2023-11-06, 15:02
Medlem
Jag har facebook men inga vänner där.
Nu måste jag kontakta en person i min stad och måste göra det genom messanger/facebook.
Jag vill ha profilbild så han ser vem jag är, men jag vill samtidigt inte att andra som söker på mitt namn ska kunna se min profilbild.

Går detta lösa?

Typ att endast den person jag skrive rmed kan se min profilbild.
Citera
2023-11-07, 12:48
Medlem
Skadat godss avatar
Får upp detta fr o m idag, kommer tydligen inte in på FB utan att göra vissa val (får indikering att jag är inloggad, men kommer inte runt skiten), eller; Betala för att slippa annonser.

Inlåsning enligt mig, den fria tiden med FB verkar nå vägs ände. Föga förvånande, but still.

Citat:
Gör ett val för dina annonser
Eftersom lagarna i din region ändras kan du nu välja om du vill fortsätta använda Metas produkter gratis genom att tillåta att vi använder din info för annonser. Eller du kan prenumerera för att använda dem utan annonser.

...............>>>Kom igång<<<
Citera
2023-11-08, 16:13
Medlem
Min rådgivare på banken dök upp som förslag på vänner!!! Hur gick det till? Vi har inte haft kontakt på ett par år och vi har inga gemensamma vänner. Det enda som förbinder oss är att jag har hans mailadress och han har min mailadress och telefonnummer. Hur har det här gått till? Jag känner mig olustig till mods. Har facebook scannat av mina kontakter jag har på Gmail?
Citera
2023-11-12, 03:52
Medlem
Julistajas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBananaBoy
Men du blev alltså hackad av att bara uppge ditt telefonnummer? Inte koden till den?
Han fick mitt nr sen fick jag ett sms med en kod som jag gav till killen. Var rätt nyvaken när detta hände och jag ville bara bli av med polaren så jag kunde sova vidare haha, men sen drog jag åt mig öronen när han blev så "på" med att adda mig till nån obskyr Amazontävling för att vinna 4500 kr och han påstod att han hade vunnit och två minuter senare hade jag "vunnit" och han ville ha mitt personnummer, det var då jag insåg att han är en scammer och 5-10 minuter senare blev jag utloggad och kunde inte logga in igen, anmälde direkt till FB och anmälde kontot som hackat, men FB har fortfarande inte gjort något åt saken. Så irriterande.
Citera
2023-11-12, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julistaja
Han fick mitt nr sen fick jag ett sms med en kod som jag gav till killen. Var rätt nyvaken när detta hände och jag ville bara bli av med polaren så jag kunde sova vidare haha, men sen drog jag åt mig öronen när han blev så "på" med att adda mig till nån obskyr Amazontävling för att vinna 4500 kr och han påstod att han hade vunnit och två minuter senare hade jag "vunnit" och han ville ha mitt personnummer, det var då jag insåg att han är en scammer och 5-10 minuter senare blev jag utloggad och kunde inte logga in igen, anmälde direkt till FB och anmälde kontot som hackat, men FB har fortfarande inte gjort något åt saken. Så irriterande.
Ja du. Vore kul att veta vad för sms det var du fick. Kanske för att återställa lösenordet?

Facebook fullkomligt skiter i att du blivit hackad. Det är bara att glömma.
Citera
2023-11-12, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rogerQ
Min rådgivare på banken dök upp som förslag på vänner!!! Hur gick det till? Vi har inte haft kontakt på ett par år och vi har inga gemensamma vänner. Det enda som förbinder oss är att jag har hans mailadress och han har min mailadress och telefonnummer. Hur har det här gått till? Jag känner mig olustig till mods. Har facebook scannat av mina kontakter jag har på Gmail?
Skojar du eller? Facebook kan inte skanna din Gmail. Högsta sannolikheten är att det bara var en slump alternativt att ni varit på samma plats vid samma tillfälle utan att veta om det.
Citera
2023-11-17, 09:18
Medlem
Mittpunkts avatar
När man läser ett meddelande på messenger då ser den andra personen att jag har läst då min profilbild syns på meddelandet som personen har skrivit.

Kan man läsa meddelandet och sedan på något visa få det "olöst" för avsändaren? Att avsändaren inte kan se att jag har läst.

