2023-11-07, 19:54
Medlem
Hur kan någon ens tycka synd om Sabrin eller vad fan hon heter.
Hon är sjuk i huvudet. Psykiskt sjuk o jävligt farlig.
2023-11-07, 19:55
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det känns som om uppmärksamheten kring dokumentärserien säkert kan trigga en massa skit nu. Sabrin måste känna ett enormt hat mot Felix, frun och barnet. De har allt nu. Hon har ingenting.

Kan tänka mig det är så hon ser på det i sin skruvade hjärna för hon verkar ju vägra inse hon själv gjort något fel.

En för övrigt riktigt bra TV-produktion. Länge sen jag fastnade för något sånt här från SVT.
Hon har väl fortfarande skyddstillsyn, så det straffar sig om hon gör något dumt. Skyddstillsyn gäller visst 3 år. Vet inte om det räknas från första domen eller när den vunnit laga kraft.
2023-11-07, 19:57
Medlem
kl4sseKocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
En tvist hade ju varit om de sista samtalen, från dolt nummer, var från hans fru!
Får mig att tänka på sista scenen i Hundtricket.
2023-11-07, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittmagneten
Jag är lite förvånad över att det uppenbara motivet inte nämns i dokumentären. Denna "vännen" har givetvis varit intresserad av Felix och ballat ur när det inte gått som hon vill.

Har Felix legat eller liknande med henne men inte velat ha ett förhållande, det frågas det inte om heller. När man ser bildcollaget som nyss länkades så syns det på en gång att de är i helt olika ligor. Vad gör man när man är en psykopat som inser att drömkillen inte går att få? Det är mycket hämnd inblandat som är oförklarligt om de bara skulle varit vänner.

Allt står i domen. Hade Felix haft större hjärna än en fiskmås så hade han inte behövt vara ett offer i fyra år, herregud alltså.

Det hela började när han arbetade i Luleå och veckopendlade mellan Skellefteå och
Luleå. Han träffade en tjej i Luleå som jag umgicks med. Efter att han varit hemma i
Skellefteå en helg ville tjejen avsluta relationen då hon trodde att han träffade andra
tjejer när han var hemma i Skellefteå och det fick han lov att acceptera. Enligt tjejen
var det Sabrin som hade berättat det för henne. Han konfronterade Sabrin och han vill
minnas att Sabrin erkände att hon sagt det. De blev osams och umgicks inte under ett
antal veckor men det var svårt att undvika varandra då de hade gemensamma vänner.
Det hände i november 2015 eller början av 2016
Han beslöt sig för att testa Tinder och träffade Emilie Furberg den vägen. De umgicks
tre gånger. Efter den tredje gången hörde tjejen av sig och sa att hon hade börjat få
konstiga meddelanden om att han träffade andra tjejer. Han förklarade att så inte var
fallet. Tjejen kunde inte släppa det då hon fortsatte att få meddelanden om andra tjejer
och valde att avsluta kontakten. Det var första gången som han var i kontakt med 072-
numret. Han fick inga meddelanden utan de skickades till Emelie.
2023-11-07, 20:08
Medlem
dialektikers avatar
Åh, fy fan, hon är ju SJUK, SJUK, SJUK, som fortsätter ringa. Sett klart tredje delen nu.
Arboga-kvinnan är en bra jämförelse.
Vad läskigt att få en så schizofren individ efter sig.
Och mardrömmen är inte slut för Felix.
To be continued.
Jag trodde det skulle ta slut iom sista avsnittet.
FY fan vad sjuk hon är.
Tror inte jag har sett en så dubbel person under hela mitt liv.
Arbogakvinnan ligger i lä ändå, för denna Sabrin är så osannolikt dubbel natur.

Ingen, absolut ingen vill ha en såhär sjuk individ efter sig.
Tänk att hon är charmig och social, samtidigt som hon har den här sjuka sidan också.
Hon kan komma in på flashback och effektivt spela många individer.
2023-11-07, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Åh, fy fan, hon är ju SJUK, SJUK, SJUK, som fortsätter ringa. Sett klart tredje delen nu.
Arboga-kvinnan är en bra jämförelse.
Vad läskigt att få en så schizofren individ efter sig.
Och mardrömmen är inte slut för Felix.
To be continued.
Jag trodde det skulle ta slut iom sista avsnittet.
FY fan vad sjuk hon är.
Tror inte jag har sett en så dubbel person under hela mitt liv.
Arbogakvinnan ligger i lä ändå, för denna Sabrin är så osannolikt dubbel natur.

