Resultat: Vilket lag håller du på/kommer du att följa denna säsongen?
Atalanta
4,05%
3 röster
Bologna
0%
0 röster
Cagliari
5,41%
4 röster
Empoli
1,35%
1 röster
Hellas Verona
4,05%
3 röster
Inter
16,22%
12 röster
Juventus
5,41%
4 röster
Lazio
6,76%
5 röster
Lecce
0%
0 röster
AC Milan
10,81%
8 röster
Monza
0%
0 röster
Napoli
6,76%
5 röster
Roma
16,22%
12 röster
Salernitana
1,35%
1 röster
Frosinone
0%
0 röster
Cagliari
1,35%
1 röster
Sassuolo
0%
0 röster
Torino
2,70%
2 röster
Udinese
0%
0 röster
Parma
5,41%
4 röster
Fiorentina
4,05%
3 röster
Genoa
0%
0 röster
Ett annat lag i lägre divisioner
4,05%
3 röster
Håller inte på något lag - Älskar italiensk fotboll helt enkelt
4,05%
3 röster
2023-11-04, 21:58
Medlem
Inter fortsätter att imponera. Seger idag borta mot Atalanta 1-2.

Spännande att se om Juventus kan utmana.
2023-11-05, 22:51
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Hade tänkt dra en ordentlig roast av värdelösa Roma som på och kosta mig pengar som det lägst stående oddset på min fyrling. Men en sjuk vändning gör att jag är lite mildare. Landade på runt 5000 idag också tack vare Brilles underbara Cagliari som spelbolagen alltjämnt underskattar. För nu förstärks känslan att den resultatmässigt svaga inledningen mer hade med motstånd än lagets kapacitet och göra.

Men för att återgå till Roma var det passande nog en otrolig vändning 0-1 till 2-1 sista stopptidsminuterna efter förra veckans fokus på ämnet. Lär knappast kvala in bland toppen av vändningar men häftig var den. Dock är spelet alltjämnt undermåligt och kommer inte leda till något stort i ligan utan förbättring behövs.

——————————————

Fiorentina-Juventus 0-1. En match som inte blir mer Allegri än så.
69-31 bollinnehav
25-4 i skott
9-1 i hörnor.

Totalt underlägsna Fiorentina trots en spelartrupp som värvats ihop säkert för mer än det dubbla. Totalt ovärdigt anser jag och varför jag inte tål mannen. Att han får med sig 3 poäng från den här matchen är bara tur. Det finns absolut tillfällen man kan ligga lågt och ha defensiv kontroll. Detta var inte det. Hela upplägget hänger på att Fiorentina ska vara ineffektiva i sina avslut. Du har aldrig kontroll när du är så statistiskt underlägsen. Därför inget topplag utanför Italiens gränser varit intresserade.
2023-11-05, 22:52
Medlem
-GGs avatar
Mister är en hjälte. En otrolig taktiker som vet hur man murar igen.

Ingen skugga må någonsin falla över Allegri. Han har gjort mycket stort för Juventus.
Underskattad tränare.

Topp fyra är målet, och jag är nöjd med det. Allting utöver det är enbart en bonus.
Senast redigerad av -GG 2023-11-05 kl. 22:54.
2023-11-05, 23:09
Medlem
-GGs avatar
Så länge mittfältet är som det är, får man ta sådana här segrar oavsett hur de ser ut.

I skott på mål var det ungefär lika, och Fiorentina kom ingenstans för Juventus arbetade som ett lag och gav aldrig upp eller mycket utrymme för de att jobba på.
Det är milsvid skillnad mot de senaste säsongerna där ingen har verkat bry sig och man har gett upp så fort ett mål har kommit.

Mittfältet kräver värvningar. Anfallet och backlinjen är mycket bra, och delarna kan spetsas - men det är inte akut.
Dock skulle en naturlig ledare där bak vara välkommet.
2023-11-06, 21:20
Medlem
Vilken vecka för Cagliari! Miraklet mot Frosinone, bortaseger mot Udinese i Coppa Italia och igår seger mot Genoa.

