2023-11-09, 17:43
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Hur tänker du här. Ni ryssar har långt ifrån hela landet.
Eller menar du stt ni ska bomba varje stad ?
Är det vad ni hotar med för att få som ni vill?
Det mongolen inte kan få bombas sönder i klassisk mongol stil.....
Citera
2023-11-09, 17:45
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Hade inte ryssen redan börjat minera och plundra området?

De verkar tydligen själva förstå att de är rökta?

Vad ryssen begriper är jag högst osäker på men plundra, våldta och mörda pysslar de bevisligen med vare sig krigslyckan står dem bi eller ej. Kanske att det intensifierats med motgångarna och därmed, som du är inne på, ett omen för att de förbereder en taktisk reträtt.

I händelse av att UAF:s närvaro vid frontavsnittet skulle eskalera vidare så tycker en annan (sett utifrån tsardömligt perspektiv) att försvaret av det borde prioriteras högre före att iscensätta en taktisk reträtt men vad vet man. Högsta prioritering just nu tycks vara att dö vid Avdiivka.
Citera
2023-11-09, 17:46
Medlem
raskenss avatar
Smack! några ryska högvilt blev till grillad buffé himars gör sitt jobb på ockuperad mark:

https://x.com/kromark/status/1722555763619471820?s=20
Citera
2023-11-09, 17:51
Avstängd
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smaug20017
Det motsvara cirka 5,7%, mer än standarden som bör ligga på 2% för NATO länderna.

Mongolen köper utrustning från Alienexpress och kanske Alibaba.com. Detta med att de vill köpa tillbaka utrustning har jag läst om men tvivlar att dessa länder gör det. Jag hade dubblat priset rakt av. Glöm inte att Indien skeppade en last med T-90 för modernisering men skickade inte tillbaka dem för svinen behövde dem själva....

https://bulgarianmilitary.com/2022/10/06/russia-stole-upgraded-indian-t-90-tanks-to-use-them-in-ukraine/
Ja jag läste nyss att ryssen ville köpa tillbaka ett hundratal helikoptermotorer från Egypten.

Hoppas de nekar eller kräver sjukt bra betalt...
det verkar som rysk industri har svårt att leverera det militären vill ha.

Kanske en konsekvens av de produktiva och utbildade ryssar som lämnat landet och alla som mobiliserats och dött, skadats mm.

Ryssland hade även innan kriget en katastrofal demografi. Nu då mängder av välutbildade lämnat finns det väl mest gruvfyllon att förlita sig på...

Efter det här kriget kommer det bli jävligt jobbigt för Ivan....
Citera
2023-11-09, 17:52
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottkusk
Ukraina är redan kört. Ju fler vapen vi skickar ju fler ukrainska soldater stryker med.
Ju mer spelar det ryssarna i händerna som vill likvidera armén, de som finns kvar av den.
Så om Ryssland verkligen vill vinna detta krig, skall de skicka en en massa vapen till Ukrainska armen.
Ju mer vapen armen får, desto fortare förintas den.
Gillar idén, även om den från rysk synvinkel verkar helkorkad.
Citat:
Jag syftade på livet efter Ukraina. Mycket kommer sannolikt att förändras. Palestinakonflikten.
Presidentval i USA osv osv.
Fånga trenderna internationellt istället för att gräva ner dig i en bunker vid Dnepr.
Citera
2023-11-09, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Minskar anseendet hos ryzzland att mnan känner sig nödgade att kidnappade och tvinga in Ukrainska barn in i deras armé. Stridsmoralen är förövrigt skyhög i Ukraina, inte i ryzzland. Visst, ja. Är det så.

Jag tror ändå ryssarna har ett övertag i fredsförhandlingarna. 20000 barn mot Donetsk, 30000 barn mot Charkiv, 50000 barn mot Odessa? Värderar Zelensky marken högre än barnen? Det skulle kunna bli inbördeskrig i Ukraina om man byter barn mot territorium.
Citera
2023-11-09, 17:58
Avstängd
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Smack! några ryska högvilt blev till grillad buffé himars gör sitt jobb på ockuperad mark:

https://x.com/kromark/status/1722555763619471820?s=20
Snyggt jobbat!

Märkligt att dessa HIMARS som alla våra ryssrunkare hävdar är värdelösa och som ryska MOD hävdar är utslagna 4 gånger fler än vad som levererats fortfarande orsakar enorma förluster för ockupanterna?
Citera
2023-11-09, 18:02
Avstängd
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Jag tror ändå ryssarna har ett övertag i fredsförhandlingarna. 20000 barn mot Donetsk, 30000 barn mot Charkiv, 50000 barn mot Odessa? Värderar Zelensky marken högre än barnen? Det skulle kunna bli inbördeskrig i Ukraina om man byter barn mot territorium.
Du är uppenbart rejält psyksjuk eller fem år?

Inte ens ryssen skulle komma på en sån sjuk tanke!

Sök hjälp!
Citera
2023-11-09, 18:04
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Så slav verksamhet är något du gillar? Tvinga på folk erat äckliga Pass och sedan mobilisera dem?

Du är rutten och det är en synd att du inte har på dig en mongolisk uniform köpt via Alienexpress och inte har kolat än....
Citera
2023-11-09, 18:07
Medlem
Citat:

Vilka fredsförhandlingar talar du om?

Finns inga utom i de ryskvurmares manus som marionetterna för fram som sin våta dröm från Kreml.

Ukraina kommer först att tömma HELA Ukraina på ryska trupper.
Citera
2023-11-09, 18:12
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Vilka fredsförhandlingar talar du om?

Finns inga utom i de ryskvurmares manus som marionetterna för fram som sin våta dröm från Kreml.

Ukraina kommer först att tömma HELA Ukraina på ryska trupper.
Dom mongoliska svinen kör detta snack om, FRED FRED! FREDSAMTAL! ELD UPPHÖR! FREDSRÖRELSE!

Svinen som stödjer fred och annat bullshit från mongolvurmare säger detta när det går åt helvete för dem på slagfältet. Dom kan ta sin fred och stoppa upp i röven...........
Citera
2023-11-09, 18:12
Avstängd
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Vad ryssen begriper är jag högst osäker på men plundra, våldta och mörda pysslar de bevisligen med vare sig krigslyckan står dem bi eller ej. Kanske att det intensifierats med motgångarna och därmed, som du är inne på, ett omen för att de förbereder en taktisk reträtt.

I händelse av att UAF:s närvaro vid frontavsnittet skulle eskalera vidare så tycker en annan (sett utifrån tsardömligt perspektiv) att försvaret av det borde prioriteras högre före att iscensätta en taktisk reträtt men vad vet man. Högsta prioritering just nu tycks vara att dö vid Avdiivka.
Ja plundring kör de ju med hela tiden även sina egna döda och sårade plundras ju.

Men jag tänkte mer på de plundringar de utfört vid sina sk. taktiska reträtter.

Där stjäl man ju allt! Brandbilar, ambulanser sjukhusutrustningar, bussar, grävmaskiner mm mm.

Att de sen plundrar invånare och deras hem då är ju standard. Vi har ju alla sett filmklipp på alla tvättmaskiner, VC-stolar mm som dessa odjur släpar med sig hem...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in