2023-11-10, 17:05
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Det finns någon för alla. Det är rimligt att längre tjejer behöver längre killar och att korta tjejer kan passa ihop med kortare killar.

Tror vi alla har kommit fram till här att korta tjejer har större urval bland både korta och långa killar - och att korta män styr världen!

Sant. Och även längre killar har väl rimligen ett större urval... även om de aldrig kommer att styra världen 🙂
Citera
2023-11-10, 17:09
Medlem
noll.con.trolls avatar
Tack för det!

Ditt inlägg är också intressant...... möjligen visar det att längden inte är så viktig som många försöker påskina. Det känns till stor del som en myt att killar bör vara långa för att upplevas som attraktiva... åtminstone av oss lite mer intellektuella tjejer, om jag nu får lov att stämpla mig själv som intellektuell - en stämpel som f.ö. bekräftas av mina högskolepoäng.

Någon mer som håller med om att intellgens har ett litet finger med i spelet här?
Citera
2023-11-10, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Jag hade ju kunnat skriva att dina siffror är helt irrelevanta eftersom statistik inte funkar så, men jag indikerade det istället, genom att sätta ”egen statistik” inom citationstecken. Att säga att 4% av kvinnor gillar korta killar indikerar en universalitet i observationen, och då kan man förstås inte använda sina egna upplevelser som grund för det uttalandet. Hade du skrivit att ”4% av alla jag har stött på (en extremt begränsad urvalsgrupp) har gillat att jag är kort”, så hade det varit mer korrekt (men lite creepy om du gör så noggrann statistik över dina tillkortakommanden).

Att du kastar invektiv omkring dig visar bara att klen begåvning tyvärr ofta kombineras med lättkränkthet.
Statistik fungerar visst så och det är mina egna erfarenheter. Uppenbarligen är du sjuk i huvudet som vantolkar subjektiva upplevelser som objektiv statistik. Riktigt Kongo är du med smaklöst användarnamn. Att jag kastar invektiv på dig visar att du är en tvättäkta idiot som förtjänar det.
Citera
2023-11-10, 17:10
Medlem
Glostrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noll.con.troll
Uttrycket "anekdotisk bevisföring" EXISTERADE i princip inte innan september 2023......... så sluta nu vara ett modelejon, och diskutera seriöst istället 🙏❤️

Nja, det finns studier som avhandlar anekdotisk bevisföring från åtminstone första hälften av 90-talet. Och i en seriös diskussion bör folk kunna visa varifrån de får sina uppgifter, och det är fritt för oss att förkasta argument som bygger på felaktig eller falsk data.

Dating dot com gjorde en undersökning med 10000 respondenter (50% kvinnor) som visade att 68% av kvinnorna föredrog kortare män” och 81% av kvinnorna skulle dejta n man som var lika lång som de själva. Detta är förstås inte heller en vetenskaplig studie, men den har definitivt ett betydligt större underlag än den ”egna statistiken” ovan.

Hursomhelst så kan man med viss säkerhet konstatera att du nog troligen inte är särskilt ovanlig, om du gillar korta killar.
Citera
2023-11-10, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av potofgold
Och du ska ju förstås dividera ord som det missfoster du är. Jag skrev klart och tydligt av egen statistik, vad menar du med citationstecken? Att det inte är sant? Det är ju sant för mig ditt inavlade handikapp. Och vaffan är felet med att föra egen statistik? Ditt mongo
Att uttrycket anekdotisk används är pinsamt, man erkäner i princip att motparten har mer erfarenhet
Citera
2023-11-10, 17:16
Medlem
De allra flesta män är kortare än 180 cm världen över. Det är i stort sett nästan i bara norra europa som man finner män över 180 cm i högre utsträckning. Att de flesta tjejer går runt och önskar sig en på 195 cm fastän de själva är 150 cm är att skjuta sig själva i foten.

När man hör tjejer snacka om utseenden så är det alltid bonusen som de snackar om. Exempelvis när hon säger "jag gillar långa män" så menar hon: "jag gillar män som är snygga ansiktet, bra kropp, snygg utstrålning, charmig, får folk att skratta, har en perfekt karriär, är omtyckt av folk.......OCH SOM ÄR LÅNG". Det är typ så tjejer tänker.
Citera
2023-11-10, 17:26
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noll.con.troll
Bokstavligt talat ❤️ hehee

Hehe
Citera
2023-11-10, 17:27
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
Att uttrycket anekdotisk används är pinsamt, man erkäner i princip att motparten har mer erfarenhet

Håller med. Som att en berättelse hämtad från VERKLIGHETEN skulle vara helt värdelös.... 😆
Citera
2023-11-10, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shallfin
Erfarenhet väger mer än hans icke existerande statistik. Och läs och skrivhandikappet förstod inte att det var statistik som jag hade fört utifrån mitt perspektiv. "Glostrup" = värdelös fantasi på användrnamn
Citera
2023-11-10, 17:31
Medlem
Megadolmes avatar
Jag är nästan dvärg (mindre än 1.80) o har oftast haft ännu kortare flickvänner, men erkänner att man nästan kan börja koka av ilska inombords när en lång tjej klappar en på huvudet o fnissar lite, o säger att man "är söt"! Men till sist hittar man nån som tycker om en på riktigt iaf. 2 av tjejerna jag haft har varit längre än mig, 4 kortare.

Men kollar jag runt min umgängeskrets finns det ju 1.90 långa 35-åringar som fortfarande bor i föräldrarnas källare o spelar spel hela tiden, han (egentligen dom, men särskilt en) har aldrig sett en naken kvinna ens (o väger typ 200 kg)....

Så man får knappast en massa tjejer automatiskt för att man är lång, man måste bl a vara vig också, han i ovan exempel är extremt klumpig också. Men visst, att vara lång är nog en fördel om man vill ha många tjejer, men det betyder inte allt.
Citera
2023-11-10, 17:37
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Det finns någon för alla. Det är rimligt att längre tjejer behöver längre killar och att korta tjejer kan passa ihop med kortare killar.

Tror vi alla har kommit fram till här att korta tjejer har större urval bland både korta och långa killar - och att korta män styr världen!

Stora män med storkukslugn hade dock gett oss en fredligare värld.
Citera
2023-11-10, 17:39
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Jag antar att du är kille. Snubbar ligger med varandra till höger och vänster på ett urskiljningslöst vis om de är lagda så.

TS är bög och gillar korta killar, inget fel med det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in