2023-11-06, 18:55
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Nyss så kändes det som du själv var tveksam till om det fanns intressanta kvinnor för dig att träffa i Sverige.

Tycker det känns som ni två är mycket lika här. Mer än vad ni tror.

Tror ni kommer fortsätta vara singlar båda två, och inget fel med det (om det är det man önskar).
Just i sverige kan nog antalet vara relativt lågt specielt om man ser till ett spektrum över befolkning.

Då Sverige är ett av världens mest hjärntvättade länder genom feminism och liknande.

Men som jag sa vet jag att det finns bra kvinnor även i sverige som vore givande att spendera tid med.

Men att ödet väljer när man träffar dessa.

Roxic o andra sidan säger ena sekunden att hon träffar intressanta män hon gillar att spendera tid med men samtidigt vill leva i celibat. För mig låter det helt motsägande och som en lögn.
Citera
2023-11-06, 19:08
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Just i sverige kan nog antalet vara relativt lågt specielt om man ser till ett spektrum över befolkning.

Då Sverige är ett av världens mest hjärntvättade länder genom feminism och liknande.

Men som jag sa vet jag att det finns bra kvinnor även i sverige som vore givande att spendera tid med.

Men att ödet väljer när man träffar dessa.

Roxic o andra sidan säger ena sekunden att hon träffar intressanta män hon gillar att spendera tid med men samtidigt vill leva i celibat. För mig låter det helt motsägande och som en lögn.

Har du funderat på att flytta till något annat land, för att jag antar att du (till skillnad från Roxic) tycker det är tråkigt att vara singel som du är i dag, för att du skall till slut lyckas hitta din drömkvinna?
Citera
2023-11-06, 19:10
Bannlyst
Citat:
Så du har träffat en attraktiv och intressant man som du gillade att spendera tid med.

Men du ville inte fortsätta spendera tid med honom?

Och du tycker det är något jag ska fatta för det är logiskt enligt dig?

Du får gärna berätta hur det är logiskt att du inte vill spendera tid med någon du anser är intressant och vill spendera tid med.

Som du antagligen inser nu säger du emot dig själv.
Jag kanske ville det då, men ni killar får alltid för er massa saker om oss tjejer som inte stämmer om oss. Kanske ni har tidigare dåliga erfarenheter av andra tjejer, men jag är en ärlig person som bara säger vad jag menar. Så det finns ingen anledning att börja misstro mig.

Då blir det ju inget. Och jag tröttnar och återgår till mitt lugna ensamma liv som jag f.ö trivs väldigt bra med att leva ensam i .
Citera
2023-11-06, 19:11
Medlem
styckets avatar
Citat:
Har du funderat på att flytta till något annat land, för att jag antar att du (till skillnad från Roxic) tycker det är tråkigt att vara singel som du är i dag, för att du skall till slut lyckas hitta din drömkvinna?

ÄR nog en av de som föredrar ensamhet mest av alla i samhället.

Roxic nivå helt enkelt!

Grejen är att jag erkänner att relationer till människor är viktigt, samt att jag älskar människor och relationer med dessa.

Så jag likt roxic har inte bråttom att skaffa en relation som inte är av intresse.

Det är liksom inte prio #1 att hitta en kvinna. Först och främst bör man ta tag i sin egen hälsa och leva ett hälsosamt liv. Det är min prio #1 nu. Sen känner jag att ödet kommer föra en passande partner till en. Det är inget man behöver aktivt leta efter.

men jag sitter en del på dejtingappar och det är ett oerhört ytligt beteende man möter generellt.

Sen inser jag att jag är lite av en udda karaktär så även om man möter mindre ytliga ibland på dejtingappar är det inte alltid att man klickar på andra plan.

Så angående att åka utomlands, det är ett bra tips. Och kommer ske när ödet tillåter. Med det sagt skulle man lika gärna kunna stöta på någon nere på lokala ican helt plötsligt.

Det är upp till gud.
Citera
2023-11-06, 19:14
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Jag kanske ville det då, men ni killar får alltid för er massa saker om oss tjejer som inte stämmer om oss. Kanske ni har tidigare dåliga erfarenheter av andra tjejer, men jag är en ärlig person som bara säger vad jag menar. Så det finns ingen anledning att börja misstro mig.

Då blir det ju inget. Och jag tröttnar och återgår till mitt lugna ensamma liv som jag f.ö trivs väldigt bra med att leva ensam i .

Du är lite otydlig.

Nu erkänner du att du har träffat "bra män som är intressanta" och som du velat fortsätta umgås med.

Men sedan har något hänt som gjorde att du inte ville det?

