2023-11-09, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Ingen andre enn GM vet hvem som drepte AEH. Det er hva jeg sier. Hvis det finnes medhjelpere, vet disse også.
Poenget er at politiet ikke vet, slik det blir påstått. De kan ha sterke misstanker, men det er det samme som å vite

Og ikke minst at en av dødtrene mener politiet har løyet om hva den andre datteren skal ha sagt i avhør. Som en slags felle. Det i kombinasjon med andre feil i etterforskningen så er det ikke rart de er tause. Om de stoler på sin far så kan videre uttalelser kun gjøre saken verre for han. Om ikke politietlurer på andre ting som de kan svaret på. Da tror jeg de får det via advokaten deres..
Man mangler logiske evner om man ikke forstår slikt.
Citera
2023-11-09, 20:53
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Ok. Har fortsatt ikke lest den. Og jeg mener at slike spm ikke hørte hjemme i det som vel på den tiden fremstod som en kidnapping og ble etterforsket som det.

oavsett kidnappning eller mord eller vad som hänt är det viktigt att få svar på så mycket som möjligt, även vad de närmaste vet om parets sexliv, finns det andra personer inblandade i deras sexliv som inte deltar i resten av deras liv kan det finnas någon som är viktig att förhöra och är det till exempel bdsm så kan det ha gått för långt och lett till ett dödsfall som arrangerades som en kidnappning, så om någon i dems närhet vet något, självklart behöver polisen veta så tidigt i utredningen som möjligt...
Citera
2023-11-09, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
du hävdar att ingen annan än GM vet någonting, det är en ren lögn...

Noen påsto at politiet vet. Nei, politiet vet ikke . Punktum.
Citera
2023-11-09, 21:02
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Noen påsto at politiet vet. Nei, politiet vet ikke . Punktum.

du skrev detta här som du inte har några förutsättningar att veta något om och det framgår ganska tydligt av det du själv skriver :
Jeg vet ikke, du vet ikke, politiet vet ikke. Ingen vet bortsett fra GM
Citera
2023-11-09, 21:07
Medlem
Citat:
oavsett kidnappning eller mord eller vad som hänt är det viktigt att få svar på så mycket som möjligt, även vad de närmaste vet om parets sexliv, finns det andra personer inblandade i deras sexliv som inte deltar i resten av deras liv kan det finnas någon som är viktig att förhöra och är det till exempel bdsm så kan det ha gått för långt och lett till ett dödsfall som arrangerades som en kidnappning, så om någon i dems närhet vet något, självklart behöver polisen veta så tidigt i utredningen som möjligt...

Taktløst er alt jeg har å si om det.
Å gå på barna, i det som den gang så ut til å være en kidnapping av deres mor, med eventuelle tanker om mulig bdsm takter hos foreldre som nærmer seg 70 er ikke annet enn taktløst. Nå er dette bdsm greiene kun lansert av deg som en mulighet for en slik konfrontasjon med barna, hadde nær sagt takk og lov. For hvem tenker at barn av foreldre som bedriver denne type aktivitet informerer barna om det, sånn egentlig.
Citera
2023-11-09, 21:21
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Taktløst er alt jeg har å si om det.
Å gå på barna, i det som den gang så ut til å være en kidnapping av deres mor, med eventuelle tanker om mulig bdsm takter hos foreldre som nærmer seg 70 er ikke annet enn taktløst. Nå er dette bdsm greiene kun lansert av deg som en mulighet for en slik konfrontasjon med barna, hadde nær sagt takk og lov. For hvem tenker at barn av foreldre som bedriver denne type aktivitet informerer barna om det, sånn egentlig.

