Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-09, 20:54
Medlem
Hunden007s avatar
Spegler i Emilo dagens män?

Vi känns fet svaga.
2023-11-09, 20:56
Medlem
Hunden007s avatar
Måste också bara säga att Karolina i tävlingen förra veckan var det roligaste jag sett.

Helvete vad hon rörde på fläsket.
2023-11-09, 20:56
Medlem
Rinaldo-Montalbanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Vad händer nu? (...)

Pakten:
Wilmer
Els-Marie
Ken
Johan

Lag Tove:
Emilio
Tove
Ylwa

Emilia (högst osäker)
Dani (osäker men lutar åt Tove)

Charlie (högst osäker)
Pelle (högst osäker)

Det blir spännande att se om Tove kan skapa något samarbete och få till en större pakt. Hon hade behövt Sara för att bygga pakten!

Emilia och Pelle måste nog med på båten om det ska bli nåt av lag Tove. Charlie är ju bara motvalls hela tiden och dessutom får han nog respass av Petra i måndagsavsnittet. Dani tror jag kommer att gå tillbaka till sitt ursprungslag, när hon ser, att de är mer sammansvetsade och då kanske Emilio, Ylwa och Tove är rökta. Hoppas inte och hoppas, att Sara och/eller Maria återvänder.
2023-11-09, 21:00
Medlem
Kommer inte Karro till gränslandet?
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av matematikern88
Jag tror inte Charlie blir diskad, varning möjligen eller inte få delta i nästa tävling exempelvis. Varför skulle dom avslöja detta innan?
Andra gånger detta har hänt så brukar man bara se programledaren och inte deltagaren, så det ska bli en överraskning vem det är.
Nu ska man säkert tro att han får lämna.
Min tanke iallafall
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Supertrist om Charlie åker innan sammanslagningen. :/
Ville se han röja runt lite bland det andra laget.
Citat:
Ursprungligen postat av Sokeri
Hoppas verkligen inte att Charlie diskas. Önskar se honom vinna hela tävlingen
Citat:
Ursprungligen postat av ElviraMadga
Vad är det som händer i nästa avsnitt då Petra konfronterar Charlie? Kom igen, säg att någon vet.
Beskrivning på måndagens avsnitt:
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beijbom
Och nu inväntar vi en lång, psykotiskt och upprepande svar från Lortworld med beskrivning om den vidriga mobbningen som vi andra inte sett.

Hon borde vakna och förstå att personer som Therese och Amanda (och antagligen hon själv) borde arbeta med sig själva istället för att skylla allt på sin omgivning hela tiden.

Vilka är "vi andra"? Förra året var de som försvarade mobbarna i rejäl minoritet i tråden; Greta + 2-3 andra, det var allt.

Återigen. Jag har sagt att även jag hade haft svårt för Therese MEN att oavsett så beter man sig inte som en mobbande pöbel. Det är helt ovärdigt och förkastligt.
Vad är ursäkten gällande Emilio? Vad ska du skylla på där? Ska du anamma Johan, Wilmers och Kens svaga argument att han "sviker laget", "inte bjuder in själv" osv.
Ska Emilio också "arbeta med sig själv"?
Alltid är det offrens fel, aldrig förövarna fast de avslöjar sina svagheter som människor gång på gång.
Ni saknar personomdöme fullständigt, varje säsong är ni på "fel" sida.
2023-11-09, 21:02
Medlem
Tyckte inte Franz fuskade .Händerna var svettiga och gled inåt men vad jag såg var dom aldrig helt i kontakt med klossen.
Vet inte hur många gånger Karro fått läkarvård nu .Tycker dom borde skicka hem henne av hälsoskäl.
Ken är värst men i tätt följd efter ligger norrlänningen och göteborgaren alla mobbande och hånflinande.
2023-11-09, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juneaux
Bara jag som tycker att frans ”fuskade” på håll ihop? Han hade ju förfan handen hela vägen in och höll på att tappa men det räddade han att hålla några sekunder extra så att magnus förlorade?

Sjukt dåligt av redaktionen och kamera teamet att som stod på rätt sida och såg allt?
Jag röstar också för att Franz borde diskats.
Jag tyckte han använde tummen och stöttade upp en stund just när han nästan tappat greppet med en pinne.
Fast det var smart av honom att hålla så långt in på pinnarna eller dumt av Magnus att hålla längre ut.
Ju längre ut man håller desto svårare blir det.
Produktionsbolaget borde tejpat upp en linje på pinnarna eller 2 linjer och inom det området ska man hålla.
2023-11-09, 21:04
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritz12
Tyckte inte Franz fuskade .Händerna var svettiga och gled inåt men vad jag såg var dom aldrig helt i kontakt med klossen.
Solklart fusk skulle jag säga.
Ok om händerna glider men så mycket? Har det någonsin ens hänt tidigare?
2023-11-09, 21:08
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxinsox

Jag hoppas Emilia och Dani går in som vågmästare nu och inte bara spelar med Vilmer o co

Jag litar inte alls på Dani. Hon och Johan fann varandra under inspelningen och är numera ett par.
Hon lär ingå i samma pakt som honom framöver.
2023-11-09, 21:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Vilka är "vi andra"? Förra året var de som försvarade mobbarna i rejäl minoritet i tråden; Greta + 2-3 andra, det var allt.

Återigen. Jag har sagt att även jag hade haft svårt för Therese MEN att oavsett så beter man sig inte som en mobbande pöbel. Det är helt ovärdigt och förkastligt.
Vad är ursäkten gällande Emilio? Vad ska du skylla på där? Ska du anamma Johan, Wilmers och Kens svaga argument att han "sviker laget", "inte bjuder in själv" osv.
Ska Emilio också "arbeta med sig själv"?
Alltid är det offrens fel, aldrig förövarna fast de avslöjar sina svagheter som människor gång på gång.
Ni saknar personomdöme fullständigt, varje säsong är ni på "fel" sida.
Jag har inte påstått att vi är en majoritet. Hade marionetten på fb tyckt som mig så hade jag börjat fundera om jag behöver se om mina åsikter.
Johan vekar vara lite av en mupp men är ingen som har blivit mobbad. Sluta gråt nu jämlike och rättvisekämpen
Om du återupplever för många jobbiga minnen av att kolla på Robinson så kanske du borde sluta titta.
2023-11-09, 21:17
Medlem
lunarluddes avatar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in