2023-11-09, 19:32
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Såg en uppgift om 40 000 ryska soldater kring Avdiivka. Kan det verkligen stämma? Men visst, vill de offra hälften av dem för att ta staden är det bara att gratulera Ukraina. Särskilt om de inte lyckas och måste använda den andra halvan också. Frågan är om alkoholen de har i kroppen får marken de dör på att ruttna
De var 100000 vid början av deras motoffensiv som Sjojgu krävde.

Mycket troligt att de är 40000 kvar?

I så fall betyder det att de förlorat 60000 man man sen deras offensiv mot Avdiivka, Vhuledar mm.

Inte alls orimligt med tanke på deras extrema förluster av pansar och artilleri.
Citera
2023-11-09, 19:36
Medlem
Det är stört att de har sådan brist på empati för att ha ihjäl sina egna. Sjukt rent ut sagt. Dessvärre går det inte ändra på, det kommer ta hundratals år att få packet att bete sig som vanligt folk. Och det är om de plötsligt blir vänligt inställda till väst. Inte särskilt stor sannolikhet således.
Citera
2023-11-09, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnClark
Det här är ju rakt av osant. Helt sjukt pinsamt att använda Kuleba som källa… Ungefär som ”Lavrov sa…”. En partsinlaga, inget annat.
Jag är inte så säker på att dina referenser till alla proryska skribenter och filmmakare som Oliver Stone, Marshheimer, Scotto Ritter eller de övriga avdankade amerikanska proryska militärerna du brukar hänvisa till är så särskilt mer pålitliga.

Varför tror du att vi demokratianhängare skulle tro på vad dessa torgför?
Finns det skäl att ändra uppfattningen om man lyssnar på dig eller dessa propagandamakare?
Vari ligger det osanna i Kulebas påstående? Jag har ingen aning med upplys oss gärna.
Citera
2023-11-09, 19:47
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Hur ska de kunna använda dem är min fråga. Såg en Buryat som stal en Mikrovågsugn men använde den som en brevlåda....
Du pundare som sysslar med källarinbrott här i landet kör med samma beteende.

De har inte har har hemma tror de är värdefullt och försöker få med sig.

Jag känner en utredare på polisen som brukar berätta såna här historier.

Det handlar om tragiska figurer i båda fall...
Citera
2023-11-09, 19:51
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VizslaSilver
Det är stört att de har sådan brist på empati för att ha ihjäl sina egna. Sjukt rent ut sagt. Dessvärre går det inte ändra på, det kommer ta hundratals år att få packet att bete sig som vanligt folk. Och det är om de plötsligt blir vänligt inställda till väst. Inte särskilt stor sannolikhet således.
Ja just detta med spärrtrupper känns ju vidrigt!

Troligtvis är de vid fronten rejält drogade. Nån annan förklaring känns inte relevant?

Att de är fatalister köper jag inte om det handlar om soldater födda i nån civiliserad del av Ryssland.
Citera
2023-11-09, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jag tror ändå ryssarna har ett övertag i fredsförhandlingarna. 20000 barn mot Donetsk, 30000 barn mot Charkiv, 50000 barn mot Odessa? Värderar Zelensky marken högre än barnen? Det skulle kunna bli inbördeskrig i Ukraina om man byter barn mot territorium.

Vad hade DU gjort.???
Citera
2023-11-09, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jag tror ändå ryssarna har ett övertag i fredsförhandlingarna. 20000 barn mot Donetsk, 30000 barn mot Charkiv, 50000 barn mot Odessa? Värderar Zelensky marken högre än barnen? Det skulle kunna bli inbördeskrig i Ukraina om man byter barn mot territorium.

Du fattar väl att kan inte förhandlar med kriminella kidnappare, då gör dom bara om det.
Citera
2023-11-09, 20:06
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Hur tänker du här. Ni ryssar har långt ifrån hela landet.
Eller menar du stt ni ska bomba varje stad ?
Är det vad ni hotar med för att få som ni vill?

Varför pratar du i felaktigt pronomen?
Inte lärt dig simpel grammatik?
Zelensky är en idiot om han tror sig kunna stå emot Ryssland länge till. Dags för honom att gå med på ett fredsavtal så att han inte offrar mer av sitt folk.
Senast redigerad av DeekinTT 2023-11-09 kl. 20:11.
Citera
2023-11-09, 20:07
Medlem
DeekinTTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Dream on din landsförrädare!

Han kommer givetvis inte att lämna ifrån sig nåt land som de försöker att stjäla.

Att du gärna skulle ge bort Gotland till ryssen har jag förstått.

Hoppas Säpo snart börjar gripa er löss!

Självklart hade vi alla gjort det om det hade betytt liv eller död. Alla här hade gjort det. Vad än ni säger som gömmer er bakom skärmen o verkar kaxiga och tuffa.
Citera
2023-11-09, 20:13
Medlem
JohnClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Jag är inte så säker på att dina referenser till alla proryska skribenter och filmmakare som Oliver Stone, Marshheimer, Scotto Ritter eller de övriga avdankade amerikanska proryska militärerna du brukar hänvisa till är så särskilt mer pålitliga.

Varför tror du att vi demokratianhängare skulle tro på vad dessa torgför?
Finns det skäl att ändra uppfattningen om man lyssnar på dig eller dessa propagandamakare?
Vari ligger det osanna i Kulebas påstående? Jag har ingen aning med upplys oss gärna.

Jo det här med 20 eldupphör som alla skulle överträtts av den pro-ryska sidan. Finns ju otal rapporter om hur Azovbataljonen och andra våldfört sig på den ryska minoriteten i Donbass. Den pro-ryska sidan är nog säkert av meningen att alla dessa eldupphör har överträtts av Ukrainska sidan. Kan tänka mig att Kuleba menar att ”pro-ryssarna sköt tillbaka först”
Citera
2023-11-09, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Så om Ryssland verkligen vill vinna detta krig, skall de skicka en en massa vapen till Ukrainska armen.
Ju mer vapen armen får, desto fortare förintas den.
Gillar idén, även om den från rysk synvinkel verkar helkorkad.
Säger du det?
De låter oss i Väst stå för finansieringen samtidigt som vi tömmer våra egna lager framförallt gällande artilleri.
Slutar vi med det så kan de ta över i vilket fall som helst. WinWin kallas det för.
Ibland tror jag Putin är i maskopi med vapenindustrin i Väst. De har gemensamma intressen i detta.
Han får testa sin armé och vapenarsenal i skarpt läge på samma sätt som vår vapenindustri.
Putin är också en globalist fast bara på ett annat vis.

Oj nu råkade jag svara i fel TS. Bortse från mitt inlägg.
Citera
2023-11-09, 20:22
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Zelensky är en idiot om han tror sig kunna stå emot Ryssland länge till. Dags för honom att gå med på ett fredsavtal så att han inte offrar mer av sitt folk.

Jag förstår inte riktigt logiken här. Det är Ryssland som bölar mest över fredsavtal, det trots att det går så bra för dom enligt dig. Rent logiskt så borde dom köra över Ukraina nu när dom är så starka och befria hela området?

Eller menar du att Ryssland är en humanitär stormakt och bara vill skona Ukraina genom att erbjuda fredsavtal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in