Citat:
Ursprungligen postat av
magnifico
Kan du inte läsa? Jag sa att jag botat mig själv från Covid19 med hälsokost och vitaminer. Jag har naturlig immunitet nu och är inte orolig för denna förkylning/influensa. Ska jag paja min hälsa med Covidsprutor nu? Du är ju inte klok.
Hur många gånger ska jag behöva förklara för dig? DU KAN INTE AVGÖRA DET SJÄLV. Såvida du inte är läkare eller medicinsk forskare, vilket är uteslutet med tanke på innehållet i dina inlägg. Covid 19 kan inte botas med dans, rökelse, och annat new age voodoo tjafs, hur gärna man än vill. Möjligtvis kan du uppnå en placeboeffekt. Covid 19 bör förebyggas genom vaccination. Det är inte ohälsosamt, tvärtom.
Citat:
Ursprungligen postat av
KlartForDrabbning
"läkare och forskare"
Du menar girigbukar som sålt sin heder och vandel till en maktfullkomlig triljardindustri?
Fråga gärna någon kunnig inom logistik. Denne kommer berätta för dig att alla dessa "doser" fanns tillhanda löjligt för snabbt. Dom var uppenbart tillverkade FÖRE pajaso pLandemin.....
Fattar du inte att du har låtit dig luras?
Det är högerextrem propaganda och fejkade uppgifter som du upprepar. Sent ska syndaren vakna. Det sista man vill erkänna är att man blivit lurad.
Citat:
Ursprungligen postat av
RustyShackleford
Sprutorna var aldrig testade för någon förmåga att hindra smittspridning. Det är ett faktum.
Så hela argumentet att vi behövde ta sprutan för att skydda någon annan faller redan där. Man ska inte vidta åtgärder som det saknas evidens för.
Och om vården inte var dimensionerad för att kunna hantera ett besvärligt influensaår så bör man fråga sig varför vi betalar världens högsta skatter. Dom kunde ju förslagsvis ha lagt pengarna på vården istället för att köpa in miljontals doser experimentell mRNA-skit. Snacka om Jack och bönstjälken.
Nytta-risk bedömningen måste man tyvärr göra själv i det här fallet. Det finns ingen annan som kan gör den åt dig.
Inte ett enda rätt i det du skriver här
Ett vaccin tar man för att förhindra smittspridning. Det fungerade, och det hade fungerat ännu bättre om alla hade tagit det. Jag vet inte var du hämtar din fakta ifrån, men det är väldigt kontroversiella argument du kommer med.
Du tycker att man ska sänka skatten
Hur ska vi då kunna fortsätta ha världens bästa sjukvård?