Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-10, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Gå in i grupperna på fb så får du se att säkert 90% där tycker att Therese blivit mobbad av laget !
Du menar att det skulle vara stor skillnad på trashen som spyr ut ilska på Facebook? https://ibb.co/4tgZnqv
2023-11-10, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme

Aha, tack. Kan bara hålla med.
2023-11-10, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Bra artikel hos Aftonbladet om man har +.

”Därför bör Petra Malm lämna ”Robinson”
Deltagare som lägger sig borde diskas”

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/0Q6z86/robinson-2023-petra-malm-bor-lamna-som-programledare

Kan inte läsa artikeln men fan, börjar tröttna på Petra fett hårt. Riktigt dryg när hon snackar med Emilio.
Fan e de för jävla påhopp och ger skuldkänslor till han för han vill lämna.
Likadant när hon va med sist, ska alltid spela nått överhuvud som ser ner på de flesta.
Bara för hon e gammal soldat så tror hon att alla har soldatmentalitet. fucking cpgast, gå hem och lägg dig i soffan jävla avdankade kossa och lämna robinson till Anders Lundin
2023-11-10, 10:55
Medlem
Någon som har lyssnat på Peder o Charlie?

https://shows.acast.com/storfrasarpodden/episodes/gast-robinson-charlie
2023-11-10, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prekas
Tycker han att Petra borde lämna för att inte vara med när folk beter sig sådär eller för att hon/produktionen tillät det?

Snabbversion som finns i artikeln:

- Deltagare i ”Robinson” blev utfryst och mobbad av sitt lag. Programledaren Petra Malm ifrågasätts för att ha undvikit att ställa kritiska frågor till deltagarna.

- Deltagare som medvetet lägger sig i tävlingen borde diskas enligt krönikören Emil K Lagnelius.

- TV4 uppmanas att ändra reglerna inför framtiden för att undvika liknande incidenter.
2023-11-10, 11:01
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawsmoose
Kan inte läsa artikeln men fan, börjar tröttna på Petra fett hårt. Riktigt dryg när hon snackar med Emilio.
Fan e de för jävla påhopp och ger skuldkänslor till han för han vill lämna.
Likadant när hon va med sist, ska alltid spela nått överhuvud som ser ner på de flesta.
Bara för hon e gammal soldat så tror hon att alla har soldatmentalitet. fucking cpgast, gå hem och lägg dig i soffan jävla avdankade kossa och lämna robinson till Anders Lundin

Jag gillar Petra mer än Anders Lundin. Samt att jag tycker det är bra att hon försöker få deltagarna att stanna kvar och inte avsluta äventyret. De är tråkigt när de väljer att åka hem. Är man skadad så ok, det kan jag förstår. Med de har fått äran att bli utvald (förmodligen många som sökt och blivit nekade) så jag tycker att de får åka hem alldeles för lättvindigt.
Däremot så kan jag tycka att produktioner borde agera när någon blir för hårt utsatt av de andra deltagarna.

Sen är det tufft att vara med i Robinson, men de vet dom redan om innan de sökte. Det är både ett fysiskt och psykologiskt spel. Det är ju ingen semester med vänner. De är konkurrenter. Det är 500 000 kr det handlar om.

Sen är ju mobbning och utfrysning aldrig ok på något vis... Vilket produktionen ska lägga sig i mer än vad de gör.
2023-11-10, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Jag gillar Petra mer än Anders Lundin. Samt att jag tycker det är bra att hon försöker få deltagarna att stanna kvar och inte avsluta äventyret. De är tråkigt när de väljer att åka hem. Är man skadad så ok, det kan jag förstår. Med de har fått äran att bli utvald (förmodligen många som sökt och blivit nekade) så jag tycker att de får åka hem alldeles för lättvindigt.
Däremot så kan jag tycka att produktioner borde agera när någon blir för hårt utsatt av de andra deltagarna.

Sen är det tufft att vara med i Robinson, men de vet dom redan om innan de sökte. Det är både ett fysiskt och psykologiskt spel. Det är ju ingen semester med vänner. De är konkurrenter. Det är 500 000 kr det handlar om.

Sen är ju mobbning och utfrysning aldrig ok på något vis... Vilket produktionen ska lägga sig i mer än vad de gör.

Tror det var just det dem gjorde i och med Ö-rådet på stranden. Tror det var lite som ett straff för läggmatchen samt att de var rädda att Emilio skulle hoppa av efter att inte ha blivit immun och då hade han ju kunnat fundera hela dagen fram till örådet. När de istället lade det precis efter immunitetstävligen så kunde Emilio av barmhärtighet inte offra sig själv och säga åt de andra att rösta på honom heller.
2023-11-10, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
De kommer säkert hävda att han sagt något "sexistiskt". Samtidigt som man släpper igenom det klart rasistiska "white tears" från Ken

Säkerligen. Han är för politiskt inkorrekt.
Helt i min smak.

Men Ken, var det inte självmål när han sa att: apan kom med post !
När han står där med posten - bara jag som garvade då ? 😂
Senast redigerad av Sweotheod 2023-11-10 kl. 11:32.
2023-11-10, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bull-shit
Grät när Emilio kämpade sig blodig, ensam. Och när man sen såg hur resterande betedde sig. Sådant elakt flockbeteende där de stärker sin grupp genom att trycka ner andra, är riktigt farligt i samhället.

Just eftersom att de inte har den mentala medvetenheten att ens förstå det själva.

Flockbeteende, ja lämlar beter sig så. Inte vargar.
Men det är riktigt vidrigt, men rätt vanligt tyvärr.
2023-11-10, 11:39
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Tror det var just det dem gjorde i och med Ö-rådet på stranden. Tror det var lite som ett straff för läggmatchen samt att de var rädda att Emilio skulle hoppa av efter att inte ha blivit immun och då hade han ju kunnat fundera hela dagen fram till örådet. När de istället lade det precis efter immunitetstävligen så kunde Emilio av barmhärtighet inte offra sig själv och säga åt de andra att rösta på honom heller.

Ja du kan ha en poäng där... smart gjort av produktionen isåfall, att dom kan styra spelet på så vis.
2023-11-10, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Precis. Sånt beteende är också vanligare än vad man tror. De flesta mobbare som barn, förblir det livet ut, de gör sånt bara lite mer diskret. Frågan är varför vissa människor blir sådana, är de psykopater eller narcissister?

De är svaga. Och rädda. Att hitta ett annat offer flyttar fokuset.

Att man inte kan se detta beteende i den gruppen tyder på en brist på empati. Speciellt Els-Marie gjorde enormt utslag på äckel-radarn.
En riktig översittare.
Och att inte inse eller förstå att detta är mobbing, när de allra flesta ser det, samtidigt som man själv anser sig se något som de andra inte ser/inser, det är nog en solklar Dunning/Krüger på den. I det här fallet.

Det är mobbing. Flockbeteende. Svaga som lierar sig mot de som sticker ut - starkare eller ännu svagare.
Kalla det vad man vill. Relativt vanligt men lika lågt.
De flesta vill nog höra till gruppen, och är veka nog att gå över lik för att inte hamna utanför. Generellt.
2023-11-10, 12:27
Medlem
Johan ångrar sig efter de svek Emilio

https://vm.tiktok.com/ZGe18Wn2b/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in