Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-09, 21:17
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksackzoe
Deras beteende mot Emilio är 700 gånger värre än vad Therese beskrev det som när hon lämnade. Hon hade reaktioner väntande, även om jag tyckte att "gänget" skötte det väldigt oschysst då också. Men grejen med Therese är att hon inte verkar se sin del i någonting. Hon gråter ut på olika håll nu efteråt och söker att de varit på henne sedan dag 1. Vad jag kunde se var hon ganska aktiv i att kasta skit, kritisera och skapa pakt på osmidigt vis själv. Men det verkar hon inte se själv ens när hon tittar på programmet i efterhand.

Therese är störig som person, Emilio är det inte.
Båda blir utstötta, förtalade och nedvärderade av gruppen.
Att samma sak händer två helt olika personlighetstyper bevisar bara att det inte är dem som det handlar om utan att lag Syd som grupp är dysfunktionell och består av elaka, småaktiga individer med mobbarmentalitet.
2023-11-09, 21:20
Medlem
Hoppas Wilmer, Ken och Johan stämmer TV4 för förtal! Grabbarna kan omöjligt ha agerat så falskt, omoraliskt och hånfullt mot en medmänniska. Bara en sån sak att Johan ska ha sagt att man ska göra sitt bästa i varje tävling... det måste ha varit ihopklippt.

När såg ni sist en lapp och en Göteborgare bete sig så otroligt och så djävulskt illa...det finns bara inte!

Nää TV4, tillbaka till klippbordet...
2023-11-09, 21:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Solklart fusk skulle jag säga.
Ok om händerna glider men så mycket? Har det någonsin ens hänt tidigare?

Har de någonsin stått så länge, över 16 min blev det väl för dom två? Då kan svettiga händer säkert glida så mycket, hade han släppt taget för att komma mer utåt hade nog klossen ramlat ner. Det var bara att följa med i glidet

Sen vad som hände sen vet jag inte. Kanske lättare att se om man kan se filmklippen i slow motion.
2023-11-09, 21:23
Avslutad
Citat:
Jag litar inte alls på Dani. Hon och Johan fann varandra under inspelningen och är numera ett par.
Hon lär ingå i samma pakt som honom framöver.

Enligt artikel jag läste i MSM så var det efter inspelningarna de blev kära i varandra.
2023-11-09, 21:26
Avslutad
Citat:
Therese är störig som person, Emilio är det inte.
Båda blir utstötta, förtalade och nedvärderade av gruppen.
Att samma sak händer två helt olika personlighetstyper bevisar bara att det inte är dem som det handlar om utan att lag Syd som grupp är dysfunktionell och består av elaka, småaktiga individer med mobbarmentalitet.

Håller med. Dom som inte kan se det är nog för att de är likadana.
2023-11-09, 21:26
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokeri
Håller med. Riktigt otrevligt att se deras beteende.
Att Johan menade på att det inte var värdigt att Emilio är kvar och att han själv hade lämnat om alla röstade på honom även om han fick en immunitet var märkligt och rimmar illa eftersom han själv la sig i en tävling tillsammans med flera andra. Hur värdigt är det....

Ja, det var riktig bullshit att snacka om värdighet från hans sida.
2023-11-09, 21:30
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beijbom
Jag har inte påstått att vi är en majoritet. Hade marionetten på fb tyckt som mig så hade jag börjat fundera om jag behöver se om mina åsikter.
Johan vekar vara lite av en mupp men är ingen som har blivit mobbad. Sluta gråt nu jämlike och rättvisekämpen
Om du återupplever för många jobbiga minnen av att kolla på Robinson så kanske du borde sluta titta.
Man behöver inte ha personliga minnen för att inse faktum.

