Citat:
Ursprungligen postat av
Kokadu
Jeg er meget godt klar over alderen til disse barna av TH og Fru Hagen, voksne. De er barn av uansett alder. Finner du alderen på dem formildende i så måte så får du gjøre det. Jeg finner slike spørsmål til de voksne barna deres taktløse uansett.
Jeg er så enig med deg. Yngstedatter skriver om avhøret som hun angrer på at hun gjennomførte :
Hun sier :
Det var time inn og time ut om tullete rykter og påstander og intime detaljer om blant annet mine foreldres sexliv. Jeg ble konfrontert med andre vitners utsagn om rykter om ting som skal ha skjedd for 30 år tilbake i tid, bagateller og mange direkte løgner som jeg vet ikke er sant, men uansett fremført av avhører som om dette var store saker. Det gjorde meg svært opprørt at politiet i det hele tatt stiller meg slike spørsmål og legger frem tung som fakta som slett ikke er det. Hverken min mor eller far får forsvart seg mot usannheter og ting tatt ut av sammenheng. Det eneste avhøret gikk ut på, var å svartmale min far. At politiet i det hele tatt tar det steget mot meg som nærmeste pårørende var tungt.
Jeg skjønner denne datteren som veldig godt. Her har hun mistet sin mor og så forsøker politiet i tillegg og sette henne opp mot sin far.
Jeg blir sint bare av å lese om det. Det er så hjerteskjærende grusomt i den situasjonen de var i. Jeg hadde ikke gått i et eneste avhør mer. Ikke pokker om jeg hadde gjort.
Politiet har driti så grundig på draget og helt klart å ødelegge sin egen etterforskning. I hvert fall forsinke den. Nå har det gått 5 år.