islam är.

Litar inte en sekund på Islamist lärare. Deras heliga bok står över våra lagar och skolans uppdrag i deras värld.
Citera
2023-11-11, 13:28
Medlem
toblemonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Privataa rbetsgivare har rätt att förbjuda enligt den domen, inte myndigheter. Sedan kan alla plagg vara religiösa symboler och hur du klär dig har en religiös betydelse vad du än säger.

Det du skriver är felaktigt. Domen gäller alla arbetsgivare, även offentliga. Det finns också ett antal europeiska länder som förbjudit religiösa symboler hos offentliganställda. Det du sktiver om att alla plagg kan ha en religiös innebörd är direkt felaktigt. Det handlar alltså inte om vad en enskild tycker och vilka privata skäl någon har för att bära en toppluva, utan om företeelser som är vedertagna officiella symboler inom en religion.
Citera
2023-11-11, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toblemona
Det du skriver är felaktigt. Domen gäller alla arbetsgivare, även offentliga. Det finns också ett antal europeiska länder som förbjudit religiösa symboler hos offentliganställda. Det du sktiver om att alla plagg kan ha en religiös innebörd är direkt felaktigt. Det handlar alltså inte om vad en enskild tycker och vilka privata skäl någon har för att bära en toppluva, utan om företeelser som är vedertagna officiella symboler inom en religion.

Fundera på varför du inte får gå naken i skolan eller på stan, samt varför det är olämpligt att gå med kort-kort på dessa ställen. Kom tillbaka sedan. För mycket som du tar som självklart vid klädval är RELIGIÖSA tvingande kulturyttringar.
Citera
2023-11-11, 13:52
Medlem
Citat:
Fundera på varför du inte får gå naken i skolan eller på stan, samt varför det är olämpligt att gå med kort-kort på dessa ställen. Kom tillbaka sedan. För mycket som du tar som självklart vid klädval är RELIGIÖSA tvingande kulturyttringar.

Nej, du har helt fel.
Citera
2023-11-11, 14:39
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Skolan är inte neutral då skolan dels är en politisk institution och dels har en läroplan som är kraftigt religiös
Nu får du förklara dig? vadå kraftigt religiös?
Citera
2023-11-11, 14:55
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Hon döjer sig inte för eleverna, dvs hon beslöjar sig inte. Hon bär hijab, dvs. vanlig sjal.
Sedan har hon all rätt att sjukskriva sig för att hon har blivit hotad och överfallen av förälder.
Hon har inte blivit hotad. Lättkränkthet är inte en sjukdom. Så nej har inte rätt att sjukskriva sig. Det var det dummaste jag hört. Bidrags fusk är det. Hon har beslöjat sig.
Citera
2023-11-11, 16:14
Medlem
Wigilantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Det går att förstå både föräldern och läraren. Problemet är att nuvarande system försöker tvinga dem att samexistera i samma skola.

För muslimer finns det renodlade muslimska skolor om de inte vill ha med andra grupper att göra. Men samma alternativ förnekas svenskarna.

Makthavarna har sett till att det finns invandrarskolor och blandade skolor. Då uppstår det lätt konflikt för de svenskar som vill att barnen skall gå i svenska skolor. För det alternativet tillåts ej.

Resursstarka svenskar kan flytta till områden där invandrarinslaget ännu inte är så starkt. Medan andra, som pappan här, får nöja sig med det som bjuds eller anmälas för HMF och hat och hot om han säger vad han tycker.
Tack, äntligen ett balanserat och vettigt skrivet inlägg som belyser den faktiska realiteten angående vad som skett och hur kringliggande miljö ser ut för människor i Sverige.
Citera
2023-11-11, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Nä tror inte det . Hellre en lärare med slöja än en trans där ni e tvinga att kalla fö ( hen )
Jag tror den liggande tonen här är att vi inte ska ha muslimsk påverkan i skolan öht.

I mitt barns skola här på Södermalm, Stockholm, har/hade vi en rektor med samma kulturella tillhörighet som slöj-bäraren. Han förhörde sig noggrant om hur pass nakna flickorna i klass 4 (den klass jag bevittnade) kunde tänka sig att vara inför killarna.

Jag är helt med dig i att vi inte ska driva könsförvirring och hen i skolan.
Nu har jag inte kollat dildo-tråden du refererade till men jag kan tänka mig att alla reagerade negativt på den händelsen.

Den muslimska påverkan på svenska skolor är betydligt större än så,
men det är det förbjudet att ens nämna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in