då kan ni inte förstå vad polisen behöver för att skapa en bild av offrets hela liv, vilket också ingår i polisens jobb i detta, du kan inte heller förstå att man måste göra en överblick över alla närstående och om det är något som sticker ut i deras liv...
Det vore taktlöst om polisen inte skulle ställa svåra frågor och jag skulle vilja tro att även om de flesta skulle svara klart och tydligt så skulle de flesta inte ha något svar...
men det som är taktlöst här är nog faktiskt att insinuera att folk vid 70 inte har ett sunt och fungerande sexliv...
Jag kan tydligt se att du låtsas att du inte ser poängen med att jag tar in bdsm i det här fallet men det är bara för att du låtsas att det du skriver har en rimlig poäng och att det är faktiskt taktlöst...
Citera
2023-11-09, 21:27
Medlem
Citat:
då kan ni inte förstå vad polisen behöver för att skapa en bild av offrets hela liv, vilket också ingår i polisens jobb i detta, du kan inte heller förstå att man måste göra en överblick över alla närstående och om det är något som sticker ut i deras liv...
Det vore taktlöst om polisen inte skulle ställa svåra frågor och jag skulle vilja tro att även om de flesta skulle svara klart och tydligt så skulle de flesta inte ha något svar...
men det som är taktlöst här är nog faktiskt att insinuera att folk vid 70 inte har ett sunt och fungerande sexliv...
Jag kan tydligt se att du låtsas att du inte ser poängen med att jag tar in bdsm i det här fallet men det är bara för att du låtsas att det du skriver har en rimlig poäng och att det är faktiskt taktlöst...

Å konfrontere TH med deres sexliv på ett eller annet tidspunkt, helt greit. Barna, taktløst.
Citera
2023-11-09, 21:36
Medlem
Citat:
Å konfrontere TH med deres sexliv på ett eller annet tidspunkt, helt greit. Barna, taktløst.

Det du kaller «barn» er faktisk godt voksne mennesker på mellom 40 og 50 år🧐
Citera
2023-11-09, 21:38
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:

att du är så fylld av skam att det är taktlöst att prata om dina föräldrars sexliv är ditt problem, men det skulle de flesta normala människor ha svarat på som vilken annan fråga som helst, och inte minst när vi nu vet att de föräldrar vi här pratar om har haft problem med äktenskapsbrott och att de inte delat dubbelsäng är det normalt att man har frågor om detta...
och att de på toppen klagar på polisen och inte tar med en advokat själva är bara dumt...
Senast redigerad av Notteliten 2023-11-09 kl. 21:40. Anledning: korrektion
Citera
2023-11-09, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Det du kaller «barn» er faktisk godt voksne mennesker på mellom 40 og 50 år🧐

Jeg er meget godt klar over alderen til disse barna av TH og Fru Hagen, voksne. De er barn av uansett alder. Finner du alderen på dem formildende i så måte så får du gjøre det. Jeg finner slike spørsmål til de voksne barna deres taktløse uansett.
Citera
2023-11-09, 21:56
Medlem
Citat:
att du är så fylld av skam att det är taktlöst att prata om dina föräldrars sexliv är ditt problem, men det skulle de flesta normala människor ha svarat på som vilken annan fråga som helst, och inte minst när vi nu vet att de föräldrar vi här pratar om har haft problem med äktenskapsbrott och att de inte delat dubbelsäng är det normalt att man har frågor om detta...
och att de på toppen klagar på polisen och inte tar med en advokat själva är bara dumt...

Vel nå har vel du sikkert noe problem med å forestille deg en situasjon hvor din din mor er kidnappet og at politiet bringer på bane sexlivet til dine foreldre midt oppi det hele. Og at det kan ha skapt reaksjoner hos dem som jeg ville anse som helt normale, deres situasjon tatt i betraktning.

Taktløst sier jeg.
Citera
2023-11-09, 22:04
Medlem
Citat:
Jeg er meget godt klar over alderen til disse barna av TH og Fru Hagen, voksne. De er barn av uansett alder. Finner du alderen på dem formildende i så måte så får du gjøre det. Jeg finner slike spørsmål til de voksne barna deres taktløse uansett.

Det har jeg fått med meg, men når det dreier seg om at TH har tatt livet av sin kone så bestialsk, så må faktisk politiet få lov til å stille de spørsmålene de mener er viktige for å løse saken. Det burde også være i «barnas» interesse, uansett om far er uskyldig eller ikke. Med min kjennskap til saken, stiller jeg meg helt uforståelig til dette faktum, og det er også bakgrunnen for at jeg er overbevist om TH sin skyld, og min mistanke om at noen av barna skjuler sannheten for både omgivelsene og politiet🧐
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in