2023-11-10, 10:27
Medlem
magnificos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Det får man inte veta. Ändå ska man ta det.

Men det där med att han behövde bli amputerad tycker jag är intressant. Jag har nämligen sett flera artiklar från England om människor som plötsligt blivit oförklarligt sjuka och sedan på sjukhuset fått lemmar amputerade.
Och jag undrar om vaccinet spelar en roll som vi inte vet än. En ny neurosedyn-skandal bara 100 gånger större?

Vaccinet verkar bjuda på precis allting i sjukdomsväg.

Troligtvis kraftiga strokes utlösta av giftiga ämnen i Covidsprutorna som leder till amputation. Jag gissar på olika farliga tungmetaller som kvicksilver för att orsaka maximal skada på offren.
Citera
2023-11-10, 10:36
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Det får man inte veta. Ändå ska man ta det.

Men det där med att han behövde bli amputerad tycker jag är intressant. Jag har nämligen sett flera artiklar från England om människor som plötsligt blivit oförklarligt sjuka och sedan på sjukhuset fått lemmar amputerade.
Och jag undrar om vaccinet spelar en roll som vi inte vet än. En ny neurosedyn-skandal bara 100 gånger större?

Vaccinet verkar bjuda på precis allting i sjukdomsväg.
Ja, det är hemskt det där med diabetes-relaterade amputationer. De har ökat ganska ordentligt även i England de senaste 20 åren. Åren 2014-2017 utfördes 26,378 amputationer i England, en ökning med 19.4% från åren 2010-2013.

https://www.diabetes.org.uk/about_us/news/lower-limb-amputations

Och tyvärr ökar amputationerna. Det har dock ingenting att göra med något COVID-vaccin.

Det blir lite patetiskt när antivaxxare skall sitta och spamma sönder ett vetenskapligt forum med trams, tjafs och rena påhitt som inte har någon verklighetsförankring.
Citera
2023-11-10, 11:17
Medlem
magnificos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Ja, det är hemskt det där med diabetes-relaterade amputationer. De har ökat ganska ordentligt även i England de senaste 20 åren. Åren 2014-2017 utfördes 26,378 amputationer i England, en ökning med 19.4% från åren 2010-2013.

https://www.diabetes.org.uk/about_us/news/lower-limb-amputations

Och tyvärr ökar amputationerna. Det har dock ingenting att göra med något COVID-vaccin.

Det blir lite patetiskt när antivaxxare skall sitta och spamma sönder ett vetenskapligt forum med trams, tjafs och rena påhitt som inte har någon verklighetsförankring.

Svarar vanligen inte troll men gör ett undantag då lögnerna avslöjas så enkelt.

"There is some evidence that certain COVID-19 vaccines can increase risk factors for stroke. These risk factors include blood clots, high blood pressure, and low platelet counts."

https://www.medicalnewstoday.com/articles/stroke-after-covid-vaccine

Där fick vi förklaringen till amputationer orsakat av Covidsprutor, massiva blodproppar.

Glad man inte tog dessa sprutor och blev av med ett ben eller arm
Citera
2023-11-10, 11:38
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnifico
Svarar vanligen inte troll men gör ett undantag då lögnerna avslöjas så enkelt.

"There is some evidence that certain COVID-19 vaccines can increase risk factors for stroke. These risk factors include blood clots, high blood pressure, and low platelet counts."

https://www.medicalnewstoday.com/articles/stroke-after-covid-vaccine

Där fick vi förklaringen till amputationer orsakat av Covidsprutor, massiva blodproppar.

Glad man inte tog dessa sprutor och blev av med ett ben eller arm
Du läste inte det dokument du länkade till?

Citat:
There is conflicting evidence around the theory that certain COVID-19 vaccines might increase the risk of stroke. However, the likelihood of stroke may be higher in unvaccinated people who develop COVID-19.

Therefore, the benefits of the vaccine outweigh the risk of stroke.

The COVID-19 vaccination helps protect against contracting SARS-CoV-2. If a person contracts the virus, they can develop COVID-19. This illness has resulted in around 6 million deathsTrusted Source worldwide.

This article summarizes what scientists currently know about COVID-19 vaccines and the risk of stroke.

It discusses whether these vaccines are risk factors for stroke and whether they are safe for people who have already had a stroke. It also provides information about the signs of stroke

Om du har intresse i frågan är det bättre att du frågar oss med utbildning i ämnet på ett hövligt vis, så försöker vi svara om vi kan.

