Citat:
Det är förövrigt många säkringar som går i huvudet när man ser en dokumentär om hur människorna är funtade i denna inavlade skithåla. Tydligen är det väldigt enkelt att få folk vräkta i Skellefteå. Bara att ringa och utge sig från att vara polis och upplysa om att personen man vill ha vräkt ingår i någon form av större narkotikaärende, sedan fattar värden omgående beslut om att personen ska ut. Hyresgästens enda räddning i detta läge är att veta vilket nummer polisen har ringt från och att påtala det.
Har bara hittat någon gammal bild på psykotjejen men man ser på henne att det är något fel på henne, vilket tar bort all sympati för Felix. Varför har man som förhållandevis normal människa något som helst samröre med en uppenbart störd individ som dessutom inte har ett attraktivt yttre? Hela hans omdöme är uppenbarligen i alla avseenden uselt. Ett antal andra personer i hans närhet verkar också konstiga. Är hela hålan inavlad?
Är själv västerbottning och våra dialekter är hemska, men att inte någon i hans omgivning kan använda objektsform när de pratar skvallrar om att det inte är några ljushuvuden inblandade.
Det är förövrigt många säkringar som går i huvudet när man ser en dokumentär om hur människorna är funtade i denna inavlade skithåla. Tydligen är det väldigt enkelt att få folk vräkta i Skellefteå. Bara att ringa och utge sig från att vara polis och upplysa om att personen man vill ha vräkt ingår i någon form av större narkotikaärende, sedan fattar värden omgående beslut om att personen ska ut. Hyresgästens enda räddning i detta läge är att veta vilket nummer polisen har ringt från och att påtala det.
Har bara hittat någon gammal bild på psykotjejen men man ser på henne att det är något fel på henne, vilket tar bort all sympati för Felix. Varför har man som förhållandevis normal människa något som helst samröre med en uppenbart störd individ som dessutom inte har ett attraktivt yttre? Hela hans omdöme är uppenbarligen i alla avseenden uselt. Ett antal andra personer i hans närhet verkar också konstiga. Är hela hålan inavlad?
Är själv västerbottning och våra dialekter är hemska, men att inte någon i hans omgivning kan använda objektsform när de pratar skvallrar om att det inte är några ljushuvuden inblandade.
Ja, hela samhället ska ha skäll. Du sa det själv, inavlad skit (speciellt polisjävlarna) fast du kommer från en skithåla själv, så du vet nog?
Jag skulle knäckas psykiskt mer än Felix av att bo i ett sånt där samhälle, där grupptryck, storstadskomplex och märklig samhällsanda ligger som en våt filt över samhället.
Men jag tycker ändå att folk som intervjuats ger ett trevligt och reko intryck.
Dock verkar de lika lama och naiva som Felix ju? Arbetskamrater och andra runtomkring Sabrin, såg ju inte heller vilket fuffelns Sabrin höll på med.
Det är ju för i he-ete inte bara Felix som missat det."Hon var så extremt charmig och snäll.." säger syrran om Sabrin.
(Ja, jag måste iofs säga att jag är lite kluven när jag nu skäller på skellefteborna.
Då jag såg den lilla videosnutten på Sabrin, där hon presenterade en chef, så trodde jag att hon blivit frisk. Så vital, alert och trevligt intryck.
Nu har jag inte träffat henne, men genom skärmen och tv-rutan så har jag inte sett en person vara så mycket två personer, som Sabrin. Mycket märklig människa.)
Sammanfattningsvis är det ändå svårt att avgöra hur naiva skelleftebor varit kring Sabrin, eller hur mycket hon kan lura folk med sina dubbla personligheter.
Skelleftebor vittnar ju här i tråden att man ser när man har mer att göra med Sabrin, att saker inte står rätt till med henne. Samtidigt så är det många runtomkring henne som INTE sett hennes dubbla personligheter.
Så dubbla budskap där.
Vi får väl se om det kommer in fler skelleftebor i tråden, som har haft med henne och göra?
(Jag tycker dialekten är väldigt trevlig och sjungande. Annat än skånska.)