2023-10-21, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
4. Förklara hur soluppgång och solnedgång går till. Utan några fler länkar!
Förklara istället varför de sker under olika tider under året.
Citera
2023-10-23, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Förklara istället varför de sker under olika tider under året.

Den frågan är nog inte riktad till mig utan till "Kalleballe".
Det spelar ingen roll, vi kommer inte att få något svar. Ingen plattjordare har någonsin svarat på frågor om ekvatorns längd eller om soluppgång/solnedgång. Och de har totalt ignorerat flera andra bevis för jordens form.

I stället har de kommit med idiotier som "perspektiv" och "densitet" (ni som har följt tråden förstår vad jag syftar på). Eller länkat till diverse lika idiotiska videor. Videor från Eric D m fl kan aldrig övertyga andra än de som är lika korkade som videorna.
Citera
2023-10-26, 10:12
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
En artikel i Aftonbladet säger att en del av Antarktis istäcke kommer att smälta bort.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kn86K6/klimat-live?pinnedEntry=1179574
Den innehåller också en länk till källan för denna information.
Enligt de flesta av plattjordsförespråkarna är Antarktis en ring av is som omgärdar den kända delen av jorden och att det finns outforskade områden bortom denna ismur.
Att isen smälter bör innebära att det öppnas för möjligheten att ta sig igenom ismuren, utforska dessa nya områden och kunna ta del av de tillgångar som påstås finnas där bortom.
Citera
2023-11-03, 23:19
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Och du kan ju såklart inte utveckla vad du menar med "vetenskapen kring naturlagarna" eftersom du bara sitter och tramsar.

Jag ska inte behöv utveckla. Horisontellt och vertikalt. Överallt du letar.
Men du kan inveckla hur mycket du vill.
Citera
2023-11-04, 03:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat

Är fjanten tillbaka igen?
Ja, vad exakt menar du?
Citera
2023-11-04, 05:57
Medlem
Citat:
Nä, det är mer vetenskapen kring naturlagarna vi kan observera som sätter standarden, för avvikelser..

Citat:

Förklara vad du menar. Annars blir du och dina kommentarer enbart meningslösa.
Citera
2023-11-04, 09:39
Medlem
Citat:
Nä, det är mer vetenskapen kring naturlagarna vi kan observera som sätter standarden, för avvikelser..

Tyngdlagen brukar räknas som en naturlag.

Citat:

Vertikalt är samma sak som lodrätt och mäts oftast med hjälp av ett lod. Funktionen hos lodet är direkt kopplad till tyngdkraften, vertikalt är helt enkelt riktningen på tyngdkraften.

Och samma sak gäller för ett vattenpass. Du verkar fått för dig att vattenpasset är ett verktyg för att mäta platthet. Men så är det verkligen inte, vattenpasset mäter riktningen på gravitationen.
Senast redigerad av WilleGarvin 2023-11-04 kl. 09:49.
Citera
2023-11-08, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
En artikel i Aftonbladet säger att en del av Antarktis istäcke kommer att smälta bort.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kn86K6/klimat-live?pinnedEntry=1179574
Den innehåller också en länk till källan för denna information.
Enligt de flesta av plattjordsförespråkarna är Antarktis en ring av is som omgärdar den kända delen av jorden och att det finns outforskade områden bortom denna ismur.
Att isen smälter bör innebära att det öppnas för möjligheten att ta sig igenom ismuren, utforska dessa nya områden och kunna ta del av de tillgångar som påstås finnas där bortom.
För sjuk och trött men Antarktis är större än den lilla ankdamm till värld de givit sina slavar!
Fråga dig varför svinen satt i UN och bestämde att militär skall hårdbevakad och förhindra att vi tar oss dit? varför? från luft och hav..
Fråga dig kolla runt på alternativ media,rumble.com bitvhute.com vilka länder Gislaim Maxwell har medborgarskap i tack! Ja det har döpt det den världen!
Vi lever inte på en planet,finns ingen rymd. Allt står i Genesis.
Månen, La Luna är vår enda riktiga karta idag! Men nog kan ni som jag finna gamla kartor på nätett! Då förstår ni kanske? NASA ritat massa is och hav! Ser ni inte på deras sk bilder på jorden? den ser olika ut varje år tom olika storlekar! inte ett enda foto! datagjort! Varför har påvesvinet en hm stjärnkikare? världens största? varför är den döpt till Lucifer? vad är han så rädd för och vad väntar han sig se?
Citera
2023-11-08, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeshua
För sjuk och trött men Antarktis är större än den lilla ankdamm till värld de givit sina slavar!
Fråga dig varför svinen satt i UN och bestämde att militär skall hårdbevakad och förhindra att vi tar oss dit? varför? från luft och hav..
Fråga dig kolla runt på alternativ media,rumble.com bitvhute.com vilka länder Gislaim Maxwell har medborgarskap i tack! Ja det har döpt det den världen!
Månen, La Luna är vår enda riktiga karta idag! Men nog kan ni som jag finna gamla kartor på nätett! Då förstår ni kanske? NASA ritat massa is och hav! Ser ni inte på deras sk bilder på jorden? den ser olika ut varje år tom olika storlekar! inte ett enda foto! datagjort! Varför har påvesvinet en hm stjärnkikare? världens största? varför är den döpt till Lucifer? vad är han så rädd för och vad väntar han sig se?