Ingen, absolut ingen vill ha en såhär sjuk individ efter sig.
Tänk att hon är charmig och social, samtidigt som hon har den här sjuka sidan också.
Hon kan komma in på flashback och effektivt spela många individer.
Felix syster sa att Sabrin var extremt charmig och väldigt snäll. Att vara snäll är väl en sak, men när nån är lite too much åt nåt håll så får man nog dra öronen åt sig lite.
2023-11-07, 20:24
Medlem
Tyckte det här var en riktigt bra dokumentärserie av SVT. Välgjord och spännande att kolla på.

Till skillnad från Hagamannen-serien som mynnade ut till att bli en feministisk manshatarserie.
2023-11-07, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Tyckte det här var en riktigt bra dokumentärserie av SVT. Välgjord och spännande att kolla på.

Till skillnad från Hagamannen-serien som mynnade ut till att bli en feministisk manshatarserie.

Håller med om att denna är välgjord! svt är grymma på sina dokumentärer det får man ge med!

Var det vad du fick ut av dokumentären om hagamannen är du nog fan inte mycket bättre själv? Kanske också tänder på att plåga tjejer? Och sen shamea de för att de är hatiska när de blivit utsatta? Pinsam
2023-11-07, 20:32
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Felix syster sa att Sabrin var extremt charmig och väldigt snäll. Att vara snäll är väl en sak, men när nån är lite too much åt nåt håll så får man nog dra öronen åt sig lite.

Ja, det är hissnande. Och fler skelleftebor har väl vittnat i den andra tråden om att hon samtidigt är social och trevlig.
Så ruggigt alltså.

Någon som vet om hon än idag håller på mot Felix? Det var väl en tid sen Felix ringde upp svt-teamet och sa att hon fortfarande var efter dom antar jag?
Det är ju inte sunt för henne själv att gå omkring ute i samhället då hon består av två olika individer på det här sättet.
2023-11-07, 20:37
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Ja, det är hissnande. Och fler skelleftebor har väl vittnat i den andra tråden om att hon samtidigt är social och trevlig.
Så ruggigt alltså.

Någon som vet om hon än idag håller på mot Felix? Det var väl en tid sen Felix ringde upp svt-teamet och sa att hon fortfarande var efter dom antar jag?
Det är ju inte sunt för henne själv att gå omkring ute i samhället då hon består av två olika individer på det här sättet.

I en färsk intervju med P3 har han sagt att stalkingen upphört:

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1198720-ar-felix-akerlund-fri-fran-sin-stalker-idag-nya-kusliga-samtalen

Citat:
Stalkern har fått frågor om dessa samtal, men har avböjt att kommentera. Och samtalen tycks ha upphört. I P3 Morgonpasset får nämligen Felix Åkerlund, den 7 november 2023, frågan om han är fri från stalking i dag. Han svarar då:

– Ja, det skulle jag säga. Absolut.

Förhoppningsvis är det nu slutet på hela historien, men jag undrar ändå hur tjejen kommer hantera uppståndelsen kring dokumentären. Just nu måste ju Felix bo hyresfritt i hennes skalle dygnet runt. Då är det inte lätt att gå vidare och nya knäppa idéer kan blossa upp.
Senast redigerad av Carlbom 2023-11-07 kl. 20:53.
2023-11-07, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bugsan
Typiskt invandrare, dom är så jävla skadade.

Mina döttrar har massor av vänner, och dom som det är mest problem och konflikter med, är invandrare. Dom är rubbade och manupilativa, allt för att skada den andra personen så mycket som möjligt och framhävda sig själv i bättre dager. De ska bara låsas in, alternativt straffas med fysiskt våld, inget annat skulle bita. De kommer fortsätta att vara sociopater under hela sin livstid eftersom samhället är för tillåtande och förlåtande här i Sverige.

Är det Japaner, Fransoser eller Kroater du pratar om? Invandrare är ganska brett ord.
2023-11-07, 20:40
Medlem
Tervulls avatar
Den stora frågan som aldrig ställdes är ju om han fick behålla sitt arbete inom försvarsmakten? De borde ju ta hans parti istället för att gå på sånna här anklagelser. Det känns så jäkla lågvatten att de startade en utredning mot honom utan några som helst bevis.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in