Resultat: Vem hoppas du vinner Robinson 2023 höst?
Emilia
9,11%
48 röster
Emilio
45,54%
240 röster
Franz
1,52%
8 röster
Magnus
6,07%
32 röster
Pelle
27,51%
145 röster
Sara
7,02%
37 röster
Ylwa
3,23%
17 röster
2023-11-08, 16:28
Medlem
Timodjin77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Jag gillar Charlie. Skarpt.
Ingen i Robinsons historia, vad jag kan komma ihåg, har någonsin varit så ärlig, rättfram och rak som honom.
Det är därför de flesta av de andra deltagarna inte klarar av honom. De kan inte hantera hans sätt att vara.
För det är ju så att deltagarna i skitkanalens realitysåpa måste bestå av minst en bög, en flata, en queer, en pk-idiot, en pk-feminist, en vanlig idiot, en biffig alfahanne, en ankläppad brud, en gammal kärring, en skogsmulle, en som vet mest plus en jävligt falsk norrlänning.
Som sagt, ska bli otroligt kul att se när sammanslagningen kommer igång.
Tänk så olika man kan uppfatta saker. För mig är Charlie en ängslig självupptagen psykopat. Hans rättframhet kommer från ett bekräftelsebehov och ingen mental styrka. EN riktigt stark och säker person kan vara rättfram på ett sätt som inte skapar konflikter eller sårar, en misslyckad rättframhet skapar osämja och dålig stämning som i det här fallet.
2023-11-08, 16:37
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalderRabalder2023
Nej jag är en sån som skulle ge argument att varför de har fel i det de säger.
Men har man en kompis som Charile så kan jag förstå att det svårt att försvara hans otroligt otrevliga beteende.

Men jag hade fortfarande inte hanterar det på det där sättet,, "Buhu, jag ska minsann springa och skvallra nu".

En helt normal grej att säga hade exempelvis varit: "Ja, Charlie kan vara lite småsur och otrevlig ibland men han menar nog inte så illa egentligen, jag kan prata med Cherilie och be honom vara lite snällare"... nått sånt kanske framför : "Buhu, jag ska minsann springa och skvallra nu"

Det handlar inte om att skvallra. Det handlar om att vara rakryggad & lojal.

Det Pelle gjorde (dvs att bli bestört över skitsnacket & sedan berätta för Charlie) var en rakryggad & lojal handling. Att undanhålla information för en vän & genom detta underkasta sig en skrynklig gammal käring (ylva) & en osedvanligt ful plastdocka (tove), det vore att förnedra sig själv.

Pelle gjorde mao helt rätt att berätta (inte skvallra) för sin vän Charlie. Lojalitet är viktigt.

Edit: Btw, Charlie är inte otrevlig. Han är däremot brutalt ärlig. Det är en viss skillnad.
Senast redigerad av Adonis. 2023-11-08 kl. 16:43.
2023-11-08, 16:42
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timodjin77
Tänk så olika man kan uppfatta saker. För mig är Charlie en ängslig självupptagen psykopat. Hans rättframhet kommer från ett bekräftelsebehov och ingen mental styrka. EN riktigt stark och säker person kan vara rättfram på ett sätt som inte skapar konflikter eller sårar, en misslyckad rättframhet skapar osämja och dålig stämning som i det här fallet.

Visst kan Charlie ibland uppfattas som lite knepig men vad skulle Robinson vara utan intriger?

Vad skulle Robinson vara utan kränkningar, pakter, mobbning etc?

Vad skulle Robinson vara utan personer som skapar konflikter & sårar?

Svar: Ingenting.

And I love it!
2023-11-08, 16:42
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Du är en person som bortser ifrån ärlighet.
Jag kan inte annat än att beklaga.
2023-11-08, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ja det är fan helt otroligt. Jag förstår att dumma/unga och andra svaga människor blir lurade av hans fasad som han har lagt på sig för att han är så liten och rädd inombords. Men det är förvånande att tilochmed vissa som annars brukar se saker för vad det är också verkar gilla honom..

Det är iförsig skillnad på att se honom som en rädd liten pojke och gilla/tycka synd om honom och att tycka att hans beteende är coolt, ärligt och häftigt (som säkert tonåringarna i tråden tycker)... Så när vissa sätter Charlie högt upp på gilla listan så kanske de bara tycker synd om honom.. (Osannolikt.. men det är den enda förklarningen jag kan hitta)

Okej om han hade bara kört sin "grej" mot andra som inte har nått emot den "attityden", men jag mår fan nästan illa när han behandlar Ylwa som skit. Jag skäms för hans skull.
Senast redigerad av BalderRabalder2023 2023-11-08 kl. 16:58.
2023-11-08, 17:20
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalderRabalder2023
Ja det är fan helt otroligt. Jag förstår att dumma/unga och andra svaga människor blir lurade av hans fasad som han har lagt på sig för att han är så liten och rädd inombords. Men det är förvånande att tilochmed vissa som annars brukar se saker för vad det är också verkar gilla honom..

