Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-09, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Horverket
Det är faktiskt lite intressant att våra uppfattningar skiljer sig oerhört. Framförallt om hur vi uppfattar Emlilio som person och hur det utspelar sig i olika situationer.

Jag ser snarare en person med väligt mycket empati och hög känslighet, så hög att det ställer till problem för honom ibland. När han kommer in i ett rum så vet han vad alla i rummet känner, han läser omedvetet av alla signaler hos varje person han träffar, är genuint intresserad av andra människor och han växer personligen genom att utmana sig själv.

När han hamnade i en grupp med människor som inte vill ha honom där eller där det är allmänt dålig stämning, så undgår inte det honom. Det är otroligt energikrävande att vara i den situationen som han hamnade i och till sist vart han uppslukad av negativa känslor.

Linjen mellan högkänslig och ppl-pleaser, är hårfin och du underskattar honom lite tror jag. Har svårt att tro att han stannade kvar för att Petra ville det.

Men sen jag vet också att jag kan ha helt jävla fel, han kanske är en psykopatmördare som totalflippar när gränsen är nådd?! Vet ej, han verkar snäll iaf.
Va!
Du har ju totalt vridit det jag sagt till motsatsen.
Din beskrivning av honom är en just en beskrivning av en människobehagare som är högkänslig och sätter andras behov och önskan före sina egna (Det jag skrev att han är).

"En people pleaser kan översättas till människobehagare. Även om det ordet kanske inte riktigt får exakt samma känsla i översättningen.
En sådan person är den snällaste och mest hjälpsamma person du känner. Hon säger aldrig nej och du kan alltid be henne om en tjänst eller hjälp med något."

Källa: https://www.angelicaweston.com/post/%C3%A4r-du-en-people-pleaser

Varför får vissa (ett väldigt liten fåtal) av dem nog tillslut? Jo för att de har vikt sig för andras behov ett helt liv. Och det är bara en narcissist/psykopat som inte har nån känsla för hur mycket man kan köra över andra människor som skulle kunna få honom att tappa det.
Vi vet inte om Emilio kommer bli en av dem, antagligen inte eftersom han verkar satsa på självutveckling.

Han var ju helt bestämd att han ville lämna, men tro du att han vände totalt i sin känsla bara för några ord från Petra. Han kunde såklart bara inte stå på sig och säga nej, hade han varit psykopat så hade han kunnat gjort det utan problem. Han kanske hade tillochmed hade bett henne hålla käften så som "ärlige" Charlie gör med alla

Sen är inte människobehagare snälla för att vara snälla, de tycker bara inte att de är värda mer än andra. Antagligen har de haft en narcissist/psykopat till förälder som har övertalat dem att de inte är värda nått och att andras behov (vanligtvis förälderns) ska alltid gå först.
Senast redigerad av Beijbom 2023-11-09 kl. 16:35.
2023-11-09, 16:38
Medlem
Inte värdig vinnare bara för man inte tillhör rätt lag? Borde åkt ut för alla ville få ut honom? Att Johan och wilmer sitter och surar gör de roligare att Emilio blev räddad.
Roligt att Petra försökte få fram i örådet att de var orättvist att gå på Emilio utan anledning men Emilio fatta inte vad hon försökte fiska fram för han behövde processa de som hänt
Jag är inget fan av Emilio men jag tyckte han var värdig att komma till sammanslagningen efter denna vecka. Först nästan vinna själv när hela laget lägger dig, sen få alla vikter i immunitetstävlingen tills han inte orka mer. De är bra jobbat i motvind

Såg inte bra ut för Charlie nästa vecka
2023-11-09, 16:41
Medlem
greta75s avatar
Kommentarer efter torsdagen:

