Citat:
Ursprungligen postat av
stycket
Undviker frågan med person angrepp intressant.
Är så populär att kassörskan fån ica sökte upp mig o ville dejta
Du får intala dig att du vill vara singel av diverse anledningar. Med det sagt ljuger du för dig själv när du påstår att du kunnat attrahera samhällets mest intressanta och attraktiva män.
Där är du i grov förnekelse.
Det var mest det jag ville poängtera.
Men nu verkar du mest vilja leva i en fantasibubbla. Då ska jag inte spräcka den allt för mycket.
Jag med. Inte av kassörskan på ICA, men av män i min omgivning (som innefattar både attraktiva och intressanta samt oattrktiva och ointressanta män). Men jag lever ju i en bubbla där jag har intalat mig själv att det är bättre att vara singel. Liksom att även du lever i en bubbla där du har intalat dig själv att det är bättre att vara i en relation. Ingen av oss har kunnat bevisa vem som har rätt, det är bara teorier egentligen. Men kom ihåg att DIN teori gäller för DIG, MIN gäller för MIG. För mig har jag inte lyckats bevisa motsatsen heller.
Jag har levt i denna bubbla förr, när jag var i övre tonåren (och kanske inte hade så starka förutfattade meningar som senare). Men har annars levt i denna bubbla sedan jag var 24, då ensam (av eget beslut) med en bebis.
Vad du försöker tala om för mig var att jag då hade varit singel en längre period och dejtade/träffade/knullade runt med så många dåliga män att jag tröttnade och bestämde mig för detta istället - för att det inte fanns några bättre alternativ. 
Nej, det var inte alls så det gick till

! Hänvisar vidare diskussioner om detta till PM…
11 år senare för jag fortfarande fram samma resonemang (som ju gäller MIG - glöm inte bort det!). Jag har fortfarande inte träffat, dejtat eller knullat runt med massa dåliga, eller oattraktiva eller ointressanta män som får mig att tröttna - eller något sådant. Har under dessa år träffat/dejtat EN kille - som absolut var oattraktiv eller ointressant för mig. (Har även fått inviter från män som inte har intresserat mig, eller har varit rent ut sagt oattraktiva. Dessa har jag naturligtvis inte träffat - bara dissat. OK, allt bara logiskt so far.)
Och du ser… med det som jag nämnde ovan kan man faktiskt se att jag är lite villig i att ändra mig. Så: Händer det så händer det. Jag har tiden och energin (som jag inte hade för 11 år sedan), men absolut inte motivationen att söka efter någon. Anledningar mm kan jag bara hänvisa till PM.
Du lever också i en bubbla där du intalar sig själv att det är bättre att leva i en relation. Vem av oss som lever
i en fantasi kan ingen av oss, eller någon annan, avgöra åt oss eller bestämma för oss. Om man får vara krass har du ju inte lyckats hitta någon att leva i en relation med än - trots det du nämner. (Varför är du inte ihop med tjejen från ICA då t ex?!)
Vad som är bäst kan man väl diskutera i evigheter utan att komma fram till något vettigt. Och du får självklart behålla din ståndpunkt: du hade hellre levt i en relation. Men kom ihåg att det gäller för DIG - i ditt liv.
Men detta väcker uppenbarligen något större i dig, annars hade du inte kommit med personliga påhopp (jo då, du med…) och projiceringar till tjejer som yttrar att de lever bra och lyckligt ensamma.
Kan inte svara för de andra, bara för mig själv. Men du vill uppenbarligen få det till att jag har
tröttnat (vilket inte stämmer…),
inte har förmågan att attrahera bra män (stämmer inte heller…) eller inte har kunnat på något annat sätt och därför gett upp. Detta stämmer åtminstone inte in på mig 🤷♀️.
Det är uppenbart att du bara vill trycka ned och såga tjejer som inte har samma livssyn som dig. Du har ju uppenbarligen inte lyckats attrahera någon bra, attraktiv och intressant tjej själv. Du är en av landets mest åtråvärda män och borde således ha träffat en jävla massa tjejer vid det här laget. Varför lyckas du inte själv?