Det är iförsig skillnad på att se honom som en rädd liten pojke och gilla/tycka synd om honom och att tycka att hans beteende är coolt, ärligt och häftigt (som säkert tonåringarna i tråden tycker)... Så när vissa sätter Charlie högt upp på gilla listan så kanske de bara tycker synd om honom.. (Osannolikt.. men det är den enda förklarningen jag kan hitta)

Okej om han hade bara kört sin "grej" mot andra som inte har nått emot den "attityden", men jag mår fan nästan illa när han behandlar Ylwa som skit. Jag skäms för hans skull.

Det är inte lätt när man tänker fel.

Charlie behandlade väl inte alls Ylva som skit.
Han bad henne sluta ställa frågor (barskt) vilket han har påtalat flertalet gånger redan… inte hans fel att Ylva inte kan ta in vad han redan sagt massor av gånger.
2023-11-08, 17:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 3timeseGO
Det är inte lätt när man tänker fel.

Charlie behandlade väl inte alls Ylva som skit.
Han bad henne sluta ställa frågor (barskt) vilket han har påtalat flertalet gånger redan… inte hans fel att Ylva inte kan ta in vad han redan sagt massor av gånger.
(Vet inte om alla har sett det än) Han bad henne dessutom om ursäkt, att det inte va meningen att det skulle låta så hårt o hon OK:a det.
De har sänts, så jag tar bort din spoilerknapp.

Nej det är fan inte lätt. Det måste vara att jag fortfarande tänker fel för jag förstår inte riktigt dina argument.
O ena sidan så låter det som att du försöker få det att låta som att hans beteende är helt normalt.
O andra sidan så nämner du att han har bett om ursäkt för sitt beteende.
Och om det nu var en falsk ursäkt så är den då inte värd nått och inte heller värd att nämnas.. Hur jag än vrider och vänder på det så får jag inte riktigt ihop det.. Det är inte lätt.

Men vet du vad, du behöver inte förklara för mig mer om hur det ligger till. Var bara nöjd med att du iallafall ser situationen för vad den är..
2023-11-08, 17:59
Bannlyst
Jag gillar fortfarande Tove, och jag tycker hon har bevisat att man inte behöver vara blåst bimbo bara för att man är opererad och jobbar med smink.
Men efter att jag sett videos på hennes instagram och lyssnat henne prata i Valentinos kanal om vissa saker så har jag börjat tveka lite när det gäller hennes "tänkande hjärna". Hon kan vara bra på pussel och matte men hon är nog inte Einstein i alla lägen (vilket hon såklart inte måste vara för att bli respekterad). https://imgur.com/a/CJVLJ1r
2023-11-08, 18:32
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Jag gillar Charlie. Skarpt.
Ingen i Robinsons historia, vad jag kan komma ihåg, har någonsin varit så ärlig, rättfram och rak som honom.
Det är därför de flesta av de andra deltagarna inte klarar av honom. De kan inte hantera hans sätt att vara.
För det är ju så att deltagarna i skitkanalens realitysåpa måste bestå av minst en bög, en flata, en queer, en pk-idiot, en pk-feminist, en vanlig idiot, en biffig alfahanne, en ankläppad brud, en gammal kärring, en skogsmulle, en som vet mest plus en jävligt falsk norrlänning.
Som sagt, ska bli otroligt kul att se när sammanslagningen kommer igång.
Stort tack, jag skrattade i fem minuter så tårarna rann. Allt så jävla sant.
2023-11-08, 19:38
Avslutad
Så omanligt av honom att kapitulera bara så där. Emilio eller vad han nu heter.
Senast redigerad av Grus-Olle 2023-11-08 kl. 19:51.
2023-11-08, 19:44
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Bitterfittan hade angett ostbricka.. Och gnäller som vanligt Falsk som en hal orm..
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2023-11-08 kl. 19:48.
2023-11-08, 19:47
Medlem
Crapmagics avatar
Anhörigas mat hade härsknat på flyget då Eritreansk husmanskost inte pallar asiatisk klimatövergången

Pelle är förtsägbar! han ska ha en burjare! och al dente pommes

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in