2023-11-10, 21:13
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Jaha, och vad ska vi tro om detta, en bra kritiskt samhällsgranskande dokumentär, eller ett propagandainslag där polis, åklagare och tingsrätt får ännu mer utrymme att slå sig själva för bröstet.

Jag tvivlar starkt på att vi får se en objektiv dokumentär som kritiskt granskar det som finns att granska i det här fallet, från alla olika synvinklar.

Hoppas jag har fel.

Hur objektiva är LGW Olsson, Oisin och Lapidus jämfört med statlig media? Såvitt jag förstår är det inte många referenser på de trenne i vetenskapliga sammanhang.
Citera
2023-11-10, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Hur objektiva är LGW Olsson, Oisin och Lapidus jämfört med statlig media? Såvitt jag förstår är det inte många referenser på de trenne i vetenskapliga sammanhang.
Fredag ikväll - de är hemma och super 😁
Citera
2023-11-10, 21:20
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:
Ja visst, det är allvarligt.
Det straffet har hon dock redan suttit av.

Men det förändrar inte det faktum att Maja är oskyldig till Toves död.

Ja, straffet för gravt grovfridsbrott har jämkats med tanke på att hon suttit häktad på misstankegraden mord.
Vad i domen var grovt?
Här tänker jag att du anser att det inte var grovt.
Citera
2023-11-10, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Både Johanna och Maja hade påbörjat på en kriminell bana. Antagligen väldigt Spännande🙃?

Det innebär bl.a att de också har ett kriminellt tänkesätt och ett sånt är svårt att bara släppa hux flux.

Maja var en lugn och trevlig person innan hon träffade Johanna vid 16-års ålder. Det var då det började gå utför för Maja.

Maja var f.ö inte en ensam tjej innan hon träffade Johanna. Hon hade flera vänner från Komback.

Vetlanda ungdomar har också sagt att J förändrades mycket då hon började umgås med Maja
Så jag tror att den combon med de två tillsammans var inte bra
Men Maja är inte oskyldig
Jag tror att båda hade ett ntresse av det kriminella som de drogs till
Spännande för båda som du säger
Citera
2023-11-10, 21:34
Medlem
Citat:
Majas friande dom kommer inte att överklagas.

Maja är oskyldig till Toves död, och det har alla förstått.
Varför skriver du ALLA när du vet att stor del av Svenska folket ser Maja som skyldig
Citera
2023-11-10, 21:38
Medlem
Citat:
Med start i december förra året började Maja berätta sanningen, och den har hon hållit sig till sedan dess.

Inte något av det hon berättat därefter har varit lögn, allt hon sagt som kollats upp har visat sig stämma.

Maja är oskyldig till Toves död.

För att det inte går att få fram bevis betyder inte att allt Maja säger är sant
Rena påhittet av dig
Citera
2023-11-10, 21:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Rena påhittet av dig
Jo jag tror faktiskt Maja talat sanning , hon är ängslig , lätt att förstå - hon hänger med i frågorna.
Citera
2023-11-10, 21:52
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Varför skriver du ALLA när du vet att stor del av Svenska folket ser Maja som skyldig

Maja är oskyldig och det vet hela svenska folket. Det har framgått med all önskvärd tydlighet ända sedan Studio Ett intervjuade tingsrättens domare och TV4 körde sin dokumentär, och när hovrätten släppte Maja direkt efter rättegången och sedan friade henne helt för Toves död, så bekräftades bara det alla redan visste. Maja är oskyldig.
Citera
2023-11-10, 21:53
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Rena påhittet av dig

Med start i december förra året började Maja berätta sanningen, och den har hon hållit sig till sedan dess.

Inte något av det hon berättat därefter har varit lögn, allt hon sagt som kollats upp har visat sig stämma.

Inget av detta är något påhitt.
Citera
2023-11-10, 22:12
Medlem
Pythia_88s avatar
Citat:

Inget av detta är något påhitt.

Det tragiska är att hon aktivt hjälpte till med att dumpa T:s tillhörigheter på vägen till skogsdungen och än mer tragiskt är det att hon ljög inför vänner, bekanta och familj.
Hon visste var T fanns, hon visste att T var död. Hon valde att ljuga om sanningen och lögnerna får hon lära sig att leva med.
Senast redigerad av Pythia_88 2023-11-10 kl. 22:14.
Citera
2023-11-10, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Det tragiska är att hon aktivt hjälpte till med att dumpa T:s tillhörigheter på vägen till skogsdungen och än mer tragiskt är det att hon ljög inför vänner, bekanta och familj.
Hon visste var T fanns, hon visste att T var död. Hon valde att ljuga om sanningen och lögnerna får hon lära sig att leva med.
Det är förmodligen dessa detaljer som gjort det till grovt griftefridsbrott.
Citera
2023-11-10, 22:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är enormt respektlöst mot Tove och Toves anhöriga att hålla på som ni Majahatare gör och påstå att det tragiska är att någon har kastat en mobiltelefon i skogen, eller snarare vattnet, när det tragiska är att Johanna mördat Tove!
Det enda tragiska är såna som dig.
Som har fokuserat mer på att göra Maja till offer än den som mördats.

Pröva inte ens att missbruka Toves anhöriga igen din jävla fjant.

Familjens målsägarbiträde Uno Karlsson:
Citat:
" Hovrätten hamnar fel i sitt resonemang, säger familjens målsägarbiträde Uno Karlsson till TT."

"Han, liksom Toves familj, är däremot av uppfattningen att två personer har mördat Tove."
https://www.svd.se/a/0Q83kG/sambons-representant-oerhort-anmarkningsvart
Toves pojkväns målsägarbiträde Andreas Hannah:
Citat:
"– I cirka 47 dagar var hon inte så delaktig i utredningen, yttrade sig inte om kroppen. Det är oerhört anmärkningsvärt om hon inte hade något med detta att göra. Varför inte berätta? Vår uppfattning är att det har varit två mot en i badrummet, jag och hovrätten landar olika här."
https://www.sydsvenskan.se/2023-10-25/toves-familj-kritiserar-hovrattsdom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in