- respekterar Wilmer som står upp för sitt paktande/läggmatchen i syncarna. Skall du göra sådana saker så gör du det utan att hyckla. Wilmer hycklar sällan. Han klättrar på min lista.
- Charlie och Pelle skall vara glada för att det andra laget la sig. Annars hade någon av dem åkt. Men de är för dumma för att fatta det. Vad är deras long term plan - klantarna? Teama upp med tjejerna inför sammanslagningen istället för att konstant bråka med dem.
- Uppskattar inte att Emilio räddades - låt honom lämna.
- är Franz den tråkigaste deltagaren någonsin? Extremt osocial och han verkar inte ens ha någon diagnos. Han känns deprimerad.
- det finns ingen mobbing i Robinson. Ni som skriver det vet inte vad mobbing är. Ni är gnällspikar och känsliga barnungar. Skärp er.
- hade produktionen delat upp lagen lite mer så hade det inte blivit så tråkigt denna veckan. Jag skyller på dem som valde lottning vilket i detta fallet gjorde att lagen blev nästan samma. Klantigt.
- produktionens insats att stoppa blödningen med utebliven spänning i örådet genom att arrangera ett specialöråd med friserade regler hade inte behövts om de tänkt rätt från början. Gissar att Emilio fick en bonus om han hängde i några dagar till.
- nej Pelle - det var inte du som kom på att Tove kanske kunde ge bort sin immunitet, det gjorde hon själv.
- alla dessa jävla inlägg jag läst i trådarna genom åren om dolda immuniter som spelas efter röstning - ÄNTLIGEN kom den - om än väldigt arrangerat och krystat.
- Carro har skött sig - håller inte med om skiten hon får i tråden.

Topplistan:
1) Tove
2) Sara
3) Els-Marie

(Charlie utslagen)
Senast redigerad av greta75 2023-11-09 kl. 17:16.
2023-11-09, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Charlie har inte varit aggressiv vad jag sett. Förmodligen klarar du inte av att någon rakt framför dig säger något som du är övertygad om är fel. Du föredrar människor som går bakom din rygg och tisslar istället.

Han har en aggressiv ton mot allt och alla. Tjurar, klagar, har bestämt sig för att hela tiden tycka tvärtom. Har inga problem med folk som är raka och ärliga men det kan man vara utan att vara otrevlig. Det är två helt olika saker. Man behöver också ha lite social kompetens och lite känsla för hur man uttrycker sig.
2023-11-09, 17:47
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horverket
Otroligt klok handling! Hon gav fan bort en immunitet och Emilio förtjänade den. Givetvis blir det något fördelaktigt för henne men hennes personliga förlust blev ändå större genom att ge bort den. Handlingen var långt ifrån självisk och det smartaste för henne hade varit att behålla båda själv. Hon spelar spelet och är betydligt mindre falsk än många andra.

Kolla bara på vad gänget med bög-kungen i spetsen gjorde mot Emilio. Där snackar vi falskhet och dubbelmoral.

På tal om falskhet o dubbelmoral… Ken säger att Emilio sviker dom som lag… hahaha så dom sviker inte Emilio som lagmedlem då?
”he’s not giving me anything”
2023-11-09, 17:52
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Robinson del 29:
Lågt gjort av Johan, Wilmer, Ken och Karlina att lägga sig i en lagtävling, de är inga värdiga vinnare om någon av de skulle vinna 500k.

Trodde aldrig att Johan skulle skunka så lågt, jag gillade honom förut men nu hamnar han på min ogilla lista.

Gränslandet:
Riktigt dåligt att Frans vann med fusk, han justerade klossen med fingrarna.

Robinson del 30:
Mina spekuationer att det skulle bli en twist eller att något förändras, antingen på immunitetstävlingen eller örådet. Kul att jag var inne på rätt spår.
När förstod vad immunitetstävlingen gick ut på, då kunde räkna ut att Emilo skulle få flera vikter på sin "stång".
Flera av deras miner när lag Nord kom till örådedvar var olagbar, när de fick veta att de också skulle rösta.
Skönt att Karolina vart utröstad.

Johan sjunker ännu mer, han är som Titanic = på väg ner till havsbotten. Att ens Johan kan klaga på amulletten som Emilo fick, Johan har haft tre immuniteter, han borde inte gnälla. Johan sa att han aldrig skulle ta emot en amullet om han skulle få någon, då var det onödigt att han vann immunitetstävlingen.
Håller med till 100%. Där sjönk Johan värre än Titanic och Wasa tillsammans. Han var min favorit, men är numera överst på hata-listan. Hur f-n kan man säga att Emilio borde ha avstått immuniteten? Hur kan man ens komma på tanken?

