2023-03-01, 14:46
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skyggekaster
Mulig jeg har misforstått når first.spring skriver "Skuddofferet AK..."

Kan det være han på vennelista til MZ som har skiftet navn fra initialene AK til DA?
Poserer i svart Adidastrøye og solbriller på profilbildet.
Citera
2023-03-01, 14:50
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Dette er litt uklart, det fins flere mulige koblinger. Av åpenbare grunner vil jeg
ikke skrive navn på de personene det gjelder, da disse ikke har noen kjent rolle - ennå.
Grad av kobling er også diskutabelt, da dette stort sett er basert på hvem som er venner
med hvem på facebook. Men PSS dukker opp på vennelisten hos flere av MZ sine venner.
Men så har også MZ en ganske "pompøs" venneliste, det skal han ha.

Legg til 'rten' til 'Mo' og 'rverud' til 'Na'. Merk at det fins flere med samme navn, og dem du
finner gjennom google er ikke 'vår mann'. Han befinner seg visstnok sør i Europa for tiden.
Han var i sin tid i et kortvarig forhold med TH og AEs yngste datter. Han er/var i et kriminelt
miljø med koblinger til MWL, har vært torpedo, dørvakt, og forsøkt seg i investorbransjen.
Har også hatt forbindelser til noen av dem som ble tiltalt i den såkalte Pareto-saken.

Hvem er AK? Har ikke sett navn på noen av de IKEA-beskutte.

Kjenner ikke bakgrunnen til MM.
Men er man i firma med MWL, kan man vel også omtales som "interessant", tenker jeg.
SAJ er vel hockeymann og konkursrytter, med adresse et steinkast unna S4, i Mar*cus Thra*nes vei 100.

For å sitere TH: Løsningen ligger lokalt!
Citera
2023-03-01, 14:51
Medlem
Citat:
Takk for informasjon.

Videre når det kommer til mulig link mellom MZ og MWL. Fornærmet (IKEA skytingen) er omtalt i saken hvor MWL/PSS er involvert (hvitvaskingssaken), og at fornærmet er barndomsvenn med MZ. At MZ også har drevet med håndsprit knytter de også noe sammen, hvertfall mtp hva de har drevet med?

A*mad K*an (* = h)
Citera
2023-03-01, 14:52
Medlem
first.springs avatar
Citat:
Takk for informasjon.

Videre når det kommer til mulig link mellom MZ og MWL. Fornærmet (IKEA skytingen) er omtalt i saken hvor MWL/PSS er involvert (hvitvaskingssaken), og at fornærmet er barndomsvenn med MZ. At MZ også har drevet med håndsprit knytter de også noe sammen, hvertfall mtp hva de har drevet med?

Skuddofferet har navn med initialer AK. No pun intended.
Citera
2023-03-01, 14:53
Medlem
A*mad K*an eller hva han het, jeg har ikke funnet noe på ham. Har ikke face personlig.
Citera
2023-03-01, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Kan det være han på vennelista til MZ som har skiftet navn fra initialene AK til DA?
Poserer i svart Adidastrøye og solbriller på profilbildet.

Mulig, "Don A" er ukjent for meg. Men ser han har kjente navn knyttet til seg i sin FB profil selv om profilen er rimelig "thight"

AK (aka DA)
Citera
2023-03-01, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
A*mad K*an eller hva han het, jeg har ikke funnet noe på ham. Har ikke face personlig.

Dette er det samme navnet som jeg mente var fornærmet-1... Så blir spørsmålet, hvem er fornærmet 2, og hvem var med i Teslaen, og hva vet vi mer om den bilen. Mener den ble tauet av Bærum Kranservice på ett av bildene i VG?
Citera
2023-03-01, 16:26
Medlem
Tvilsomt at det står noe relevant, men det noen her som abonnerer på denne (søppel)avisa?

https://www.document.no/2023/03/01/tingretten-om-straffedomt-venn-av-ikea-skytteren-han-har-aldri-drevet-med-kriminalitet/
Citera
2023-03-01, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wellmann
Tvilsomt at det står noe relevant, men det noen her som abonnerer på denne (søppel)avisa?

https://www.document.no/2023/03/01/tingretten-om-straffedomt-venn-av-ikea-skytteren-han-har-aldri-drevet-med-kriminalitet/

Tenker du at omtalte er involvert i IKEA hendelsen?
Citera
2023-03-01, 16:46
Medlem
Citat:
virket sånn, men kanskje ikke
Citera
2023-03-01, 17:02
Medlem
Om MWL skulle være involvert på oppdrag fra TH, ville han ikke kunne møte TH for å planlegge operasjonen.
Dette gitt at han er kjent kriminell og vitner (f.eks på Futurum) ville kunne komme til påvise en kobling.

Så da må det være et mellomledd mellom TH og MWL for å kunne planlegge ting i detalj, inkludert kryptorigget. Et mellomledd som ikke ville fange mistanke om han var i møter med TH.

Det har tidligere blitt hevdet at TN/PAS kan være et mellomledd, det kan kanskje være tilfelle for selve bestillingen om en slik finnes, men når det kommer til den operative detaljerte planleggingen er det umulig av en enkel grunn: ingen av disse kan vel krypto etc inn og ut. Mellommannen var nødt til å være en uskyldig gutt med kompetanse nok for å diskutere disse tingene i detalj med TH.

Den eneste jeg kan komme på som passer inn her per nå er «gutten» RU.

Problemet med at RU skulle hatt en slik rolle er at det ikke synes å være en kobling mellom RU og MWL/PSS-komplekset, for å kunne sannsynliggjøre at RU ble hyret inn fra MWL/PSS til å ta møtene med TH.

Om en slik link kan påvises styrker det sannsynligheten for at RU har hatt denne rollen.

Samtidig mener jeg at RU sin prat i avhør om Monero-kidnapping, og senere påstand om at TH var interessert i dette, svekker sannsynligheten betraktelig for at han har hatt en slik rolle.

Men han er jo fortsatt siktet så ikke lett å vite hva man skal tro. Kanskje hans prat om Monero som kjeltringvaluta ikke var så sært at det trenger å ha noe med saken å gjøre?
Citera
2023-03-01, 17:16
Medlem
Citat:
Virker mer som at Document har oppheng i en formulering fra en gammel dom. Om Rasool. Bare én amatørmessig glipp fra retten den gang da tror jeg, og Document fant det verdt å lage artikkel om.
Senast redigerad av StonesThrow81 2023-03-01 kl. 17:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in