2023-11-09, 18:47
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Tror du att småkungarna i Svealand gick med frivilligt?

Du gör en bra poäng.
Citera
2023-11-09, 18:51
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnebrylenius
Hela tråden har spårat ur. Antingen var det mörkhyade som var här först eller inte. Jo, jag röstar på SD så lägg ned det kortet. Forskning av KLOKA människor har ju visat att det var en ANNAN hudfärg som klev in först. Vad skulle "vi" svenskar gjort ? Legat 8000 år under isen ? den här typen av rasism förstår jag inte. Var stolta för det land vi var, inte det vi blev....

På vilket sätt har tråden spårat ur? Det är inte forskarnas påståenden om att stenåldersfolket i Europa hade en mörkare hudton än dagens europeiska befolkning som folk stör sig på. Det folk stör sig på är SVTs fullständigt obegripliga val av skådespelare. Att SVT valde att ha med afrikaner. Det finns absolut ingenting som tyder på att stenåldersfolket för 14 000 år sedan såg ut som afrikaner. Det finns inget vetenskapligt stöd för det.

Mörkare hudtun, ja. Men inte att de liknade afrikaner.

Varför läser ni knallkorkar inte igenom tråden innan ni skriver? Hur jävla många gånger ska vi behöva förklara det här för er?
Senast redigerad av Tuor 2023-11-09 kl. 18:57.
Citera
2023-11-09, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Man har hittat spjut som är över 400000 år gamla, dvs från neandethalarnas förfäder. Vet inte om dom gick att kasta iofs...
Haha nej en noshörning utan projektplanen kräver en viss offervilja. El överfall från högre höjd. El en grop. Haha
Det är kortare spjut som verkar ha använts för att stöta med på nära håll snarare än att kasta. Förmodligen mer som ett avlivningsverktyg på ett redan fångat djur.
Citera
2023-11-09, 18:55
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Nu är det ju Svt som är publicisten. Är inte det "judemedia"?? Och judarna är alltså vänsterliberala extremistaktivister??
Jag är inte genetiker. Det var därför jag ställde frågan. Jag har nära släktingar som ser ut som spanjorer men är helsvenskar sedan 1400-talet, enligt släktträdet. Själv är jag ganska ljus. Vet inte hur man ska tolka det faktiskt.

Förr i tiden hade man full koll på det där. Väldigt många som är mörka har zigenarblod/tattarblod i sig men man låtsades att de var valloner. Det är dock inte osannolikt att en och annan kvinna från räder utomlands under vikingatiden togs hem, frivilligt eller medelst tvång.
Citera
2023-11-09, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
På vilket sätt har tråden spårat ur? Det är inte forskarnas påståenden om att stenåldersfolket i Europa hade en mörkare hudton än dagens europeiska befolkning som folk stör sig på. Det är SVTs val av afrikanska skådespelare som är problemet.

Varför läser ni knallkorkar inte igenom tråden innan ni skriver? Hur jävla många gånger ska vi behöva förklara det här för er?
Ok. Vilka skulle de valt ? Mongoliet, grönland... lägg ned hatet mot Afrika, hälsar en SDare.
Citera
2023-11-09, 18:56
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
På vilket sätt har tråden spårat ur? Det är inte forskarnas påståenden om att stenåldersfolket i Europa hade en mörkare hudton än dagens europeiska befolkning som folk stör sig på. Det är SVTs val av afrikanska skådespelare som är problemet.

Herregud de är skådespelare era jävla idioter!
IQ fiskmås hela bunten!

Jävla fyrklöver röstare!
Citera
2023-11-09, 18:58
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
I Sverige? Landet där dom mest upproriska snällt frågar staten om man får samlas någonstans för att demonstrera lugnt och stilla? Nationen vars invånares testosteronhalt inte är mätbart? Du måste skoja.

Många unga som inte köper mångkultur, HBQT, genus osv. Unga är på nätet och informationen där skiljer sig från MSM och 7K. Många unga som direkt fysiskt drabbats av mångkulturen. Jag tror många av dem VET och många bidar sin tid. Vilka tror du det är som kommer till ledande positioner i samhället, "kriminell blatte-babbe" eller "Sixten". Hade det varit jag hade jag känt en djävulsk revanschlusta.
Citera
2023-11-09, 19:07
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
Hoppsan. SMOKING GUN!
Eller hm… kan inte se riktigt men möjligen för mkt senare avsnitt.
Citera
2023-11-09, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Svt följer en vänsterideologi som handlar om att man måste positivt särbehandla offergrupper och inkludera samt synliggöra dem extra mycket kontant överallt hela tiden rakt igenom hela samhällsstrukturen.

Det där är trams från högerinriktade tänkare.

Det finns punkter som överlappar varandra med stor rimlighet.

Människors lika värde

Demokrati

Bra skit enligt mig.

Du har säkert en annan åsikt?

Diktatur

Rasism?

Citat:
Bland vänsters grupper som fått offerstatus återfinns bland andra afrikaner så att involvera just afrikaner när det egentligen endast handlade om att hitta statister med mörkare hudfärg följer just denna vänsterideologiska idé.
Det är din konspiratoriska tanke.

Du har dina glasögon och letar saker som stödjer din idé.

Körsbärsplockning.

Du har inte ens bemödat dig att kolla upp vilka fakta som castingen bygger på.

Citat:
Alltså vi fick inte bara fakta i första programmet utan fakta framställd på ett vänsterextremt sätt. Det är detta som många kritiserar dvs. att vi inte kan få se ett program om våra tifigaste förfäder, förmödrar eller föregångare helt utan denna vänsterideologiska marinering.
Ett annat exempel i samma program var att de lyfte fram kvinnor extra mycket när vi fick se fiskescener och jaktscener. En kvinna framställdes som extra självständigt, stark, skicklig att fiska och jaga trots att ingen egentligen harcen susning om det var män, kvinnor eller båda som primärt fiskade, jagade eller samlade under den äldre stenåldern.
Du läser in problem som inte finns.

Du skapar en halmgubbe för du behöver nått att hata.
Citera
2023-11-09, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det som verkar bra med serien är att de använder sig av relativt ny forskning. Sen är jag ingen älskare när arkeologer ska förklara saker som de inte kan ha en aning om.

Ja folk verkar ha svårt att fatta med ny DNA-forskning så kan man ta reda på sådana saker som hudfärg och ögonfärg.
Den är ny forskningen 5-10 år.

Så det får nog ta ett tag att smälta in för folk
Citera
2023-11-09, 19:12
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Herregud de är skådespelare era jävla idioter!
IQ fiskmås hela bunten!

Jävla fyrklöver röstare!
Ja de är skådespelare. Eller statister. Och vad har det med SVTs val att casta afrikaner att göra?
Citera
2023-11-09, 19:15
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
Det där är trams från högerinriktade tänkare.

Det finns punkter som överlappar varandra med stor rimlighet.

Människors lika värde

Demokrati

Bra skit enligt mig.

Du har säkert en annan åsikt?

Diktatur

Rasism?

Det är din konspiratoriska tanke.

Du har dina glasögon och letar saker som stödjer din idé.

Körsbärsplockning.

Du har inte ens bemödat dig att kolla upp vilka fakta som castingen bygger på.

Du läser in problem som inte finns.

Du skapar en halmgubbe för du behöver nått att hata.
HenrikofSWEDEN - du får mig faktiskt att hoppas att vi ändå inte har ett gemensamt arv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in