Jag har provat att skicka till mig själv, läsa och sedan klicka på "oläst" men då är meddelandet bara fetmarkerad och det står "oläst". Fortfarande kan jag se i själva meddelandet att jag läst det.
Citera
2023-11-19, 15:02
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Avvisan av gruppansökan.
Om man Avvisar en persons ansökan om att gå med i en grupp. Ser han då att han blivit avvisad?
Får han meddelande om det, eller märker han kanske bara att han inte kommit in i gruppen?
För den som godkänns för ju ett meddelande om att han fått komma med.
Citera
2023-11-19, 19:29
Medlem
Är det något fel på Facebook?? Senaste dagarna har 1000-tals inlägg blinkat till en halv sekund för att bytas ut mot nästa, etc. Går inte att använda FB på den allmänna delen (startsidan) pga det. Den personliga delen av FB funkarmen det går inte läsa några andra inlägg?

Vad kan felet bero på?
Senast redigerad av VizslaSilver 2023-11-19 kl. 19:59.
Citera
2023-12-06, 12:43
Avslutad
Mitt Facebookkonto aktiveras automatiskt mot min vilja

Jag har haft stora problem med mitt Facebookkonto den senaste tiden. Jag har gång på gång inaktiverat det och istället valt att föredra Messengerappen.

Problemet är att mitt konto på Facebook aktiveras utan min kännedom, trots att gjort vad som krävts för att mitt konto inte ska vara synligt i sökfunktionen på Facebook utan endast på Messenger. Jag vet inte vad detta i grunden beror på. Har det med de nya funktionerna att göra?

Min teori kan eventuellt grunda sig i att jag har råkat klippa på en Facebooklänk av misstag i telefonen och därmed automatiskt
loggats in (eftersom jag ju redan är inloggad i Messenger), men jag kan naturligtvis ha fel. Vad kan detta egentligen bero på undrar jag?
Citera
2023-12-06, 13:06
Moderator
Maviels avatar
Tråd infogad.

/Moderator
Citera
2023-12-07, 07:42
Medlem
Jag kan inte överklaga min avstängning från facebook. Vad gör jag då?
För 2 veckor sedan fick jag en varning om intrångsförsök på min Facebook och fick då göra en säkerhetskontroll och verifiera kontot och senaste aktiviteten. När jag hade gjort det loggades jag ut från kontot. När jag försöker logga in stämmer inte lösenordet. Jag klickar på glömt lösenordet/hitta konto men kontot går inte att hitta. Min sambo kunde fortfarande söka på mig men kunde inte klicka in på min profil.
Söker på Facebooks hjälpcenter och provar att följa instruktionerna om man tror att man blivit hackad. Får tillbaka att kontot är avstängt.
Söker vidare på hjälpcentret och hittar hur man överklagar avstängningen men formuläret går inte att skicka. "Formuläret gick inte att skicka, logga in på Facebook för att läsa mer"
Googlar och hittar ett kontaktformulär till Facebook och skickar ett mail där jag beskriver detta och frågar hur jag ska göra nu för att försöka få tillbaka kontot, med printar på de felmeddelanden jag får upp. Får svar några dagar senare om att dom inte behandlar överklagan via mail och hänvisar mig till dessa funktioner via hjälpcentret som jag precis beskrivit inte funkar. Något stämmer alltså inte. Svarar att jag inte vill överklaga via mail utan veta vad jag kan göra när inget fungerar. Väntar fortfarande på svar.

Så.. Någon här som vet vad jag kan göra för att få tillbaka kontot? Jag har inte brutit mot användaravtalet utan det är alltså bara pga intrångsförsöket (ipadresser från Taiwan, USA och Stockholm har använts)
Bara skapa ett nytt vill jag helst inte då jag de senaste åren förlorat allt material från innan 2019 pga stulna hårddiskar, trasiga mobilen och cloudenheter som slutat existera, mm. Facebook var det enda stället jag fortfarande har kvar minnen på. Förlorar jag det här kontot finns det inget kvar om/från mig innan 2019. Jag är redan tillräckligt oviktig och isolerad som det är för att vilja Förlora det utan att göra allt för att få tillbaka kontot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in