Citat:
Ursprungligen postat av
HelgeBuk
Sen kommer förstås vissa användare att automatiskt inte bry sig om vad några moderatorer säger i den här tråden eftersom de redan har bestämt sig för att Flashback styrs av moderatorer med en agenda.

Vårt språk är lite trubbigt när det kommer till generaliseringar. Man kan lätt tro att man menar "alla" eller ingen. Säger man några, kan det vara ganska många i någras föreställning eller ett fåtal i andras. Vad jag syftar på är att jag tror inte att mods gaddar ihop sig som helhet, men att det dels finns enstaka som har svårt att se vad som är OT på grund av färgade glasögon, och dels att rekryteringen i vissa forum antingen är för vad delforumet står för eller emot. Och det kommer ofelbart att påverka modereringen. Så du kommer se konservativa mods i forumet om konservatism och likadant i liberalism, etc. Sedan har du forum där modsen är emot det som forumet står för, som i Konspirationsforumet. Jag skulle gissa att det är helt omöjligt att rekrytera en konspirationsteoretiker till att bli mod där, eftersom befintliga moderatorer (samt andra mods) skulle tycka att det vore störtlöjligt och faktiskt omöjligt att ha en sådan att moderera där eftersom de är ju "foliehattar." Så de färgade glasögonen man har påverkar ens moderering.
Så, nu kan vem som helst som förstått mitt resonemang gå in i varje delforum och kolla modsen där, och bilda sig en uppfattning om var de står i förhållande till delforumets syfte, och sedan dra slutsatsen om det skulle kunna vara så att vanliga användare som har vittnat om dåliga erfarenheter av modereringen i dessa delforum kan ha rätt.