Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-09, 19:13
Medlem
Lostworlds avatar
Alla som försvarade behandlingen av Therese och att hon "fick vad hon förtjänade" kanske äntligen fattat att det är inget annat än mobbning som lag Syd ägnar sig åt.
Det spelar ingen roll om man är svår och jobbig som Therese eller trevlig och sympatisk som Emilio.
Alla som inte tillhör kärntruppen stöts ut. Hårt.
Hade man stått för det är det en sak men att hålla på med en massa bortförklaringar och skuldbelägga offret, det är lågt.

Hade inga förhoppningar om Wilmer, Karro och Ken men Johan var som sagt en rejäl besvikelse vilket jag nämnde redan efter läggmatchen. Han fortsätter bara att gräva sin grav alltmer. Dubbelmoralens ansikte verkligen.

Ken den fegisen... direkt när lag Nord dök upp så ville han använda sin immunitet för sig själv.

Lag Syd är verkligen riktigt vidriga människor. Flugornas herre i år igen alltså, där ser man.

Citat:
Ursprungligen postat av greta75
- det finns ingen mobbing i Robinson. Ni som skriver det vet inte vad mobbing är. Ni är gnällspikar och känsliga barnungar. Skärp er.
Otippat att du fortfarande inte fattat...
Senast redigerad av Lostworld 2023-11-09 kl. 19:21.
2023-11-09, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beijbom
Efterblivna och konservativa människor är alltid rädda för att bli lurade. De vet att de inte har en tillräckligt bra grepp på verkligheten därför är de allt på sin vakt.
"Staten försöker lura i mig vaccin"
"PK-Maffian försöker lura mig att bete mig anständigt mot folk" osv osv
Därför gör det ont för dem att se en annan människa bli lurad. Sånt upprör ofta i tråden. De identifierar sig alltid med den lurade.

Någorlunda normalt beteende som Johan och Wilmer blir uppmålad som satans värsta beteende men den uppenbart efterblivna, diagnosungen Charlie är bra, normal, cool och ärlig.
Citat:
Ursprungligen postat av Beijbom
Enligt falshbackarna så får man bete sig hursomhelst om man verkar vara efterbliven och har diagnoser, men lite mer vanliga människor hålls till en standard som är omöjligt att uppnå. På så sätt man man tycka att alla är dåliga fast diagnosmiffon är lite bättre för att de iallafall är ärliga.
Citat:
Det finns ingen mobbing i Robinson. Ni som skriver det vet inte vad mobbing är. Ni är gnällspikar och känsliga barnungar. Skärp er.
En sak som är märkligt med flashback är hur oerhört känsligt det är härinne. Det är här det ska vara yttrandefrihet på riktigt men jag skulle nog säga att det är den känsligaste stället på internet.
Riktiga lättkränkta jävlar .
2023-11-09, 19:20
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Vad än Charlie och Pelle är så är dom definitivt inte dumma. Jag tror att de inte vill sälla sig till svaga personer som går ihop för att klara sig kvar. Kanske inte den bästa taktiken för att vinna men de åker i alla fall ut med hedern i behåll.

Om de vill teama upp med RIKTIGT starka personer så kan de ta de tjejerna. Men Charlie har ju sjukt svårt för Tove just eftersom hon är både starkare och smartare än honom. Då blir han sur. Har du inte fattat det ännu. Charlie är definitivt ganska korkad.

Pelle vill framstå som begåvad men jag tycker inte han är det. Men han får väl stå för "the brains" tills vidare i sitt miniteam med Charlie.

Förhoppningsvis kan Emelie gå ihop med dem, problemet är att hon troligtvis inte gillar Charlie (eller Pelle). Tror Tove kan få till något med Emelie. Och kanske kan Tove lyckas styra upp killarna och få med dem i matchen när det hettar till senare.
Senast redigerad av greta75 2023-11-09 kl. 19:28.
2023-11-09, 19:34
Medlem
Citat:
Om de vill teama upp med RIKTIGT starka personer så kan de ta de tjejerna. Men Charlie har ju sjukt svårt för Tove just eftersom hon är både starkare och smartare än honom. Då blir han sur. Har du inte fattat det ännu. Charlie är definitivt ganska korkad.

Korkad är han inte. Jag har svårt för den där "jag är bäst attityden" men han analyser av Tove är ju helt klockrena.Går inte komma ifrån.
2023-11-09, 19:38
Medlem
Wilmer och framförallt Johan visade sina rätta sidor idag. Ken visste man redan. Om någon av dem tre vinner slutar jag titta på Robinson.

