2023-11-10, 22:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Maja var en lugn och trevlig person innan hon träffade Johanna vid 16-års ålder. Det var då det började gå utför för Maja.
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Vetlanda ungdomar har också sagt att J förändrades mycket då hon började umgås med Maja
Så jag tror att den combon med de två tillsammans var inte bra
Men Maja är inte oskyldig
Jag tror att båda hade ett ntresse av det kriminella som de drogs till
Spännande för båda som du säger
Maja var ingen lugn person innan hon träffade Johanna - hon festade rejält.

Coachen:
"Från att ha varit en enstöring så fick hon kompisar från comeback. Bra ungdomar, men alla har sina problem. Den som är starkast påverkar mest. Vet att det var mycket fester och så och det dracks. Jag pratade med Maja om detta. Hon hade plankat in på Nöjet. "

Majas väninna AS på Komback:
" Vilka var med när ni umgicks?
Det var massa människor. TS, TJ, OS, L, HB och TN.
TN, T och T umgicks vi främst med även på fritiden. Vi festade ihop och så.
Vad gjorde ni?
Var ute och åt, bowlade, Sedan festade vi mycket."

P7an:
" Hon beskrev att hon använde alkohol på helger och tillsammans med kamrater och att hon ofta drack intill påtaglig, ibland redlös, berusning."
Citera
2023-11-10, 23:10
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Jaha, och vad ska vi tro om detta, en bra kritiskt samhällsgranskande dokumentär, eller ett propagandainslag där polis, åklagare och tingsrätt får ännu mer utrymme att slå sig själva för bröstet.

Jag tvivlar starkt på att vi får se en objektiv dokumentär som kritiskt granskar det som finns att granska i det här fallet, från alla olika synvinklar.

Hoppas jag har fel.
Folk kommer äcklas ännu mer efter att ha sett dokumentären. Speciellt av Maja som till och med skulle ta livet av sin bror om dom inte åkt fast.
Citera
2023-11-10, 23:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Coachen:
"Från att ha varit en enstöring så fick hon kompisar från comeback. Bra ungdomar, men alla har sina problem. Den som är starkast påverkar mest. Vet att det var mycket fester och så och det dracks. Jag pratade med Maja om detta. Hon hade plankat in på Nöjet. "

Vad gjorde ni?

P7an:
" Hon beskrev att hon använde alkohol på helger och tillsammans med kamrater och att hon ofta drack intill påtaglig, ibland redlös, berusning."
Helt normalt då alltså - fast vinglade Maja hem från Nöjet just den kvällen ? Maja hade ju varit där med kompisar .. eller hur ?
Citera
2023-11-10, 23:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Helt normalt då alltså - fast vinglade hon hem från Nöjet just den kvällen ? Maja hade ju varit där med kompisar .. eller hur ?
Om du tycker helt redlös och planka i på Nöjet innebär helt normalt och lugn:
Håll fast.
Citera
2023-11-10, 23:21
Avslutad
Citat:
Om du tycker helt redlös och planka i på Nöjet innebär helt normalt och lugn:
Håll fast.
Är det samma dag/kväll frågar jag.
Citera
2023-11-10, 23:29
Medlem
ziggarillens avatar
Hoppas att det blir överklagan från flera håll och att det kommer fram hur Maja klarade av att ljuga sig igenom en hovrätt bestående av förmodade pingstvänner och gubbäcklet GW som involverad. Jag tror att folk kommer bli ännu mer upprörda om programmet är välgjort och förstår hur felaktigt Maja friades från mordet. Absurt och rättsvidrigt. Det kommer handla om två potentiella seriemördare och ingen skulle gå säker i Vetlanda om dom fått fortsätta. Maja är så djävla skyldig
Citera
2023-11-10, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Jo jag tror faktiskt Maja talat sanning , hon är ängslig , lätt att förstå - hon hänger med i frågorna.

