2023-11-10, 18:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av noll.con.troll
Jag håller delvis med dig. Men jag upplever problemet med "kort-diskriminering" som såpass stort att jag åtminstone vill göra min röst hörd.

Själv hade jag blivit jäääääävligt glad om nån kille hade startat en tråd för att hylla kvinnor med stora, oformliga magar samt plattröv ("figur suddgummi") men jag betvivlar att den dagen kommer.

Diskreminering från VEM ? Från yttliga golddigers som dömer en människa utifrån utseend/längde och plånbok.

Det är knappast en diskreminering från sådan kvinnor. If anything, kvinnor diskreminera sig själv här. Och män som är smarta vet att dom dogde a bullet
Senast redigerad av Stalkerdelux 2023-11-10 kl. 18:34.
Citera
2023-11-10, 18:38
Medlem
Mojokiis avatar
Jag också!

Efter att ha förälskat mig i en kort kille så har jag märkt att jag också gillar korta killar. För mig kan det också vara ett minus med långa killar och jag tenderar att uppfatta kortare killar som attraktiva. Låt oss hoppas att jag aldrig tar slut med min kille, men om det skulle hända så skulle jag i dejting aktivt söka män som är lite kortare än mig själv (jag är 176 cm). Sålänge de inte blivit bittra incels eller kaxiga typer så tror jag att där finns ett antal guldkorn till män.

Jag tror vi tillhör en tydlig minoritet. Däremot tror jag också att det är överdrivet om hur "alla kvinnor är besatta av långa män" som det brukar låta i manliga forum.
Citera
2023-11-10, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Nja, det finns studier som avhandlar anekdotisk bevisföring från åtminstone första hälften av 90-talet. Och i en seriös diskussion bör folk kunna visa varifrån de får sina uppgifter, och det är fritt för oss att förkasta argument som bygger på felaktig eller falsk data.

Dating dot com gjorde en undersökning med 10000 respondenter (50% kvinnor) som visade att 68% av kvinnorna föredrog kortare män” och 81% av kvinnorna skulle dejta n man som var lika lång som de själva. Detta är förstås inte heller en vetenskaplig studie, men den har definitivt ett betydligt större underlag än den ”egna statistiken” ovan.

Hursomhelst så kan man med viss säkerhet konstatera att du nog troligen inte är särskilt ovanlig, om du gillar korta killar.

Märklig undersökning. I det verkliga livet är min erfarenhet att längre killar har ett försprång på 9 av 10 tjejer. Därmed inte sagt att inte vi kortisar kan få tjejen ändå, men nån fördel att va kort har jag väldigt svårt att se...
Citera
2023-11-10, 18:43
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Nja, det finns studier som avhandlar anekdotisk bevisföring från åtminstone första hälften av 90-talet. Och i en seriös diskussion bör folk kunna visa varifrån de får sina uppgifter, och det är fritt för oss att förkasta argument som bygger på felaktig eller falsk data.

Dating dot com gjorde en undersökning med 10000 respondenter (50% kvinnor) som visade att 68% av kvinnorna föredrog kortare män” och 81% av kvinnorna skulle dejta n man som var lika lång som de själva. Detta är förstås inte heller en vetenskaplig studie, men den har definitivt ett betydligt större underlag än den ”egna statistiken” ovan.

Hursomhelst så kan man med viss säkerhet konstatera att du nog troligen inte är särskilt ovanlig, om du gillar korta killar.
Jag drar mig också till minnes någon undersökning, som jag inte minns vem som gjorde, där det visade sig att längre kvinnor (en bit över medel) föredrog kortare män. Forskarna påstod att detta var för att de ville att deras barn skulle få ”normal” längd.
Citera
2023-11-10, 18:44
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arallaupptagna
Märklig undersökning. I det verkliga livet är min erfarenhet att längre killar har ett försprång på 9 av 10 tjejer. Därmed inte sagt att inte vi kortisar kan få tjejen ändå, men nån fördel att va kort har jag väldigt svårt att se...

I verkliga livet är min erfarenhet att långa killar knappast har ett stort försprång på tjejer. Jag känner många kortare män som aldrig haft det särskilt svårt i dejting. Och jag känner några längre män som haft det svårt i dejting.
Citera
2023-11-10, 18:47
Medlem
Sotarmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Jag också!

Efter att ha förälskat mig i en kort kille så har jag märkt att jag också gillar korta killar. För mig kan det också vara ett minus med långa killar och jag tenderar att uppfatta kortare killar som attraktiva. Låt oss hoppas att jag aldrig tar slut med min kille, men om det skulle hända så skulle jag i dejting aktivt söka män som är lite kortare än mig själv (jag är 176 cm). Sålänge de inte blivit bittra incels eller kaxiga typer så tror jag att där finns ett antal guldkorn till män.

Jag tror vi tillhör en tydlig minoritet. Däremot tror jag också att det är överdrivet om hur "alla kvinnor är besatta av långa män" som det brukar låta i manliga forum.

Du hoppas på att du tar aldrig slut med din kille?

Så det är du som är bossen?
Citera
2023-11-10, 18:49
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmacka
Du hoppas på att du tar aldrig slut med din kille?

Så det är du som är bossen?

Vad menar du?
Citera
2023-11-10, 18:49
Medlem
Sotarmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Vad menar du?