FN har inte bestämt att "militär skall hårdbevakad". Vad de bestämt är att Antarktis skall vara ett slags naturskyddsområde.

Citat:
... Vi lever inte på en planet,finns ingen rymd. Allt står i Genesis.
...

Om man tror att en gammal sagobok kan ersätta tusentals år av vetenskap, erfarenhet och kunskap är man lite tappad.

Och jordens form handlar ju inte om tro utan om vad vi faktiskt själva kan observera och empiriskt bevisa.

Citat:
... Men nog kan ni som jag finna gamla kartor på nätett! ...

Varför i hela världen ska man använda gamla kartor i stället för de vi har idag? De vi använder idag fungerar ju bevisligen, vi har färdats kors och tvärs över den här planeten i hundratals år och vi hittar fram varje gång. Vi känner bevisligen till avstånd och riktningar och därmed även jordens storlek och form. Och på senare tid har vi helt gått över till att navigera med hjälp av WGS84, en modell över jorden som vi genom empiri vet att den stämmer.

Tycker du seriöst att vi ska göra oss av med dagens kartor och navigationssystem? Jag skulle definitivt inte våga sätta mig på ett flygplan som saknade dessa.
Senast redigerad av WilleGarvin 2023-11-08 kl. 10:16.
Citera
2023-11-08, 09:45
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Vad har det här inlägget att göra med att en del av Antarktis verkar vara på väg att smälta bort? Jag antar att du menar att det på något sätt har samband med artikeln jag länkade till, eftersom du citerar mitt inlägg.

Att du är sjuk betvivlar jag inte, med tanke på de feberdrömmar du beskriver i ditt inlägg.
Vad är Genesis? Citera det som du påstår säger att vi inte lever på en planet m.m.
Det finns inga gamla kartor på nätet. Bilder som sägs vara avbildningar av gamla kartor kan man hitta. Hur får man bekräftat att det är äkta kartor som avbildats?
Vem som helst kan rita en karta av en påhittad värld och påstå att det är verkligheten.
NASA har inte ritat några gamla kartor. Det är något du drömt fram i dina feberfantasier.
Var kan man läsa något om att påven har en stjärnkikare?

Du måste nog återkalla dina drömfantasier och leta efter någon form av källhänvisning.
Citera
2023-11-08, 19:14
Medlem
Citat:
Vad har det här inlägget att göra med att en del av Antarktis verkar vara på väg att smälta bort? Jag antar att du menar att det på något sätt har samband med artikeln jag länkade till, eftersom du citerar mitt inlägg.

Att du är sjuk betvivlar jag inte, med tanke på de feberdrömmar du beskriver i ditt inlägg.
Vad är Genesis? Citera det som du påstår säger att vi inte lever på en planet m.m.
Det finns inga gamla kartor på nätet. Bilder som sägs vara avbildningar av gamla kartor kan man hitta. Hur får man bekräftat att det är äkta kartor som avbildats?
Vem som helst kan rita en karta av en påhittad värld och påstå att det är verkligheten.
NASA har inte ritat några gamla kartor. Det är något du drömt fram i dina feberfantasier.

Du måste nog återkalla dina drömfantasier och leta efter någon form av källhänvisning.

Jag fattar inte varför folk hänvisar till bibeln som också beskriver jorden som rund.
Tror dem att Gud är dum i huvet och skapar en platt planet som går emot all logik mått och alla bilder på jorden och videos och alla andra planeter är glober.
Gått klick i hjärnan på dem
Roligt att du heter yeshua vill du få det till Jesus som beskriver jorden som glob.
Gå till ett observatorium och gå själv att se att dem andra planeterna är glober
Senast redigerad av Eagle5555 2023-11-08 kl. 19:18.
Citera
2023-11-08, 19:28
Medlem
Citat:

Att du är sjuk betvivlar jag inte, med tanke på de feberdrömmar du beskriver i ditt inlägg

Jag fattar inte varför folk hänvisar till bibeln som också beskriver jorden som rund.
Tror dem att Gud är dum i huvet och skapar en platt planet som går emot all logik mått och alla bilder på jorden och videos och alla andra planeter är glober.
Gått klick i hjärnan på dem

Var står det att dem ska hårdbevaka förresten så smälter isen mycket snabbt nu.
Finns bara is står inget i genesis att det finns nåt där

Allt bara upprepas som mantra hela tiden i tråden inget nytt.
Dem kan ju betala nån då för att åka upp i rymden och ta ett foto på den platta jorden inte nåt har skett på 50 år.

Finns bara i fantasier som ett barnprogram sa för flera årsen
Blue marble är taget med en hasselbladskarta 1973 på jorden inget data där heller men det har ju sagts i tråden tidigare.

Kom med nåt nytt plattjordare
Senast redigerad av Eagle5555 2023-11-08 kl. 19:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in