Ny favvolista:
1. Pelle
2. Emilio
3. Sara
4. Tove

Hatlista:
1. Johan
2. Els-Marie
3. Ken
4. Wilmer

Hur har era listor ändrats efter torsdagens program?
2023-11-09, 17:59
Medlem
drinksareonmes avatar
Sura på Emilio för att han tog emot immuniteten. As allihop.
2023-11-09, 18:20
Medlem
https://se.linkedin.com/in/therese-tang-51bb2034

Vilken karriär!
2023-11-09, 18:33
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Kommentarer efter torsdagen:

- respekterar Wilmer som står upp för sitt paktande/läggmatchen i syncarna. Skall du göra sådana saker så gör du det utan att hyckla. Wilmer hycklar sällan. Han klättrar på min lista.
- Charlie och Pelle skall vara glada för att det andra laget la sig. Annars hade någon av dem åkt. Men de är för dumma för att fatta det. Vad är deras long term plan - klantarna? Teama upp med tjejerna inför sammanslagningen istället för att konstant bråka med dem.
- Uppskattar inte att Emilio räddades - låt honom lämna.
- är Franz den tråkigaste deltagaren någonsin? Extremt osocial och han verkar inte ens ha någon diagnos. Han känns deprimerad.
- det finns ingen mobbing i Robinson. Ni som skriver det vet inte vad mobbing är. Ni är gnällspikar och känsliga barnungar. Skärp er.
- hade produktionen delat upp lagen lite mer så hade det inte blivit så tråkigt denna veckan. Jag skyller på dem som valde lottning vilket i detta fallet gjorde att lagen blev nästan samma. Klantigt.
- produktionens insats att stoppa blödningen med utebliven spänning i örådet genom att arrangera ett specialöråd med friserade regler hade inte behövts om de tänkt rätt från början. Gissar att Emilio fick en bonus om han hängde i några dagar till.
- nej Pelle - det var inte du som kom på att Tove kanske kunde ge bort sin immunitet, det gjorde hon själv.
- alla dessa jävla inlägg jag läst i trådarna genom åren om dolda immuniter som spelas efter röstning - ÄNTLIGEN kom den - om än väldigt arrangerat och krystat.
- Carro har skött sig - håller inte med om skiten hon får i tråden.

Topplistan:
1) Tove
2) Sara
3) Els-Marie

(Charlie utslagen)
Vad än Charlie och Pelle är så är dom definitivt inte dumma. Jag tror att de inte vill sälla sig till svaga personer som går ihop för att klara sig kvar. Kanske inte den bästa taktiken för att vinna men de åker i alla fall ut med hedern i behåll.
2023-11-09, 18:53
Medlem
Juneauxs avatar
Bara jag som tycker att frans ”fuskade” på håll ihop? Han hade ju förfan handen hela vägen in och höll på att tappa men det räddade han att hålla några sekunder extra så att magnus förlorade?

Sjukt dåligt av redaktionen och kamera teamet att som stod på rätt sida och såg allt?
2023-11-09, 19:01
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juneaux
Bara jag som tycker att frans ”fuskade” på håll ihop? Han hade ju förfan handen hela vägen in och höll på att tappa men det räddade han att hålla några sekunder extra så att magnus förlorade?

Sjukt dåligt av redaktionen och kamera teamet att som stod på rätt sida och såg allt?
Jo, han fuskade definitivt. Nu var ju båda lika ovärdiga så vem som åkte ut är ointressant. Frans är så pass vidrig så han blir underhållande. På Gränslandet finns nu 2 favoriter, Sara och Maria och 2 obehagliga individer Karolina och tok-Frans.
2023-11-09, 19:05
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andromeda136
Han har en aggressiv ton mot allt och alla. Tjurar, klagar, har bestämt sig för att hela tiden tycka tvärtom. Har inga problem med folk som är raka och ärliga men det kan man vara utan att vara otrevlig. Det är två helt olika saker. Man behöver också ha lite social kompetens och lite känsla för hur man uttrycker sig.
Tycker inte att Charlie är otrevlig utan rak och tydlig. Dom otrevliga hittar du i det andra laget.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in