Läs vad du skrev..
Citera
2023-11-10, 18:52
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Jag drar mig också till minnes någon undersökning, som jag inte minns vem som gjorde, där det visade sig att längre kvinnor (en bit över medel) föredrog kortare män. Forskarna påstod att detta var för att de ville att deras barn skulle få ”normal” längd.

Hm! Det matchar på mig. Jag är någorlunda lång för att vara kvinna. Har förälskat mig i en snubbe som är ca 15 cm kortare än mig. Har aldrig haft någon sådan tanke apropå barn dock.
Citera
2023-11-10, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noll.con.troll
Som rubriken lyder: hur ovanligt är det att, som jag, attraheras av korta killar? För mig är det lika självklart att en kille bör vara kort, som det är för andra tjejer att killen ska vara lång och ståtlig.

Om jag är ute på en dejtingsajt reagerar jag alltid positivt och blir extra nyfiken om killens längd ligger mellan 160 och 180, nånstans där ligger min ideala längd för en kille. Under 160 är inga större problem, men det är ställan man stöter på så korta killar.

Låt mig vara tydlig. Jag har ingen sexuell fetish för dvärgar eller kortväxta per se, och upplever sällan att det är själva "kortheten" jag attraheras av. Tvärtom, jag går på utseende och personlighet; humor, attityd, bildningsnivå etc. Däremot finner jag en sexighet i att vara kille och kort, samtidigt som man har en vass attityd och i bästa fall klär sig snyggt (vet inte hur det är med andra, men jag dejtar iaf inte killar som har fula kläder). Det är något med en stor personlighet i liten förpackning som gör mig väldigt, väldigt sugen..!!

OBS! Jag tänder INTE på kombinationer som kort+ tjock eller kort+flintskallig.... känns bäst att tydliggöra detta redan nu. Att jag gillar korta killar innebär inte att Karlssom på taket är min drömbild av hur en kille ska se ut. Tvärtom, jag gillar snygga killar.

Om jag blir kär i en lång kille må det vara hänt. Personligheten är det viktiga, men det finns saker med "längd" som jag finner väldigt besvärande. Stora, klumpiga killar tar mer plats. Kroppsdelarna är liksom i vägen.

Och sedan detta att "alla" gillar långa killar gör mig i princip spyfärdig. I likhet med att "alla" killar ska ha stora muskler och pumpa upp sig för att impa på varandra + det motsatta könet. Det känns så jävla lågt! Inte bara primitivt, utan förolämpande mot alla former av mänsklig intelligens.

Varför i HELVETE skulle jag tända på en kille som käkar pulver och sitter på gymmet 8 timmar i veckan, i syfte att "se stor stor ut"????? Det är ju för fan pinsamt.

Ungefär samma äckel känner jag inför idén att en längd över 185 cm skulle vara något att bli attraherd av. Vilken syn har man då på killar? Att de är djur....? Som en elefant, ju större desto bättre. Nej tack.

Jag ser bara nackdelar med långa killar: hårt slitage på möbler, man måste antagligen köpa dyrare säng och mer hållbara bord + stolar, muskelbristningar, högre risk för lungkollaps och allt möjligt.... Om vi levde på stenåldern hade jag sett det attraktiva i att vara lång och stor - men vi lever ju inte på stenåldern längre.

Så, hur ovanligt är detta? Finns det äver huvud taget nån som tar det här inlägget på allvar, eller är längdidealet så inpräntat att alla kommer anta att jag trollar? Tack på förhand.

Mycket ovanligt.
I en undersökning om dejting listades vad de olika könen värdesatte mest.
Nr 1 på tjejernas lista (99%) var killens längd, oavsett tjejens egna längd.
Jag försöker själv dejta sen ett halvår tillbaka som kort (166 cm, normalbyggd) det är stendött.
I de matchningar jag fått, har kvinnan missat att läsa min längd, när hon får reda på den försvinner hon, samtliga har varit kortare än mig.
En kvinna på 157 cm sa rakt ut att hon p.g.a sin ringa längd gärna gick i högklackat, då blev lika lång som mig, och det inte såg bra ut.
Väldigt många kvinnor har skrivet redan i sin profil att mannens längd är viktig.
Citera
2023-11-10, 18:53
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmacka
Läs vad du skrev..

Ingenting i det jag skrev antyder att jag "är bossen" över den saken. Du verkar ha misstolkat.
Citera
2023-11-10, 18:55
Medlem
Sotarmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 163cm
Mycket ovanligt.
I en undersökning om dejting listades vad de olika könen värdesatte mest.
Nr 1 på tjejernas lista (99%) var killens längd, oavsett tjejens egna längd.
Jag försöker själv dejta sen ett halvår tillbaka som kort (166 cm, normalbyggd) det är stendött.
I de matchningar jag fått, har kvinnan missat att läsa min längd, när hon får reda på den försvinner hon, samtliga har varit kortare än mig.
En kvinna på 157 cm sa rakt ut att hon p.g.a sin ringa längd gärna gick i högklackat, då blev lika lång som mig, och det inte såg bra ut.
Väldigt många kvinnor har skrivet redan i sin profil att mannens längd är viktig.

En del missar det här:

https://www.youtube.com/watch?v=KgkBWZXVLyk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in