Min vinnarlista från bäst till sämst:
Emilio - finns inget ont i honom och han är bra på tävlingar
Ylva - Stark i tävlingar och verkar bry sig mycket om andra
Tove - Bra i tävlingar, men är tröttsamt att hon och Charlie bråkar, dock mest hans fel.
Pelle - Han är bra i tävlingar men tar Charlies parti lite väl mycket
Charlie - Tråkig attityd och kan aldrig släppa Tove
Daniella - Starkt att hon stod upp för Therese en gång iaf, trots att de inte är bästa vänner. Dock är hon tillsammans med Johan....
Emilia - Hon försöker bara hålla sig sams med majoriteten, säger inte emot när de är taskiga mot Emilio.
Els-Marie - Manipulerat den sämre halvan av Robinson och de vågar inte gå emot henne.
Wilmer - Känns som han är 15 år med sina uttalanden. Skrattar åt folk som redan ligger ner.
Johan - Verkar tycka det är skit kul att slänga skit på folk nu när han inte är längst ner i gruppens hierarki.
Ken - Kört på mobbarstil hela tävlingen.
2023-11-09, 19:39
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Alla som försvarade behandlingen av Therese och att hon "fick vad hon förtjänade" kanske äntligen fattat att det är inget annat än mobbning som lag Syd ägnar sig åt.
Det spelar ingen roll om man är svår och jobbig som Therese eller trevlig och sympatisk som Emilio.
Hade man stått för det är det en sak men att hålla på med en massa bortförklaringar och skuldbelägga offret, det är lågt.

Hade inga förhoppningar om Wilmer, Karro och Ken men Johan var som sagt en rejäl besvikelse vilket jag nämnde redan efter läggmatchen. Han fortsätter bara att gräva sin grav alltmer. Dubbelmoralens ansikte verkligen.

Ken den fegisen... direkt när lag Nord dök upp så ville han använda sin immunitet för sig själv.

Lag Syd är verkligen riktigt vidriga människor. Flugornas herre i år igen alltså, där ser man.

Det flesta tänker nog ingenting angående "behandlingen av Therese". Det är bara hennes töntiga narrativ att hon blev mobbad som du går på.

Denna veckan vet jag inte att något hänt. Pakten visste från början vem de skulle rösta på och det visste även Emilio.

Nu har du hittat tre mobbingoffer på två säsonger, Amanda, Therese och Emilio. Bara en av dem påstår själv att den blev mobbad och hon är fullblodsnarcisist.

Du är en riktigt känslig prick, det får man ge dig.
Senast redigerad av greta75 2023-11-09 kl. 19:57.
2023-11-09, 19:41
Medlem
Citat:

Pelle vill framstå som begåvad men jag tycker inte han är det. Men han får väl stå för "the brains" tills vidare i sitt miniteam med Charlie.

Förhoppningsvis kan Emelie gå ihop med dem, problemet är att hon troligtvis inte gillar Charlie (eller Pelle). Tror Tove kan få till något med Emelie. Och kanske kan Tove lyckas styra upp killarna och få med dem i matchen när det hettar till senare.

Det vore intressant om du kan definiera "styrka".
Du kan nämna valfri övning på ex ett gym.. Om Tove klarar av att lyfta hälften av vad Charlue gör så.är jag imponerad. Har du ens varit på gym...!?
2023-11-09, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juneaux
Bara jag som tycker att frans ”fuskade” på håll ihop? Han hade ju förfan handen hela vägen in och höll på att tappa men det räddade han att hålla några sekunder extra så att magnus förlorade?

Sjukt dåligt av redaktionen och kamera teamet att som stod på rätt sida och såg allt?

Jag reagerade också på det. Han nöp kvar cylindern med händerna. Hade säkert tappade den långt innan annars.
2023-11-09, 19:44
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompaaik1
Det vore intressant om du kan definiera "styrka".
Du kan nämna valfri övning på ex ett gym.. Om Tove klarar av att lyfta hälften av vad Charlue gör så.är jag imponerad. Har du ens varit på gym...!?

Men har du ens sett Robinson i år? Om de kör en tävling i ren råstyrka så vinner förstås Charlie (såna tävlingar har de sällan) men i allt annat är Tove bättre.

Tänkte du att jag menade att Tove skulle ta Charlie i bänkpress?
2023-11-09, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld

håller med
2023-11-09, 19:50
Medlem
Vad är det som händer i nästa avsnitt då Petra konfronterar Charlie? Kom igen, säg att någon vet.
2023-11-09, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElviraMadga
Vad är det som händer i nästa avsnitt då Petra konfronterar Charlie? Kom igen, säg att någon vet.

Vet inte men skulle tippa på att det har något med Tove att göra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in