Majoriteten har inte alltid rätt men i detta fall blir det bara absurt att hävda att det inte förekommer någon mobbning när det drabbar helt olika personlighetstyper med samma systematik.
Samma visa som förra säsongen och ni har fortfarande inte lärt er.
2023-11-09, 21:33
Medlem
nickeh84s avatar
Kan folk redan se måndagens avsnitt? Eller vilken dag läggs veckans alla avsnitt ut på Tv4 play+ ?
2023-11-09, 21:39
Bannlyst
Citat:
Man behöver inte ha personliga minnen för att inse faktum.

Majoriteten har inte alltid rätt men i detta fall blir det bara absurt att hävda att det inte förekommer någon mobbning när det drabbar helt olika personlighetstyper med samma systematik.
Samma visa som förra säsongen och ni har fortfarande inte lärt er.
Som sagt upprepande och psykotiskt. Kommer du gnälla om det här hela säsongen som du gjorde i förra?

Människor i grupp pratar ofta skit om andra. Det är inte fint och änglalikt beteende men det är sånt som händer och jag vill påstå att nästan alla har gjort det nån gång i sina liv. Om vi ska kalla det för mobbning så är alla mobbare.

De i fallen: Amanda och Therese så är det bara en totalt mänsklig reaktion på att gruppen har blivit drabbad av en giftig narcissist. De enda som ska ändras i det fallet är narcissisterna.
2023-11-09, 21:40
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
Spegler i Emilo dagens män?

Vi känns fet svaga.

Männen i årets Robinson gruppvis:

Mjukis: Emilio
Alfa: Peder/Pelle/Charlie
Vanlisar: Wilmer/Johan/Sacarias
Karriärvanlis: Patrik
Tråkmånsvanlis: Frans
Modebög: Ken

Jag tycker inte Emilio speglar dagens män, de flesta är väl vanliga män. Men jag tycker män blir sämre och för varje år som går.

Tjejer kanske sällan får VD-poster men gud skall veta att det duggar tätt av dem på mellanchefspositionerna.
Senast redigerad av greta75 2023-11-09 kl. 21:42.
2023-11-09, 21:41
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Har de någonsin stått så länge, över 16 min blev det väl för dom två? Då kan svettiga händer säkert glida så mycket, hade han släppt taget för att komma mer utåt hade nog klossen ramlat ner. Det var bara att följa med i glidet

Sen vad som hände sen vet jag inte. Kanske lättare att se om man kan se filmklippen i slow motion.
Det var rätt mycket böjda armar med, tjejerna fick ju säga till dem flera gånger. Hade armarna varit mer utsträckta hela tiden så hade det hela förkortats och händerna hade inte hunnit glida så mycket.
Oavsett tycker jag att det hela var oschysst.

Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Enligt artikel jag läste i MSM så var det efter inspelningarna de blev kära i varandra.
Ja, de blev tillsammans i Sverige men "klickade väldigt bra" under inspelningen tydligen.
https://www.tv4.se/artikel/7jqD4XEJLN0UNTULdFvOUt/deltagarna-blev-ett-par-efter-robinson-det-aer-vaeldigt-nytt
samt
Ni vet när man träffar någon och det känns rätt direkt. Man vet inte riktigt vad det är man känner men det känns stort. Vi kände direkt att vi tyckte om varandra väldigt mycket men med tanke på omständigheterna och att jag Daniela var i en relation så kändes det inte rätt att gå vidare med något”
https://www.hant.se/noje/robinson-profilerna-blev-ett-par-efter-inspelningen/10000816

Så jag tror att de kommer att slå sig samman. Dani ville ju ha ut Emilio nu också...
2023-11-09, 21:43
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Männen i årets Robinson gruppvis:

Mjukis: Emilio
Alfa: Peder/Pelle/Charlie
Vanlisar: Wilmer/Johan/Sacarias
Karriärvanlis: Patrik
Tråkmånsvanlis: Frans
Modebög: Ken

Jag tycker inte Emilio speglar dagens män, de flesta är väl vanliga män. Men jag tycker män blir sämre och för varje år som går.

Tjejer kanske sällan får VD-poster men gud skall veta att det duggar tätt av dem på mellanchefs positionerna.

sist nämnda stämmer bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in