Det finns (mig veterligen) ingen vetenskap eller statistik som ens antyder att något COVID-vaccin skulle orsaka en ökning av antalet amputationer i England. Men du kanske bara hittade på det för att desinformera?
Citera
2023-11-10, 12:06
Medlem
Spoektrikss avatar
Citat:
Kan du inte läsa? Jag sa att jag botat mig själv från Covid19 med hälsokost och vitaminer. Jag har naturlig immunitet nu och är inte orolig för denna förkylning/influensa. Ska jag paja min hälsa med Covidsprutor nu? Du är ju inte klok.

Hur många gånger ska jag behöva förklara för dig? DU KAN INTE AVGÖRA DET SJÄLV. Såvida du inte är läkare eller medicinsk forskare, vilket är uteslutet med tanke på innehållet i dina inlägg. Covid 19 kan inte botas med dans, rökelse, och annat new age voodoo tjafs, hur gärna man än vill. Möjligtvis kan du uppnå en placeboeffekt. Covid 19 bör förebyggas genom vaccination. Det är inte ohälsosamt, tvärtom.

Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
"läkare och forskare"
Du menar girigbukar som sålt sin heder och vandel till en maktfullkomlig triljardindustri?
Fråga gärna någon kunnig inom logistik. Denne kommer berätta för dig att alla dessa "doser" fanns tillhanda löjligt för snabbt. Dom var uppenbart tillverkade FÖRE pajaso pLandemin.....

Fattar du inte att du har låtit dig luras?
Det är högerextrem propaganda och fejkade uppgifter som du upprepar. Sent ska syndaren vakna. Det sista man vill erkänna är att man blivit lurad.

Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Sprutorna var aldrig testade för någon förmåga att hindra smittspridning. Det är ett faktum.
Så hela argumentet att vi behövde ta sprutan för att skydda någon annan faller redan där. Man ska inte vidta åtgärder som det saknas evidens för.

Och om vården inte var dimensionerad för att kunna hantera ett besvärligt influensaår så bör man fråga sig varför vi betalar världens högsta skatter. Dom kunde ju förslagsvis ha lagt pengarna på vården istället för att köpa in miljontals doser experimentell mRNA-skit. Snacka om Jack och bönstjälken.

Nytta-risk bedömningen måste man tyvärr göra själv i det här fallet. Det finns ingen annan som kan gör den åt dig.

Inte ett enda rätt i det du skriver här
Ett vaccin tar man för att förhindra smittspridning. Det fungerade, och det hade fungerat ännu bättre om alla hade tagit det. Jag vet inte var du hämtar din fakta ifrån, men det är väldigt kontroversiella argument du kommer med.

Du tycker att man ska sänka skatten
Hur ska vi då kunna fortsätta ha världens bästa sjukvård?
Citera
2023-11-10, 12:31
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoektriks
Ett vaccin tar man för att förhindra smittspridning. Det fungerade, och det hade fungerat ännu bättre om alla hade tagit det. Jag vet inte var du hämtar din fakta ifrån, men det är väldigt kontroversiella argument du kommer med.

Jag länkade ju video från utfrågningen i EU-parlamentet, där Pfizers representant Janine Small utan omsvep erkände att dom aldrig testade vaccinet för eventuell förmåga att begränsa smittspridning. Varför tjafsar du då ändå vidare om saken?

Att "det fungerade" har du inga belägg för. Det har du bara dragit ur röven, på ren svenska.

Var sa jag att man ska sänka skatten?
Jag sa att det är rimligt att förvänta sig fungerande sjukvård om man betalar hög skatt. Det är inte rimligt att man ska behöva chansa och sticka i sig nån jävla experimentell mRNA-spruta bara för att vården är ett dåligt skämt.

"Världens bästa sjukvård". Är du full? Eller är du sosse?
Citera
2023-11-10, 13:22
Medlem
Spoektrikss avatar
Citat:
Jag länkade ju video från utfrågningen i EU-parlamentet, där Pfizers representant Janine Small utan omsvep erkände att dom aldrig testade vaccinet för eventuell förmåga att begränsa smittspridning. Varför tjafsar du då ändå vidare om saken?

Att "det fungerade" har du inga belägg för. Det har du bara dragit ur röven, på ren svenska.

