Citat:
Ursprungligen postat av
noll.con.troll
Jag håller delvis med dig. Men jag upplever problemet med "kort-diskriminering" som såpass stort att jag åtminstone vill göra min röst hörd.
Själv hade jag blivit jäääääävligt glad om nån kille hade startat en tråd för att hylla kvinnor med stora, oformliga magar samt plattröv ("figur suddgummi") men jag betvivlar att den dagen kommer.
Fast många tjejer har ju komplex för sina bröst som inte är perfekta eller har den storleken som direkt attraherar män. Du behöver inte leta särskilt länge här efter inlägg, som i alla fall jag bedömer vara seriösa, där män fullkomligt hyllar alla typer av naturliga bröst: allt från stora lösa hängpattar till väldigt små bröst. Ingen tjej med naturliga bröst lämnas utanför. Gemensamma nämnaren är att silikonbröst sällan tycks vara uppskattade. Ändå är detta det i särklass vanligast skönhetskorrigerande ingreppet sedan många år tillbaka.
Komplex och kroppsideal är oftast bara skapade av oss själva. De är inte baserade på vad det motsatta könet tycker om oss.