Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-09, 02:40
Medlem
Spelar ingen roll om man heter Maria och är en Karen eller en otroligt introvert person som Emilio, i det där fittgänget är ingen värdiga vinnare även fast de nästa sätter livet till för att vinna en tävling som de medvetet lägger sig i.
Nä ut med hela drösen...bra att Karma kom in där, hon är en bitch mot de som förtjänar det...
2023-11-09, 02:53
Medlem
Puma006s avatar
Robinson del 29:
Lågt gjort av Johan, Wilmer, Ken och Karlina att lägga sig i en lagtävling, de är inga värdiga vinnare om någon av de skulle vinna 500k.

Trodde aldrig att Johan skulle skunka så lågt, jag gillade honom förut men nu hamnar han på min ogilla lista.

Gränslandet:
Riktigt dåligt att Frans vann med fusk, han justerade klossen med fingrarna.

Robinson del 30:
Mina spekuationer att det skulle bli en twist eller att något förändras, antingen på immunitetstävlingen eller örådet. Kul att jag var inne på rätt spår.
När förstod vad immunitetstävlingen gick ut på, då kunde räkna ut att Emilo skulle få flera vikter på sin "stång".
Flera av deras miner när lag Nord kom till örådedvar var olagbar, när de fick veta att de också skulle rösta.
Skönt att Karolina vart utröstad.

Johan sjunker ännu mer, han är som Titanic = på väg ner till havsbotten. Att ens Johan kan klaga på amulletten som Emilo fick, Johan har haft tre immuniteter, han borde inte gnälla. Johan sa att han aldrig skulle ta emot en amullet om han skulle få någon, då var det onödigt att han vann immunitetstävlingen.
2023-11-09, 03:01
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shieldhero
Spelar ingen roll om man heter Maria och är en Karen eller en otroligt introvert person som Emilio, i det där fittgänget är ingen värdiga vinnare även fast de nästa sätter livet till för att vinna en tävling som de medvetet lägger sig i.
Nä ut med hela drösen...bra att Karma kom in där, hon är en bitch mot de som förtjänar det...

Ja karma is the bitch!
Härligt att Tove gav honom immuniteten.
Charlie som jag gillar men samtidigt kallar han Tove för girig vilket inte passar ihop att hon verkligen räddade Emilio.
Känns på klippet i slutet som Charlie gått över gränsen. Så tråkigt att varje säsong ryker någon som säger något olämpligt.
2023-11-09, 03:14
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Ja karma is the bitch!
Härligt att Tove gav honom immuniteten.
Charlie som jag gillar men samtidigt kallar han Tove för girig vilket inte passar ihop att hon verkligen räddade Emilio.
Känns på klippet i slutet som Charlie gått över gränsen. Så tråkigt att varje säsong ryker någon som säger något olämpligt.
Kippet i slutet inför nästa avsnitt måndag nästa vecka, låter som Charlie blir diskad då Petra kommer dit. Om han blir diskad så är det inte säkert vi får veta exakt vad det är, vanligt att Mastiff mörkar saker.
2023-11-09, 05:57
Medlem
Rent allmänt om årets upplaga.
Ett stort plus är att man sneglat på andra utländska produktioner av robinson.
Menar främst att hemlig immunitet spelas efter röstning samt att twisterna blir mer oväntade.
Sen tycker jag nog att själva konceptet i Robinson gått förlorat. Är ju ingen överlevnads tävling som tänkt från början.
Förra året vann en överlevare för en gångsskull men han fick verkligen kämpa dubbelt kändes det som. Hade han inte haft så grym balans hade de mest ovärdiga vinnarna tagit hem det.
2023-11-09, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Robinson del 29:
Johan sjunker ännu mer, han är som Titanic = på väg ner till havsbotten. Att ens Johan kan klaga på amulletten som Emilo fick, Johan har haft tre immuniteter, han borde inte gnälla. Johan sa att han aldrig skulle ta emot en amullet om han skulle få någon, då var det onödigt att han vann immunitetstävlingen.

Japp på Johan och Wilmer visar sina rätta sidor nu, Johans logik makes no sense för slumpen avgjorde att Emilio hamna i ett lag där han är ensam mot alla dem som hängt ihop innan och för att alla då ville ha ut han av dem så är han ju absolut ingen värdig vinnare? Haha helt jävla efterblivet asså då kan man säga samma sak om Els-Marie som hade rykt snabbt som fan ifall nya nord gick till öråd men nej dem skulle lägga sig i en tävling för att rädda kvar henne alltså Intelligensen Samtidigt är det en natt kvar till sammanslagningen och de andra laget vill ju obviously inte ha ut Emilio men såklart är "alla" Johan, Wilmer, Ken, Karoline och Els-Marie.. tror enbart Emilia rösta på Emilio pga grupptrycket och hon är så rädd för att ryka men känns som hon kommer skifta bort från den grupperingen sedan. Emilia vart även den enda som stod upp lite för Emilio när den vällde ut skit när han var iväg och sa något i stil med att det inte var konstigt han skulle bli utröstad av alla iom han hade oturen att hamna som var ensam med 5gamla lagnordare
2023-11-09, 08:14
Medlem
Alltså!! Jag blir så sjukt ledsen när jag ser hur nya syd behandlar Emilio. Vidrigt! Resonemanget kring vem som är "värdig vinnare" håller inte... Johan, Wilmer, Ken, Karolina (och Els-Marie, som är en liten råtta som trycker tryggt i lag nord) alla de är ovärdiga vinnare enligt mig. Besviken då jag trodde bättre om Johan som jag trott höll sig lite utanför den vidriga klungan, han har ju bevisat att han är en av de värsta.

