2023-11-07, 19:24
Medlem
luomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Håller med. Simon Berger är perfekt som programledare också.

Men som produktionen varnade om innan - sverjevänner kommer inte gilla programmet.

Jag tyckte tvärtom att Berger var dålig som programledare. Fast det är mest för att jag uppfattade honom som lite sliskig. Obehagligt att se någon le sådär mycket och halvt viska information med extrem ögonkontakt
Citera
2023-11-07, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Håller med. Simon Berger är perfekt som programledare också.

Men som produktionen varnade om innan - sverjevänner kommer inte gilla programmet.
Jag tycker programledaren var väldigt dålig när man hade honom i bild med sitt dumma flin, som berättarröst helt ok dock. Tyckte avsnittet var bra, hade varit bättre om Bo G Eriksson var berättarröst istället.
Citera
2023-11-07, 19:27
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Hehe somalierna där i början förstörde såklart med att se sådär muslimska ut i ögonen. Var säkert mörkhyade folk som först satte sina fötter skåne men de såg knappast somalieinavlade ut.

Men svt tog chansen😜
SvT vet att förleda fårskocken, det har dom visat prov på. Feministen Eva Hamilton axlade VD-rollen 2006 och höjde tempot på galenskaperna. 2014 kom batikhäxan Hanna Stjärne in som VD och då gick det från kuling till storm!
Citera
2023-11-07, 19:34
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Fast en av skådisarna är en person som spelade amatörteater för några år sedan. Hon är överjävligt Svensk under sminket.

Det blir inte bättre av att de sminkar svenskar till att likna afrikaner dock.
Citera
2023-11-07, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det blir inte bättre av att de sminkar svenskar till att likna afrikaner dock.
Nej och din kommentar bevisar att vi inte är intelligentare i dag än de var på stenåldern.
Citera
2023-11-07, 19:39
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Nej och din kommentar bevisar att vi inte är intelligentare i dag än de var på stenåldern.

Vad menar du? Förnekar du att SVT använde afrikanska skådespelare?
Senast redigerad av Tuor 2023-11-07 kl. 19:46.
Citera
2023-11-07, 19:45
Medlem
HeroicDozes avatar
Tar man upp flyktingkrisen 2015?
Citera
2023-11-07, 19:48
Medlem
luomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroicDoze
Tar man upp flyktingkrisen 2015?

Enligt Wikipedia handlar sista avsnittet om 1921-nutid så det är väl fullt möjligt, det är ju en relevant historisk händelse att inkludera om avsnittet sträcker sig t.o.m. ända fram till 2020-talet.
Citera
2023-11-07, 19:50
Medlem
HeroicDozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luomi
Enligt Wikipedia handlar sista avsnittet om 1921-nutid så det är väl fullt möjligt, det är ju en relevant historisk händelse att inkludera om avsnittet sträcker sig t.o.m. ända fram till 2020-talet.

Sverige går väl ner i historien som det första landet där man helt enkelt skänkte bort sitt eget land till främmande folk. ”Öppna era hjärtan”.
Citera
2023-11-07, 19:52
Medlem
luomis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroicDoze
Sverige går väl ner i historien som det första landet där man helt enkelt skänkte bort sitt eget land till främmande folk. ”Öppna era hjärtan”.

Riktigt så illa tycker jag nog personligen inte att det är, men är nyfiken på att se hur pass sakliga SVT lyckas hålla sig i de senare avsnitten. Man får väl hoppas på en positiv överraskning.
Citera
2023-11-07, 19:54
Medlem
HeroicDozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luomi
Riktigt så illa tycker jag nog personligen inte att det är, men är nyfiken på att se hur pass sakliga SVT lyckas hålla sig i de senare avsnitten. Man får väl hoppas på en positiv överraskning.

Hur tror du Sverige kommer se ut rent demografiskt om 100 eller 200 år? Vilken religion tror du kommer ha mest påverkan i samhället då? Tror du det finns mer Khaled än Kalle?
Citera
2023-11-07, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Vad menar du? Förnekar du att SVT använde afrikanska skådespelare?
Tjejen jag kände igen är jävligt Svensk. Allt de gjort var lite smink samt lite hårfärg då hon har mörkbrunt hår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in