Var sa jag att man ska sänka skatten?
Jag sa att det är rimligt att förvänta sig fungerande sjukvård om man betalar hög skatt. Det är inte rimligt att man ska behöva chansa och sticka i sig nån jävla experimentell mRNA-spruta bara för att vården är ett dåligt skämt.

"Världens bästa sjukvård". Är du full? Eller är du sosse?

Därför att studien genomfördes senare med lyckat resultat. Men du låter dig inte övertalas nu eftersom det har övergått till en kamp om prestige för din del. Du är ju totalt faktaresistent

Det var inget experiment. De som vet bäst hade koll på att det var säkra och effektiva vacciner man hade fått fram. Lyssna på dem som kan sånt här. Går staten ut med rekommendationer så följer man dem. Punkt.

Ditt resonemang går inte ihop angående skatten och sjukvården. Du vill alltså inte sänka skatten. Inte heller höja den. Men du vill ändå att vården blir bättre. Det är ju omöjligt. Ungefär som ett barn som vill ha allt. Du vill äta kakan och ändå ha den kvar gissar på att du röstar högerextremt
Citera
2023-11-10, 13:34
Medlem
magnificos avatar
Citat:
Hur många gånger ska jag behöva förklara för dig? DU KAN INTE AVGÖRA DET SJÄLV. Såvida du inte är läkare eller medicinsk forskare, vilket är uteslutet med tanke på innehållet i dina inlägg. Covid 19 kan inte botas med dans, rökelse, och annat new age voodoo tjafs, hur gärna man än vill. Möjligtvis kan du uppnå en placeboeffekt. Covid 19 bör förebyggas genom vaccination. Det är inte ohälsosamt, tvärtom.

Fattar du inte att du har låtit dig luras?
Det är högerextrem propaganda och fejkade uppgifter som du upprepar. Sent ska syndaren vakna. Det sista man vill erkänna är att man blivit lurad.

Du underskattar kroppens egna förmåga att bota sjukdomar och du underskattar ditt eget immunförsvar.

"Mest intressanta är de experiment där man behandlat patienter med allvarlig sepsis och luftvägsinfektion, detsamma som drabbar patienter med livshotande covid-19 infektion. I en färsk metaanalys refererar författarna till fem kontrollerade experiment där man minskat mortaliteten signifikant hos patienter med sepsis genom intravenös tillförsel av megadoser av C-vitamin".

https://lakartidningen.se/opinion/debatt/2020/04/goda-anledningar-att-prova-hoga-doser-c-vitamin-vid-covid-19/

Höga doser C-vitamin kan bota svår Covid och många andra allvarliga sjukdomar. Det behövs inga farliga Covidsprutor.

Jag är ett levande bevis på det själv, jag botade min Covid-19 själv med hälsokost och vitaminer. Jag vann över viruset och fick naturlig immunitet, det bästa skyddet mot alla mutationer av detta labbtillverkade Kina virus.
Citera
2023-11-10, 13:52
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Därför att studien genomfördes senare med lyckat resultat. Men du låter dig inte övertalas nu eftersom det har övergått till en kamp om prestige för din del. Du är ju totalt faktaresistent

Det var inget experiment. De som vet bäst hade koll på att det var säkra och effektiva vacciner man hade fått fram. Lyssna på dem som kan sånt här. Går staten ut med rekommendationer så följer man dem. Punkt.

Ditt resonemang går inte ihop angående skatten och sjukvården. Du vill alltså inte sänka skatten. Inte heller höja den. Men du vill ändå att vården blir bättre. Det är ju omöjligt. Ungefär som ett barn som vill ha allt. Du vill äta kakan och ändå ha den kvar gissar på att du röstar högerextremt

Om det finns en sådan studie så kan du ju förslagsvis börja med att länka till den. Om du lyckas med det så lovar jag att ta en titt. Grejen är att du har inte presenterat någon fakta än, så det finns liksom inget för mig att vara "resistent" mot.

Du säger på fullt allvar att jag ska lita på staten? Är du på riktigt? Du är garanterat en sosse. Den saken är klar.

Det är fullt rimligt att förvänta sig att sjukvården ska fungera och att det ska finnas marginaler för en extra besvärlig influensa, när man har ett av världens högsta skattetryck. Bisarrt att du inte kan hålla med om en så enkel sak.

Om vården ändå inte funkar så betyder det att pengarna används på fel sätt. Ett exempel på fel användning är att köpa in 100 miljoner doser experimentell genterapi-substans, som ingen vet effekten av, och som tillverkaren har friskrivit sig allt ansvar från.
Citera
2023-11-10, 13:55
Medlem
Spoektrikss avatar
Citat:
Du underskattar kroppens egna förmåga att bota sjukdomar och du underskattar ditt eget immunförsvar.