Tror du inte att de kan existera män som både är intressanta att umgås med i början men också i fortsättningen? Kanske resten av livet?

Eller är det i din värld något omöjligt? Isåfal varför?
Citera
2023-11-06, 19:16
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
ÄR nog en av de som föredrar ensamhet mest av alla i samhället.

Roxic nivå helt enkelt!

Ok. Det är som jag säger; ni är egentligen extremt lika.

Citat:
Först och främst bör man ta tag i sin egen hälsa och leva ett hälsosamt liv. Det är min prio #1 nu.

Vad är det som inte fungerar där för dig?

Annars håller jag med om att det låter som en bra idé att börja där, innan man dejtar någon. Oavsett via nätdejt eller IRL. Är nog en bra prioritet av dig.
Senast redigerad av peterpanp 2023-11-06 kl. 19:18.
Citera
2023-11-06, 19:18
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ok. Det är som jag säger; ni är egentligen extremt lika.
i en aspekt är vi det.

Att vi både trivs bra ensamma och är mycket ensamma.

Med det sagt verkar hon vara i förnekelse att det är för att det inte finns intressanta män.

Själv vet jag att det finns intressanta partners men att ödet inte infunnit sig.
Citera
2023-11-06, 19:21
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Sen känner jag att ödet kommer föra en passande partner till en. Det är inget man behöver aktivt leta efter.

Citat:
Det är upp till gud.

Citat:
i en aspekt är vi det.

Att vi både trivs bra ensamma och är mycket ensamma.

Med det sagt verkar hon vara i förnekelse att det är för att det inte finns intressanta män.

Själv vet jag att det finns intressanta partners men att ödet inte infunnit sig.

Tycker ju iofs. det är rätt stor förnekelse att skylla på gud/ödet, istället för att ta tag i det och göra något själv?

Kan ju också ses som en verklighetsflykt, som gör det sannolikare att du kommer förbli singel. Dejting är inget som gud ordnar. Det ordnar man själv. Oavsett om via nätet eller IRL.
Citera
2023-11-06, 19:23
Medlem
styckets avatar
Citat:
Tycker ju iofs. det är rätt stor förnekelse att skylla på gud/ödet, istället för att ta tag i det och göra något själv?

Kan ju också ses som en verklighetsflykt, som gör det sannolikare att du kommer förbli singel. Dejting är inget som gud ordnar. Det ordnar man själv. Oavsett om via nätet eller IRL.

Tänkte väl lite lika dant.

Det är inte upp till gud utan en själv.

Men vad jag menar är att gud styr upp ödet när skapelsen är i konstellation. Alltså att t.ex. börjat ta hand om sin hälsa och så är man redo för en passande partner. Då styr gud upp en träff.
Citera
2023-11-08, 22:58
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic

Kan bara anta att du undviker frågan för du inte gillar svaret?

Citat:
Tror du inte att de kan existera män som både är intressanta för dig att umgås med i början men också i fortsättningen? Kanske resten av livet?
Citera
2023-11-09, 04:13
Bannlyst
Citat:
Kan bara anta att du undviker frågan för du inte gillar svaret?
Nej, för att jag inte orkar svara långt. Ska operera handleden och orkar inte anstränga den. Är det ok?

Du är inte ett dugg ”åtråvärd”, du är socialt inkompetent och fattar inte humor.

Jag vill vara singel för min egna skull. Är gammal och gillar att vara själv.
Senast redigerad av Roxic 2023-11-09 kl. 04:15.
Citera
2023-11-09, 06:52
Medlem
Muppetys avatar
En fråga till er som nätdejtar... När ni hittat nån som kan vara intressant, man har kanske skrivit 4-5 meddelanden till varandra, brukar ni börja med telefonkontakt ganska snart? Jag uppfattar att man kommer mycket närmare varandra om man pratar i telefon, man kan prata om allt möjligt, vad man gjort under dagen o så.

Nu var det längesen jag nätdejtade men har nog kvar en annons på Happy Pancake, den är dock inaktiv. Men jag minns en gång fick jag napp o vi bestämde oss för att ses. Jag körde till grannstaden där hon bodde o vi sågs några gånger till, men det blev inget. Då hade vi inte pratat i telefon innan. Var väldigt nervös när jag körde dit, man undrade hur hon skulle vara o så. Men andra gånger, med andra dejter, har vi ringt till varandra o kommit mycket närmare varandra snabbt. Har inte varit lika nervöst att ses för första gången heller. Man vet att det är äkta också, så att det inte är nån som larvar sig.

En del kanske inte vill lämna ut sitt telefonnummer, men jag tror att vi alla slår en check på t.ex. MrKoll när man fått napp, o innan man ska ses...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in