2023-11-10, 15:35
Medlem
Livstid till föräldrarna är ett måste.
Citera
2023-11-10, 16:14
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Var kommer uppgifter ifrån att hon kan äta?
Du skriver att media har fel..

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gEmjv5/flicka-i-eslov-tvingades-dricka-attika
Hon kanske kan äta flytande föda, eller via sond på magen.
Citera
2023-11-10, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Menar du fast föda?
Du skriver att media har fel..

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gEmjv5/flicka-i-eslov-tvingades-dricka-attika

Ja! Hon kan äta, lite i taget och tugga väldigt väldigt noga, men hon kan äta... vet ej varför dom inte går ut med just den infon men jag står helt och hållet för att det är sant!
Citera
2023-11-10, 16:35
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleLocoCoco
Ja! Hon kan äta, lite i taget och tugga väldigt väldigt noga, men hon kan äta... vet ej varför dom inte går ut med just den infon men jag står helt och hållet för att det är sant!

Hur vet du det? Så tidningarna ljuger om att magen är bortopererad?
Citera
2023-11-10, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Livstid till föräldrarna är ett måste.

Omöjligt i Sverige. 12 år max, ute efter 8 år.
Senast redigerad av Rullgardajna 2023-11-10 kl. 16:58.
Citera
2023-11-10, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tram123

Magen är inte bortoppererad..... magsäcken däremot googla lite å se att människor kunnat äta utan magsäck! Tror du på allt som står i tidningarna?
Citera
2023-11-10, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Födan hamnar nog direkt i tarmen , så ätandet är nog kanske mest symboliskt för att få uppleva smaker och få salivavsöndring att fungera mm
Citera
2023-11-10, 17:12
Medlem
Citat:

Vad spelar det för roll?!? Om hon nu skulle kunna tugga och äta lite ibland? Magsäcken ÄR bortopererad. Varför håller du på förminskar det föräldrarna gjort?!? Fattar att du står föräldrarna nära men ditt försvarande av dem ger bara motsatt effekt!
Citera
2023-11-10, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Vad spelar det för roll?!? Om hon nu skulle kunna tugga och äta lite ibland? Magsäcken ÄR bortopererad. Varför håller du på förminskar det föräldrarna gjort?!? Fattar att du står föräldrarna nära men ditt försvarande av dem ger bara motsatt effekt!

Hur i helvete kan du få det till att jag står föräldrarna nära eller skulle försvara det sinnessjuka dom gjort??!! Förminskar inte ett skit! Då tar du detta fel.
Vill inget annat än att viderna ska ruttna ensamma i en svart fuktig jävla håla!

Däremot lyfter jag det så att de här inne som inte vet ändå kan få lite värme i själen av att veta hur det ligger till just nu!
Citera
2023-11-10, 18:04
Medlem
Citat:

Du har rätt! Hon kan äta i storleksordningen EN macka/dag (eller helst 1/2 X 2) och hon måste tugga väldigt noga.

OT: En släkting opererade bort sin magsäck pga cancer. I 30 år levde hon så och dog av åldersrelaterade sjukdomar. Därför vet jag att du har rätt
Citera
2023-11-10, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna

Hon är snäll och informerar oss att flickan kan äta. Du verkar inte må bra? Handlar inte om att förminska utan hon ger oss goda nyheter. Och jaaaaaaa man kan äta mat utan magsäck, känner en som inte har en magsäck och äter precis som VANLIGT. Och det betyder inte att man förminskar det som har hänt, för det finns inget i världen som skulle okeja det men att bli sur för att hon informerar att hon kan äta är ju knäppt
Citera
2023-11-10, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejvadheterduuuu
Hon är snäll och informerar oss att flickan kan äta. Du verkar inte må bra? Handlar inte om att förminska utan hon ger oss goda nyheter. Och jaaaaaaa man kan äta mat utan magsäck, känner en som inte har en magsäck och äter precis som VANLIGT. Och det betyder inte att man förminskar det som har hänt, för det finns inget i världen som skulle okeja det men att bli sur för att hon informerar att hon kan äta är ju knäppt

Ok, ok, ok. Jag har uppfattat hennes inlägg tidigare och nu som att hon förminskar. Nej, jag mår inte bra om det har med saken att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in