2023-11-10, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleLocoCoco
Hur i helvete kan du få det till att jag står föräldrarna nära eller skulle försvara det sinnessjuka dom gjort??!! Förminskar inte ett skit! Då tar du detta fel.
Vill inget annat än att viderna ska ruttna ensamma i en svart fuktig jävla håla!

Däremot lyfter jag det så att de här inne som inte vet ändå kan få lite värme i själen av att veta hur det ligger till just nu!

Ok, ok, ok, ok. Jag kan ha uppfattat dig fel eftersom du tidigt i tråden skrev att flickan mådde helt bra. Uppfattade det som att du påstod dig veta att allt var hittepå. Med stämningsansökan i hand är fallet värre än vad de flesta kunnat tänka sig. Men ok, ok.
Citera
2023-11-10, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det där är typiskt. Oavsett hur många anmälningar som har trillat in i hemska barnmisshandels- och barnamordsfall, så "har kommunen inte gjort något fel". Enligt dem själva, alltså. Samtidigt har kommunens socialtanter förmodligen förpestat livet för några normalstörda barnfamiljer, som bara haft lite problem med rutiner, eller interna konflikter mellan vårdnadshavarna. Påtvingade meningslösa föräldrakurser, påtvingade hembesök, påtvingade hemmahosare, påtvingade utredningshem...

Jag tror tyvärr att det kan handla om rädsla - och när det gäller gängkriminella familjer (alltså inte dem vi diskuterar i tråden) har enskilda socialsekreterare till och med gått ut anonymt och erkänt att det är så. Alltså att de lägger ner ärenden för att de är rädda. Det är lättare att hålla sig sysselsatta med normal-Svenssons, som socialtanterna VET inte kommer att ta till våld hur kränkande åtgärder de än tvingas till. Så att det ska verka som att de arbetar.

Sen tjänstemannaansvaret togs bort så händer tyvärr sånt här allt oftare. Fega soc-tanter som hoppar på helt vanliga familjer för skitsaker eller pga falska rykten, men struntar i uppenbar vanvård. Det vågar de inte ge sig på.

Måste bara bli så att polis, socialtjänst och i viss mån sjukvården kunde samarbeta bättre.

Samt att det bör vara klart för alla att det är FÖRBJUDET i lag i Sverige att slå barn.
Senast redigerad av zilvereko 2023-11-10 kl. 19:23.
Citera
2023-11-10, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Ok, ok, ok. Jag har uppfattat hennes inlägg tidigare och nu som att hon förminskar. Nej, jag mår inte bra om det har med saken att göra.

Varför mår du inte bra ?

Det framgår att flickan mår bra trots vad hon varit med om. Vilket är fantastiskt om det faktiskt är så
Citera
2023-11-10, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Ok, ok, ok, ok. Jag kan ha uppfattat dig fel eftersom du tidigt i tråden skrev att flickan mådde helt bra. Uppfattade det som att du påstod dig veta att allt var hittepå. Med stämningsansökan i hand är fallet värre än vad de flesta kunnat tänka sig. Men ok, ok.

Har väl aldrig skrivit att hon mår "helt bra" och att hon mår bra betyder inte heller att hon inte har men och kan ha det jobbigt, allt jag ville framföra va att hon mår så bra hon kan. Sen hur din tanke går till att snurra in det som att jag står nära och förminskar handlingarna som är rent ut sagt vidriga och inte går att beskriva eller förstå fattar jag inte! Jag samt flera hade nog mest av allt velat ge denna fina tjej ett lugnt, tryggt och kärleksfullt hem <3
Citera
2023-11-10, 21:05
Medlem
Föräldrarna riskerar 10 år…..
Citera
2023-11-10, 21:24
Medlem
Hennes kroppstemperatur var endast 33,8 grader när hon kom in till sjukhuset. Skulle inte förvåna mig om de haft henne inlåst någonstans utomhus typ i kallförråd, trädgårdsskjul etc under en längre tid.
Citera
2023-11-10, 21:40
Medlem
Svaagdrickas avatar
Har verkligen Eslövs kommun följt gällande rutiner och lagstiftning?

https://sverigesradio.se/artikel/flicka-forgiftades-kommunen-har-foljt-rutiner

Kan man begära ut information om hur många orosanmälningar som kommit in och när den första anlände?

Varför har inte förskolan reagerat på flickans frånvaro? Kan detta undersökas via allmänna handlingar på något sätt? Kan frånvaro begäras ut?

Hela detta fall måste belysas på alla nivåer. Tyvärr togs tjänstemanna-ansvaret bort men allt ljus på ansvariga chefer ändå.

Jag vägrar tro att lagar och rutiner är så svaga att detta kunnat hända.
Citera
2023-11-10, 22:06
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svaagdricka

https://sverigesradio.se/artikel/flicka-forgiftades-kommunen-har-foljt-rutiner

Kan man begära ut information om hur många orosanmälningar som kommit in och när den första anlände?

Varför har inte förskolan reagerat på flickans frånvaro? Kan detta undersökas via allmänna handlingar på något sätt? Kan frånvaro begäras ut?