Deras beteende mot Emilio är 700 gånger värre än vad Therese beskrev det som när hon lämnade. Hon hade reaktioner väntande, även om jag tyckte att "gänget" skötte det väldigt oschysst då också. Men grejen med Therese är att hon inte verkar se sin del i någonting. Hon gråter ut på olika håll nu efteråt och söker att de varit på henne sedan dag 1. Vad jag kunde se var hon ganska aktiv i att kasta skit, kritisera och skapa pakt på osmidigt vis själv. Men det verkar hon inte se själv ens när hon tittar på programmet i efterhand.

Emilio verkar vara en fin person som inte spelar falskspel och trampar över vem som helst för att nå sitt mål. Han bidrar mer än flera andra i lägret på olika sätt, även om han håller sig mycket för sig själv. Man kan ju tycka att det är den stora delen i gruppen som behöver bjuda in. Men så tänker inte "gänget" utan lägger allt ansvar på den som står lite utanför. Det spelar nog lite roll vad Emilio gör just nu eftersom de bestämt sig för att han ska ut förr eller senare, men jag håller hårt på honom! En riktig kämpe!
2023-11-09, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis.
Detta är ngt som även jag efterlyser. Våld, till en viss grad, borde oxå vara tillåtet & ibland kanske oxå uppmuntras.

Vi kommer väl alla ihåg hur kul det var att se när Zeki & Tutt-Dennis rullade runt på stranden. Eller rädslan i ögonen hos deltagarna när Hayes valde att ryta till osv

Fritt (...& kränkande) språkbruk hade varit hilarious. Tänk alla roliga kommentarer om Självskade-Marias sönderskurna ben & psykiska ohälsa, Saras ögon, Danielas näsa osv.

Övergrepp (psykiska & fysiska) behöver inte alltid vara ngt negativt. Tvärtom så kan övergrepp utgöra skillnaden mellan bra & dålig TV.

Man får ändå säga att Marias tävlingsglasögon är värda fler kommentarer. Finns ju oceaner av roliga skämt att komma på när man sitter på en öde ö.
2023-11-09, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zicksackzoe
Alltså!! Jag blir så sjukt ledsen när jag ser hur nya syd behandlar Emilio. Vidrigt! Resonemanget kring vem som är "värdig vinnare" håller inte... Johan, Wilmer, Ken, Karolina (och Els-Marie, som är en liten råtta som trycker tryggt i lag nord) alla de är ovärdiga vinnare enligt mig. Besviken då jag trodde bättre om Johan som jag trott höll sig lite utanför den vidriga klungan, han har ju bevisat att han är en av de värsta.

Deras beteende mot Emilio är 700 gånger värre än vad Therese beskrev det som när hon lämnade. Hon hade reaktioner väntande, även om jag tyckte att "gänget" skötte det väldigt oschysst då också. Men grejen med Therese är att hon inte verkar se sin del i någonting. Hon gråter ut på olika håll nu efteråt och söker att de varit på henne sedan dag 1. Vad jag kunde se var hon ganska aktiv i att kasta skit, kritisera och skapa pakt på osmidigt vis själv. Men det verkar hon inte se själv ens när hon tittar på programmet i efterhand.

Emilio verkar vara en fin person som inte spelar falskspel och trampar över vem som helst för att nå sitt mål. Han bidrar mer än flera andra i lägret på olika sätt, även om han håller sig mycket för sig själv. Man kan ju tycka att det är den stora delen i gruppen som behöver bjuda in. Men så tänker inte "gänget" utan lägger allt ansvar på den som står lite utanför. Det spelar nog lite roll vad Emilio gör just nu eftersom de bestämt sig för att han ska ut förr eller senare, men jag håller hårt på honom! En riktig kämpe!

Jag vill nog hävda att detta ”gäng” fungerar lite som en styrelse i en bostadsrättsförening. En sammanslutning människor som aldrig ingått i något ”gäng” på riktigt, tidigare. Aldrig har haft makt. Aldrig känt ”pole position”.

Nu, när dom plötsligt når status i grupp och känner samhörighet kan dem inte hantera det och behöver både fatta dumma beslut ihop och ha gemensamma fiender att skratta åt och håna, i grupp. Allt detta för att det är näring till upplevelsen om ”gängets” förträfflighet.

Hatar att se ”large groups of dorks” få självförtroende och förvandlas till sina forna mobbare.

Charlie är ju speciell, det är svårt att frångå MEN han har ju synat nutidens rövslickande, oäkthet och PK-samhälle i sömmarna. Otroligt att inte fler är precis som honom.
2023-11-09, 08:42
Medlem
DeppJohnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
IQ fiskmås på Johan. Fuskar och lägger sig i en tävling och sen tycker det inte är värdigt att ta emot en immunitet. Men värdigt att lägga sig i en tävling... Vinn tävlingen istället idioter så hade Carro varit kvar. Det är värdigt

Tack för spoilern
2023-11-09, 09:35
Medlem
Franz: "Ut med armarna!!"

Kasta ut fuskaren
2023-11-09, 09:52
Medlem
Kuddkrigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman

Kan absolut vara något olämpligt han sagt. Upplever att majoriteten missförstår nästan allt han säger med flit (Tove tex). Gissar att han Ken dragit rasistkortet alt att Tove känner sig kränkt av nåt. Buhu.

Trist i så fall, han är en extremt underhållande karaktär.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in