ja, ängslig! = inlärt beteende och då blir man ömkad o struken medhårs.
Lättledd = stackaren, stryk medhårs!
Usch så tråkigt att hon hamnat på IM o dåligt umgänge denna fantastiska flicka = stryk henne medhårs!
Ojojoj, ja som det kan bli… vilsna flickor som påverkas av starkare o blir tvingade att testa droger = stryk henne medhårs!
Men har ni hört??? Så grymt mot en stackars liten religiös flicka, hon blev tvingad att bära ett lik och har blivit svårt traumatiserad, det är en grym och oförlåtlig handling mot vår stackars fina Maja! = stryk henne medhårs
Må Gud förlåta dem syndiga äro - låt oss andra vara ifred o gå fria ifrån ondskan. Vi betalar 10 % av vår lön till Pingstkyrkan och självklart står vi över alla andra. Vårt blod och vår själ är ren. = Stryk henne medhårs.
Citera
2023-11-10, 23:36
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:

Coachen:

Vad gjorde ni?

P7an:
Maja är alkoholist och det kan vara gener efter sin morsa kanske? Hur hennes föräldrar inte reagerade på att jäntan kom hem stupfull är underligt. Verkar som dom adopterade enbart för att låtsas visa sig godhjärtade. Religiösa människor är hycklare rakt igenom och nu har dom en mördare i sin GUDomliga sekt.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-11-10 kl. 23:41.
Citera
2023-11-10, 23:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Maja är alkolist och det kan vara gener efter sin morsa kanske? Hur hennes föräldrar inte reagerade på att jäntan kom hem stupfull är underligt. Verkar som dom adopterade enbart för att låtsas visa sig godhjärtade. Religiösa människor är hycklare rakt igenom och nu har dom en mördare i sin fina sekt.
MAJA är det centrala problemet eftersom MAJA är en manipulativ person som ljuger kroniskt - även inför sina föräldrar.

MAJA är den som burit ett lik och det är MAJA som dess innan agerat alibi och uppenbart struntat i om folk dör.

Sensmoralen är att MAJA som person är den som bär skuld.
Citera
2023-11-10, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
För att det inte går att få fram bevis betyder inte att allt Maja säger är sant
Rena påhittet av dig

En hittepå historia är allt vad JJ och MH har kokat ihop.
Citera
2023-11-10, 23:48
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
MAJA är det centrala problemet eftersom MAJA är en manipulativ person som ljuger kroniskt - även inför sina föräldrar.

MAJA är den som burit ett lik och det är MAJA som dess innan agerat alibi och uppenbart struntat i om folk dör.

Sensmoralen är att MAJA som person är den som bär skuld.
Håller med. Människan är ond och vidrig. Enda gången hon reagerade i tingsrätten var när Rullman ställde en obekväm fråga. I övrigt var hon helt passiv och likgiltig. Hon hulkade och grät dock då hon "trodde" att sin stora kärlek skulle ta livet av sig om dom åkte fast. Pinsam djävla människa.
Citera
2023-11-10, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Hoppas att det blir överklagan från flera håll och att det kommer fram hur Maja klarade av att ljuga sig igenom en hovrätt bestående av förmodade pingstvänner och gubbäcklet GW som involverad. Jag tror att folk kommer bli ännu mer upprörda om programmet är välgjort och förstår hur felaktigt Maja friades från mordet. Absurt och rättsvidrigt. Det kommer handla om två potentiella seriemördare och ingen skulle gå säker i Vetlanda om dom fått fortsätta. Maja är så djävla skyldig

Ja Maja är delaktig i mordet på Tove, helt klart tyvärr inte faställt juridiskt i HR även om TR förstod det.

Att det blir en resning i HD är jag tveksam till, men ett civilmål mot Maja för de brott som som inte Maja blev prövad för i HR borde röna framgång.

Men det beror på Toves anhöriga om de mentalt orkar, men de har några år på sig att väcka talan i ett civilmål mot Maja.

Vi får hoppas på att Maja självmant kommer att utnyttja sin rätt att ta sitt straff, öga för öga tand för tand.

Mvh
Maja hatare and proud
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in