Hela detta fall måste belysas på alla nivåer. Tyvärr togs tjänstemanna-ansvaret bort men allt ljus på ansvariga chefer ändå.

Jag vägrar tro att lagar och rutiner är så svaga att detta kunnat hända.
Kan man varit rädd att bli kallad rasist?
Citera
2023-11-10, 22:10
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleLocoCoco
Magen är inte bortoppererad..... magsäcken däremot googla lite å se att människor kunnat äta utan magsäck! Tror du på allt som står i tidningarna?
Men konstigt om hon inte fått några skador i matstrupen och tarmar av ättikan?
Men vi får hoppas att hon inte fått det?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gEmjv5/flicka-i-eslov-tvingades-dricka-attika

24-procentiga ättika kan ge frätskador i munnen, matstrupen och magsäcken. Har man otur kan man få det i struphuvudet vilket kan göra att man får svårt att andas.
Senast redigerad av rubin22 2023-11-10 kl. 22:31.
Citera
2023-11-10, 22:11
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svaagdricka

"Offentliga handlingar visar hur den första orosanmälan om att något inte stod rätt till gjordes i september ifjol. Den 34-åriga mamman har då ramlat och blir inlagd på sjukhus.

Något med mamman får dock vårdpersonalen att känna oro för att barnen inte får rätt omsorg i hemmet. Två anmälningar görs och en utredning inleds.

(...)

Samtidigt börjar den idag 7 år gamla flickan förskoleklass. Men flickan dyker sällan upp i skolan. Föräldrarna kontaktas och en handlingsplan utformas.

– Skolan har följt våra rutiner så till vida att en handlingsplan upprättades och skolan hade kommunikation med föräldrarna kring barnets frånvaro. I nuläget kan vi inte vidare kommentera det som skett.

Vilka ytterligare åtgärder som sedan görs framgår inte tydligt. Pappan själv säger i ett yttrande från Kriminalvården att den utredning som inleds i september återupptas först när den sjuåriga flickan förs till en akutmottagning i Lund (december) och hela brottsutredningen drar igång."

- https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EQKdV5/forgiftade-flickan-i-eslov-aklagaren-visste-inte-om-hon-skulle-overleva
Citera
2023-11-10, 22:14
Medlem
Vad i h*lvete??!! Tycker åklagaren behöver ställas till svars här. Varför rubriceras penetrering av ett 6-årigt barns slida som misshandel och inte våldtäkt?? Det är ju framför allt här våldtäktslagstiftningen behövs. Ett så litet barn kan inte samtycka till det där. Jag vägrar acceptera en annan förklaring än möjligtvis en bedömning att barnet i nuläget inte orkar/tros gynnas av att prata om det utan det ses som bättre att hon själv anmäler senare om hon vill. Men även ett sådant motiverande känns fel/skevt.

Nu spekulerar jag, men även om hon möjligtvis inte uppfattade det sexuellt i stunden då hon antagligen inte vet vad det där är, så kommer hon förstå vad som hänt sedan. Trots det vill jag såklart inte ta upplevelsen ifrån henne. Vet inte med all säkerhet hur hon känner/kommer känna. Utgår bara från hur jag upplevt det. Har dock inte utsatts för så otroligt grov fysisk våld som hon. Vem vet, kanske överskuggar.

Men vadå inte sexuellt motiv? Det kan väl knappast vara något man alltid utreder? Då kan ju våldtäktsmän hävda att de ville misshandla, speciellt de som nu gör både och. Särskilt när det handlar om ett litet barn borde inte det vara en faktor. Man gör inte så mot ett barn om man inte är en sadist/utan motiv att utsätta barnet sexuellt. Finns tusen andra sätt att göra någon mer fysiskt illa. Det är inte misshandel att ta på ett barn på ett så olämpligt ställe och olämpligt sätt. Oavsett pojke eller flicka. I synnerhet inte detta fall då det är ett litet barn som utsatts för systematisk våld OCH penetrering. Finns ingen rimlig förklaring.

Varför sekretessmarkeras för övrigt inte barnets namn? När det handlar om ett väldigt utsatt litet barn och sannolikt barnvåldtäktsoffer. Får inte de här förövarna maxstraff, då förlorar jag mitt knappt existerande förtroende för rättsväsendet helt och hållet, och ibland tror jag som gängen att det är bättre att ta lagen i egna händer.

Vet att jag blir arg och inlägget blev långt. Men tänker faktiskt inte be om ursäkt för det. Försvarar det med att jag själv blivit utsatt och att den här stämningsansökan var helt fruktansvärd. Kan knappt tänka mig hur FUP är att läsa.
Senast redigerad av Nora2002 2023-11-10 kl. 22:34.
Citera
2023-11-10, 22:16
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Du har rätt! Hon kan äta i storleksordningen EN macka/dag (eller helst 1/2 X 2) och hon måste tugga väldigt noga.

OT: En släkting opererade bort sin magsäck pga cancer. I 30 år levde hon så och dog av åldersrelaterade sjukdomar. Därför vet jag att du har rätt
Det är bra, men skillnaden är väl att flickan borde ha skador på matstrupen och ner, så går inte riktigt jämföra med en person som endast opererat bort magsäcken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in