2023-11-11, 01:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Så sant Tove och hennes anhöriga är offer

Det är inte lätt attt veta vad som är sant därför är det bra att läsa fup
och bilda sig en egen uppfattning det är som ett pussel att lägga ihop så får man en bild

Det är ju flera här som vill ha det till att vi ska tro att Maja bara är en vanlig tonåring med tonårsbus
Den bilden har tyvärr inte jag och jag tror att en vanlig tonåring hade brutit ihop där i häktet på direkten och berättat allt och sagt direkt vart de gömt Toves kropp
Tror mer på en psykisk chock som drabbade Maja - jag väljer att inte förklara psykisk chock här och nu med tanke på Tove's närstående. Det ligger närmast sanningen.
Citera
2023-11-11, 01:50
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Jo visst , Maja har sagt det - typ - jag vet inte - ??? , ehhh - ??? , öhh - ??? .... där emellan - men alltså - ??? - som även det indikerar på att Maja inte är helt med på det som försiggår/försiggått runt omkring henne i dessa frågor Maja försöker vara med att diskutera. ... I dessa frågor Maja inte varit med - till lika sovit ..

Som jag skrev i inlägget innan, oså tycks hon staka sig när hon ljuger. Inte annars. Sovit har hon inte gjort utan att höra buller och bång och ett intensivt ringande på dörren.

Vi måste inse att lägenheten var liten.

Finns en liten chans att hon låg i sängen och höll för öronen för att slippa höra.

Eller höll tag i Toves armar. Det var ett trångt litet badrum och vad jag minns av ritningen så låg Tove med huvudet mot dörröppningen. Då kunde Maja lyfta Toves armar uppåt/bakåt utan att knöka in sig i rummet.

Eller så stod hon och tittade på mordscenen utan att ingripa.
Citera
2023-11-11, 02:21
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Vad jag bör ta till mig eller inte är inget du har mandat att påpeka.
Det är tragiskt att vissa människor hellre lever i lögn än med sanning.
Det är väl det som är skillnaden mellan att vara god eller ond.
Du borde sluta försvara ondskan.

Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Hoppas att det blir överklagan från flera håll och att det kommer fram hur Maja klarade av att ljuga sig igenom en hovrätt bestående av förmodade pingstvänner och gubbäcklet GW som involverad. Jag tror att folk kommer bli ännu mer upprörda om programmet är välgjort och förstår hur felaktigt Maja friades från mordet. Absurt och rättsvidrigt. Det kommer handla om två potentiella seriemördare och ingen skulle gå säker i Vetlanda om dom fått fortsätta. Maja är så djävla skyldig

Var går serien? Ute nu?
Citera
2023-11-11, 02:40
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Var går serien? Ute nu?

I brottets spår- Fallet Tove SVT Play söndag 12 nov 02:00 släpps första delen.
Citera
2023-11-11, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
I brottets spår- Fallet Tove SVT Play söndag 12 nov 02:00 släpps första delen.
Vem /vilka står bakom programmet?
Citera
2023-11-11, 03:42
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
DÅ - för ca 2 år sedan visste jag inte vem Maja var - nu vet jag vem hon är - jo i Borås . .
Det var Maja ..

Hjälpte du henne?

Hur påverkad var hon då?
Citera
2023-11-11, 03:45
Medlem
Citat:
Vem /vilka står bakom programmet?
I snart ett år har SVT:s kriminalreportrar Karin Fagerlund och Lasse Lampers följt utredningen av 20-åriga Toves död i Vetlanda - från att Tove försvann till domen mot två unga kvinnor i hovrätten. I deras jakt på svar möter Karin och Lasse utredare, åklagare och advokater och granskar detaljerna i utredningen. De träffar även grannar, bekanta och andra inblandade för att gå till botten med vad som egentligen hände och hur det påverkat Vetlanda som samhälle.

https://www.svtplay.se/i-brottets-spar-fallet-tove
Citera
2023-11-11, 04:54
Avslutad
Citat:
Så sant Tove och hennes anhöriga är offer

Det är inte lätt attt veta vad som är sant därför är det bra att läsa fup
och bilda sig en egen uppfattning det är som ett pussel att lägga ihop så får man en bild

Det är ju flera här som vill ha det till att vi ska tro att Maja bara är en vanlig tonåring med tonårsbus
Den bilden har tyvärr inte jag och jag tror att en vanlig tonåring hade brutit ihop där i häktet på direkten och berättat allt och sagt direkt vart de gömt Toves kropp
Vad har du att säga om Johanna Leshem Jansson, som teg ännu längre, ända tills hon var inmålad i ett hörn? När hon blev nergolad och plötsligt mindes hur hon dödat Tove och slängde in ett deltagande ffån Maja, som var så vagt och off att alla förstod att det var ren lögn? Tingsrätten pudlade.
Citera
2023-11-11, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
I allafall Johanna ljög, Clea försökte få lögnerna att gå hem, men det gick inte så bra.

Maja däremot behövde inte ljuga, utan kunde hålla sig till sanningen och blev därför friad.

Maja blev friad i HR i brist på bevis, inte att det är bevisat att hon är oskyldig.
Skönhetssömnen är det ingen som tror på längre, förutom ev någon/några i tråden.

Maja är fullsketen av lögner, före/under/efter mordet, har du missat det?

Klart som korvspad att hon ljuger in i kaklet, hon har möjlighet att slippa undan värsta straffet eftersom det inte går att bevisa.
Citera
2023-11-11, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Men nu sitter hon isolerad i alla fall då ingen vill ha med henna att göra. Hela befolkningen vet att hon var med och mördade Tove. Johanna har det nog "roligare" i fängelset än den ratade Maja. Var fan ska hon ta vägen då varenda människa känner igen mördaren?

Men MH är ingen mördare.
Grovt gravfridsbrott är inte mord.
Citera
2023-11-11, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vad har du att säga om Johanna Leshem Jansson, som teg ännu längre, ända tills hon var inmålad i ett hörn? När hon blev nergolad och plötsligt mindes hur hon dödat Tove och slängde in ett deltagande ffån Maja, som var så vagt och off att alla förstod att det var ren lögn? Tingsrätten pudlade.

Och plötsligt efter sju veckors förhör så kommer MH på att hon hjälpt till att bära ett lik!
Citera
2023-11-11, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnJohnOlof
Men MH är ingen mördare.
Grovt gravfridsbrott är inte mord.

Det är inte ett brott att ljuga
därför är Maja fri

För övrigt så verkar det som att flera här ser mellan fingrarna med
ett grovt gravfridsbrott
Det låter som en vardagsrutin för er