Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-10, 12:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tynabort
Johan ångrar sig efter de svek Emilio

https://vm.tiktok.com/ZGe18Wn2b/

Klart han gör det när en tredje del av Sverige insett vilken rövhål han är.
2023-11-10, 12:37
Medlem
Har det inte skett tidigare något år att ett lag vek ner sig i en tävling? Sen tyckte väl Tove eller om de var Maria att ett lag skulle förlora medvetet i nästa tävling? Då de diskuterade om vem som skulle få den hemliga immuniteten?
2023-11-10, 12:54
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawsmoose
Kan inte läsa artikeln men fan, börjar tröttna på Petra fett hårt. Riktigt dryg när hon snackar med Emilio.
Fan e de för jävla påhopp och ger skuldkänslor till han för han vill lämna.
Likadant när hon va med sist, ska alltid spela nått överhuvud som ser ner på de flesta.
Bara för hon e gammal soldat så tror hon att alla har soldatmentalitet. fucking cpgast, gå hem och lägg dig i soffan jävla avdankade kossa och lämna robinson till Anders Lundin

Nej, nej, nej och åter nej! Inte den konflikträdde barnprogramsledaren Anders Lundin, tack! Petra är 150 ggr bättre! Låt Lundin leda fiskdamm för de yngsta på eftermiddagen och man kan kanske ta in kapten Zoom också. Han lever ju. Eller så kan Lundin få ett eget matlagningsprogram i vilket han visar hur man piffar upp frysrätter för hela familjen. Men den jäveln kommer antagligen tillbaka nästa säsong så alla som vill ha mer familjevänlig och utslätad profil får sitt lystmäte.

Petra var skitbra när hons snackade med Emilio. Sånt här får man ta när man valts ut till en tevelek dit tusentals villiga står i kö. Med tanke på alla trista avhopp under åren med typ motiveringen "Jag sover dåligt." eller "Det är så lite att göra på ön." eller "Ingen hade talat om att det finns insekter i tropikerna." så har de nog dessutom tagit upp skiten redan under castingen. Klockrent hanterat av Petra.
2023-11-10, 12:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sweotheod
De är svaga. Och rädda. Att hitta ett annat offer flyttar fokuset.

Att man inte kan se detta beteende i den gruppen tyder på en brist på empati. Speciellt Els-Marie gjorde enormt utslag på äckel-radarn.
En riktig översittare.
Och att inte inse eller förstå att detta är mobbing, när de allra flesta ser det, samtidigt som man själv anser sig se något som de andra inte ser/inser, det är nog en solklar Dunning/Krüger på den. I det här fallet.

Det är mobbing. Flockbeteende. Svaga som lierar sig mot de som sticker ut - starkare eller ännu svagare.
Kalla det vad man vill. Relativt vanligt men lika lågt.
De flesta vill nog höra till gruppen, och är veka nog att gå över lik för att inte hamna utanför. Generellt.
På tal om Dunning/Kruger så finns det solklara exempel på det ja.
"Jag ser inte Els-Marie som särskilt intellektuell, hon agerar för simpelt för att vara en intellektuell person. För övrigt relaterar jag knappt till kvinnor överhuvudtaget, eller större delen av mänskligheten eftersom de flesta är på ungefär samma låga nivå som du."
(FB) Robinson 2023 Höst (Filippinerna)

Det är också lite Dunning/Kruger att använda sig av Dunning/Kruger mot folk.

Att applicera vad "tangentbordskrigarna" (som väntar på anledning att få spy ut hat) tycker på den generella åsikten i samhället tror jag inte är riktigt rättvist. Det tror jag du vet själv också.
Eller rättvisebekämparna som de ofta kallar sig själva samtidigt som de frågar efter efternamn på den senaste hatstormsoffret. Det är såna som jagar dem på deras sociala medier, trakasserar deras familjer och kanske tillomed värre.. Det är inte riktigt dem du ska räkna med när du bedömer vad den generella åsikten är, även trots att det är de som hörs mest.
Senast redigerad av ShpongleDMT 2023-11-10 kl. 13:20.
2023-11-10, 13:08
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rinaldo-Montalbano
Men den jäveln kommer antagligen tillbaka nästa säsong så alla som vill ha mer familjevänlig och utslätad profil får sitt lystmäte.
Yes! Har goda nyheter: han kommer tillbaka redan i vår. Hans säsong är inspelad och klar.

Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Har det inte skett tidigare något år att ett lag vek ner sig i en tävling?
Förra säsongen var det en liknande situation - Red Wedding som Greta75 kallar det.
https://www.tv4.se/artikel/38i9ZvfphZM6uH1YWLNGP/foersaeger-sig-fick-laget-att-foerlora-med-flit-vad-sa-du
2023-11-10, 13:28
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll22
Någon som har lyssnat på Peder o Charlie?

https://shows.acast.com/storfrasarpodden/episodes/gast-robinson-charlie
Jo, pratar Peder 95% eller håller jag igen.
2023-11-10, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweotheod
De är svaga. Och rädda. Att hitta ett annat offer flyttar fokuset.

Att man inte kan se detta beteende i den gruppen tyder på en brist på empati. Speciellt Els-Marie gjorde enormt utslag på äckel-radarn.
En riktig översittare.
Och att inte inse eller förstå att detta är mobbing, när de allra flesta ser det, samtidigt som man själv anser sig se något som de andra inte ser/inser, det är nog en solklar Dunning/Krüger på den. I det här fallet.

Det är mobbing. Flockbeteende. Svaga som lierar sig mot de som sticker ut - starkare eller ännu svagare.
Kalla det vad man vill. Relativt vanligt men lika lågt.
De flesta vill nog höra till gruppen, och är veka nog att gå över lik för att inte hamna utanför. Generellt.

Du har helt rätt i det du skriver! Carro är också vidrig, förutom de andra vi redan tagit upp, hon har en avsky i hennes blick, både hur hon betedde sig mot Therese men också mot Emilio. Hon är ett s.k "supersocialt flockdjur". Har noll egna åsikter utan anpassar sig till gruppen. Säkert ESFJ (myer briggs personlighetstyp).
2023-11-10, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Klart han gör det när en tredje del av Sverige insett vilken rövhål han är.

Precis, han är en typisk falsk Göteborgare och menar inte det han säger. Han är en mobbare, går inte att ändra på. Han vet hur man manipulerar folk.
2023-11-10, 13:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jo, pratar Peder 95% eller håller jag igen.

Du håller absolut inte igen Vilken dominant typ alltså, älskar att höra sig själv.
2023-11-10, 13:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Precis, han är en typisk falsk Göteborgare och menar inte det han säger. Han är en mobbare, går inte att ändra på. Han vet hur man manipulerar folk.

Exakt. Hans sista min precis innan han stänger av kameran säger allt. Det var en min som avslöjade att allt han sa kände han sig tvungen att säga för att slippa ta ansvar och minimera skadan.
2023-11-10, 13:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Exakt. Hans sista min precis innan han stänger av kameran säger allt. Det var en min som avslöjade att allt han sa kände han sig tvungen att säga för att slippa ta ansvar och minimera skadan.

Han sa det som hände och inte det jag gjorde, avslöjar också en attityd.

Tråkigt att han att var sån, men hoppas han verkligen han förbättrar sig.

Göteborgarna är goa människor, avslappnade och tar livet med en klackspark. Helt motsatt till stockholmarna som är så prestationsinriktade och stressade och allt ska se så bra ut ytligt sett.
2023-11-10, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Tror det var just det dem gjorde i och med Ö-rådet på stranden. Tror det var lite som ett straff för läggmatchen samt att de var rädda att Emilio skulle hoppa av efter att inte ha blivit immun och då hade han ju kunnat fundera hela dagen fram till örådet. När de istället lade det precis efter immunitetstävligen så kunde Emilio av barmhärtighet inte offra sig själv och säga åt de andra att rösta på honom heller.
Undrar hur mycket Tove fick av produktionen för att ge honom immuniteten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in