2023-11-07, 20:45
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
I en färsk intervju med P3 har han sagt att stalkingen upphört:

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1198720-ar-felix-akerlund-fri-fran-sin-stalker-idag-nya-kusliga-samtalen

Förhoppningsvis är det nu slutet på hela historien, men jag undrar ändå hur tjejen kommer hantera uppståndelsen kring dokumentären. Just nu måste ju Felix på hyresfritt i hennes skalle dygnet runt. Då är det inte lätt att gå vidare och nya knäppa idéer kan blossa upp.

Precis. Är ju inget stopp på henne. Ju mer hon blir inmålad i ett hörn, ju mer uppretad verkar hon bli?
Och ljuger både för andra och sig själv, så hon till slut tror på sina egna lögner. Hon krackelerade i rättssalen och bröt ihop av sina egna lögner, och så spärrar de inte in henne på Rättspsyk.
Spärra in henne och släng mobilen.
Fy fan, att behöva bo i Skellefteå med den här sjuka kvinnan i stan.

Men skönt att han, då han blir intervjuad, säger att det upphört.
Iallafall just då.
Senast redigerad av dialektiker 2023-11-07 kl. 21:02.
2023-11-07, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Den stora frågan som aldrig ställdes är ju om han fick behålla sitt arbete inom försvarsmakten? De borde ju ta hans parti istället för att gå på sånna här anklagelser. Det känns så jäkla lågvatten att de startade en utredning mot honom utan några som helst bevis.
Och hur gick det i Hemavan? Han var ju portad där. Kunde han ha skickat hela domen till dom tro ,så han kunde rentvå sig? Eller räckte det med att gå dit och förklara hur det låg till?
2023-11-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Och hur gick det i Hemavan? Han var ju portad där. Kunde han ha skickat hela domen till dom tro ,så han kunde rentvå sig? Eller räckte det med att gå dit och förklara hur det låg till?

Han var aldrig portad därifrån enligt dokumentären, jag läste domen och uppfattade det då som att han var portad dock men att sabrin skulle prata med dom och löste det.

Oavsett så har Felix trott på det och att det var sabrin som hjälpte honom ur situationen
2023-11-07, 21:08
Medlem
TjejenMedLilaSkors avatar
Allt jag kan säga efter denna dokumentären är att jag hoppas att karma tar stalkern

Skulle inte förvåna mig om hon får smaka på samma kaka snart.
2023-11-07, 21:08
Medlem
santos_devilles avatar
Pappan pratar med snuten på midsommar och får reda på att han aldrig haft kontakt med Felix. Men Felix tror fortfarande på vintern när han träffar Nina att samma polis hjälper honom att trolla bort våldtäktsanmälningar.

Pratar inte den familjen med varandra alls?

Ja Felix är ett offer i detta, men jag förstår inte hur tröga alla i hans familj verkar vara.

Nina och vännen till Sabrin fattade direkt vem det var.

Bra dokumentär men man märker att det är torrt på manus fronten när dom måste dra ut denna serie i tre delar. 70% av serien var b-reals och bilder på en telefon. Snygg men fan vad jobbigt utdraget
2023-11-07, 21:21
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Så många frågor och inga svar
2023-11-07, 21:21
Medlem
Jag brukar i regel aldrig tillämpa s.k victim blaming men här är det svårt att hålla sig. Min uppfattning är att han kunde ha löst detta oerhört mycket tidigare. Det är smått ofattbart hur han tillät sig själv att bli så fruktansvärt handlingsförlamad. Nej, jag hade bra mycket större förväntningar på en yrkesmilitär. Men med det sagt är kvinnan som trakasserat honom uppenbarligen är jävla psykfall som borde tas av daga om kontaktförsöken ej upphör. Nu vet hela jävla Sverige vem fanskapet är, hoppas den vetskapen förgör henne fullständigt.
2023-11-07, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Pappan pratar med snuten på midsommar och får reda på att han aldrig haft kontakt med Felix. Men Felix tror fortfarande på vintern när han träffar Nina att samma polis hjälper honom att trolla bort våldtäktsanmälningar.