*

Milan har det svårt och ska nu möta PSG i CL. Många som vill bli av med Pioli, vilket jag inte har någon direkt åsikt om. Deras problem var att göra sig av med Maldini o Massara, och att de köpt för många utlänningar.

Sacchi:
“They signed too many foreigners.”

https://football-italia.net/sacchi-on-milan-crisis-does-somebody-think-it-is-piolis-fault/
2023-11-07, 03:31
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Vilken vecka för Cagliari! Miraklet mot Frosinone, bortaseger mot Udinese i Coppa Italia och igår seger mot Genoa.

*

Milan har det svårt och ska nu möta PSG i CL. Många som vill bli av med Pioli, vilket jag inte har någon direkt åsikt om. Deras problem var att göra sig av med Maldini o Massara, och att de köpt för många utlänningar.

Sacchi:

https://football-italia.net/sacchi-on-milan-crisis-does-somebody-think-it-is-piolis-fault/

Nästa match måste dock Cag förlora.

Juves trupp inte mycket bättre än Fiorentinas, faktiskt. I Florens är det alltid svårt och fult spel. Så att vinna blir det primära, inte hur fint man spelar. Juve nytt försök på Berardi i janurari. Ja tack! Det hade varit guld att få in honom och hans fötter. Nästa sommar en central mittfältare, en mittback, och en anfallare som kan gå in direkt och leverera. Och ta hem Soulé från Frosione! Han kan lösa anfallet och mycket mer. Den nya tian!
Senast redigerad av -GG 2023-11-07 kl. 03:33.
2023-11-07, 12:18
Medlem
Il.Malizias avatar
Ny Europavecka börjar idag.
Lazio - Feyenoord & Milan - PSG. Bägge börjar kl 21.
2023-11-07, 15:15
Medlem
Citat:
Har du någon insikt i detaljerna kring lånet av Oristanio, Brille? Vet att det ska finnas köpoption med återköpsklausul, men har inte fått med mig vilka summor de är behäftade med.
2023-11-07, 18:14
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:

*

Sacchi:

Vad kan Milan realistiskt värva inför nästa säsong för att bli mer italienskt igen? Andrea Colpani och Berardi till offensiven? Raspadori börjar nog bli för dyr och attraktiv. Mer aktuell för Liverpool eller annat tråkigt premier league lag
Senast redigerad av sebastian_ 2023-11-07 kl. 18:42.
2023-11-08, 00:20
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
Ny Europavecka börjar idag.
Lazio - Feyenoord & Milan - PSG. Bägge börjar kl 21.
Började ju bra detta! Två fina italienska segrar.
2023-11-08, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Vad kan Milan realistiskt värva inför nästa säsong för att bli mer italienskt igen? Andrea Colpani och Berardi till offensiven? Raspadori börjar nog bli för dyr och attraktiv. Mer aktuell för Liverpool eller annat tråkigt premier league lag

Jag ser ingen just nu, men jag har ingen koll. Utan det är mer missade tillfällen, typ Scamacca osv. Annars är det väl att vänta in Camarda och andra talanger. Camarda (född 2008, dvs 15 år) i U19 mot PSG igår (35 sekunder) :
https://www.youtube.com/watch?v=7kWcpRoQumM

Låt mig konstatera att Milans seger ikväll var en seger för Pioli. Man spelade klokt och skapade chanser, men skillnaden var att man idag gjorde mål. Och att defensiven till största delen var klok och genomtänkt. Milan visade kvalitet.

PS
Immobile är en hjälte i Lazio
2023-11-08, 00:51
Medlem
Camarda har spelat två matcher i UEFA Youth League denna säsong. Mot Newcastle där han gjorde två mål och en assist, och mot PSG där han gjorde målet som jag länkade till. Dessutom ett kort inhopp i bortasegern mot Dortrmund. Milan leder såklart tabellen. Och jag kan ha fel men jag tror att det var en 15-åring som passade till Camardas mål som jag länkade tidigare.

Camarda är en fantastisk talang, men han är såklart ung och mycket kan hända innan han är redo för Milans riktiga lag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in