"Mest intressanta är de experiment där man behandlat patienter med allvarlig sepsis och luftvägsinfektion, detsamma som drabbar patienter med livshotande covid-19 infektion. I en färsk metaanalys refererar författarna till fem kontrollerade experiment där man minskat mortaliteten signifikant hos patienter med sepsis genom intravenös tillförsel av megadoser av C-vitamin".

https://lakartidningen.se/opinion/debatt/2020/04/goda-anledningar-att-prova-hoga-doser-c-vitamin-vid-covid-19/

Höga doser C-vitamin kan bota svår Covid och många andra allvarliga sjukdomar. Det behövs inga farliga Covidsprutor.

Jag är ett levande bevis på det själv, jag botade min Covid-19 själv med hälsokost och vitaminer. Jag vann över viruset och fick naturlig immunitet, det bästa skyddet mot alla mutationer av detta labbtillverkade Kina virus.

Mitt immunförsvar är på topp och boostat, så det är jag inte orolig över.
Det med c vitamin är ett experiment och är helt irrelevant i diskussionen. Snart kommer det visa sig ha varit en skröna. Tro mig.

Det är livsfarligt när personer som dig, förståsigpåare, ignorerar statens rekommendationer och börjar ägna sig åt rena hokus pokus fantasier
Citera
2023-11-10, 14:00
Medlem
magnificos avatar
Citat:
Mitt immunförsvar är på topp och boostat, så det är jag inte orolig över.
Det med c vitamin är ett experiment och är helt irrelevant i diskussionen. Snart kommer det visa sig ha varit en skröna. Tro mig.

Det är livsfarligt när personer som dig, förståsigpåare, ignorerar statens rekommendationer och börjar ägna sig åt rena hokus pokus fantasier

Jag länkar till Läkartidningen, tror du att de ljuger? Du är en tragisk person. Fortsatt ta dina covidsprutor, det blir nog bra för din hälsa
Citera
2023-11-10, 14:01
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:

Att vaccinet aldrig var framtaget för att begränsa smittspridning verkar till och med den mest inbegripne antivaxxar-patraskaren ha insett.

Då återstår att få dem att förstå och inse att vaccinet de facto HADE en effekt på smittspridningen. Och i motsats till dig drar jag inget ur röven, utan infogar - som jag altid gör - en länk till den empiri som på ett bra vis visar att vaccinet hade effekt på just smittspridningen.

Citat:
RESULTS
Among 146,243 tested contacts of 108,498 index patients, 54,667 (37%) had positive SARS-CoV-2 polymerase-chain-reaction (PCR) tests. In index patients who became infected with the alpha variant, two vaccinations with either BNT162b2 or ChAdOx1 nCoV-19 (also known as AZD1222), as compared with no vaccination, were independently associated with reduced PCR positivity in contacts (adjusted rate ratio with BNT162b2, 0.32; 95% confidence interval [CI], 0.21 to 0.48; and with ChAdOx1 nCoV-19, 0.48; 95% CI, 0.30 to 0.78). Vaccine-associated reductions in transmission of the delta variant were smaller than those with the alpha variant, and reductions in transmission of the delta variant after two BNT162b2 vaccinations were greater (adjusted rate ratio for the comparison with no vaccination, 0.50; 95% CI, 0.39 to 0.65) than after two ChAdOx1 nCoV-19 vaccinations (adjusted rate ratio, 0.76; 95% CI, 0.70 to 0.82). Variation in cycle-threshold (Ct) values (indicative of viral load) in index patients explained 7 to 23% of vaccine-associated reductions in transmission of the two variants. The reductions in transmission of the delta variant declined over time after the second vaccination, reaching levels that were similar to those in unvaccinated persons by 12 weeks in index patients who had received ChAdOx1 nCoV-19 and attenuating substantially in those who had received BNT162b2. Protection in contacts also declined in the 3-month period after the second vaccination.

CONCLUSIONS
Vaccination was associated with a smaller reduction in transmission of the delta variant than of the alpha variant, and the effects of vaccination decreased over time. PCR Ct values at diagnosis of the index patient only partially explained decreased transmission. (Funded by the U.K. Government Department of Health and Social Care and others.)

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2116597

Class dismissed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in