Pratar inte den familjen med varandra alls?

Ja Felix är ett offer i detta, men jag förstår inte hur tröga alla i hans familj verkar vara.

Nina och vännen till Sabrin fattade direkt vem det var.

Bra dokumentär men man märker att det är torrt på manus fronten när dom måste dra ut denna serie i tre delar. 70% av serien var b-reals och bilder på en telefon. Snygg men fan vad jobbigt utdraget

Polisen adopterade sabrins lillasyster så polisen och sabrin har säkert haft kontakt hela hennes uppväxt för att syskonen ska ha en relation. Det enda jag tror uttalas i bastun är att pappan tackar för hjälpen utan att riktigt nämna vad det gäller och att polisen hävdar att han inte vet vad det handlar om och att pappan då fattar att nått inte stämmer
2023-11-07, 21:24
Medlem
KockerSakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
70% av serien var b-reals och bilder på en telefon. Snygg men fan vad jobbigt utdraget

Det kallas b-rolls som syftar till att man klipper till filmrulle B från A rullen, det var allt
2023-11-07, 21:43
Medlem
Har hon kvar sitt arbete på Nothvolt? Extremt dålig PR om de väljer att ha henne kvar.

Vet att folk här skulle kontakta dem - gjordes det?
2023-11-07, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ja, det är hissnande. Och fler skelleftebor har väl vittnat i den andra tråden om att hon samtidigt är social och trevlig.
Så ruggigt alltså.

Någon som vet om hon än idag håller på mot Felix? Det var väl en tid sen Felix ringde upp svt-teamet och sa att hon fortfarande var efter dom antar jag?
Det är ju inte sunt för henne själv att gå omkring ute i samhället då hon består av två olika individer på det här sättet.

Jag som Skelleftebo kan vittna även här om att de stämmer att hon är charmig och trevlig när man först träffar henne. Är man bara ytligt bekanta framstår hon nog som väldigt normal, trevlig och ambitiös. Men när man är runt henne en längre tid förstår man att någonting inte är helt 100. Länge gått rykten om att hon är både kleptoman och mytoman, har stulit saker från både jobb och vänner och av en anledning eller en annan tar folk avstånd.

Beskrivs i dokumentären om att F blir mer och mer isolerad och hon är en av de få han litar på. Så kan tänka mig att dessa rykten och påståenden om henne har blivit bortförklarade av henne för honom. Kan garantera att hon har skyllt på denna stalker som "utsätter henne" för saker. Och F som lever i sin isolerade bubbla vet knappt vad som är verkligt eller inte längre. Fyfan vilken tillvaro.
2023-11-07, 21:53
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Jag som Skelleftebo kan vittna även här om att de stämmer att hon är charmig och trevlig när man först träffar henne. Är man bara ytligt bekanta framstår hon nog som väldigt normal, trevlig och ambitiös. Men när man är runt henne en längre tid förstår man att någonting inte är helt 100. Länge gått rykten om att hon är både kleptoman och mytoman, har stulit saker från både jobb och vänner och av en anledning eller en annan tar folk avstånd.

Beskrivs i dokumentären om att F blir mer och mer isolerad och hon är en av de få han litar på. Så kan tänka mig att dessa rykten och påståenden om henne har blivit bortförklarade av henne för honom. Kan garantera att hon har skyllt på denna stalker som "utsätter henne" för saker. Och F som lever i sin isolerade bubbla vet knappt vad som är verkligt eller inte längre. Fyfan vilken tillvaro.

Men har ni fattat hur riktigt sjuk hon är med sina dubbla personligheter?
Har aldrig sett en människa med så världsfrämmande olika sidor.
Tror ni att hon är besatt av just honom, eller att hon kan vara såhär sjuk mot andra också?
Hon satt ju där med dubbla personer (eller ja, med lögner som gjorde henne extremförvirrad, då hon hattade fram och tillbaka) i rätten också, så hon verkade tro på det själv.
Senast redigerad av dialektiker 2023-11-07 kl. 21:57.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in