2023-11-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tussilago1
Är väl inga konstigheter då han är gift och sedan har tagit hennes namn.

Varför byter man namn när man byggt hela sin"karriär" runt ett annat taget namn osv?

Aja.OT men det kändes bara märkligt.
Citera
2023-11-03, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har inte tänkt på det, men Lisen fick följa med på Jockes kalas och även Linnea. Tror att Jonna fattar att Anjo och Chrippa inte bryr sig om Jocke eller familjen, påriktigt, utan rövslickar för att få tid i rampljuset...
Hon är/var vän med Julia

Jonna gillar Anjo då Anjo gjorde ett kanon avsnitt med Jonna i Joz dokumentären. Anjo är vän till familjen och deras barn umgås mycket med varandra (Lunabelle och tvillingarna) bakom kamerorna.

Har för mig att Jonna har fortfarande kontakt med Chrippas ex Julia läste jag någonstans och dom två klickade bra. Jonna följer fortfarande Julia på Instagram och Julia följer Jonna.

Jonna märker man ha stora problem med Linnea (Chrippas nya tonåring). Pratar minimalt med varandra och känns bara stelt i varandras sällskap. Tydligt hur hon och Olivia avskyr Chrippa vilket syns ännu tydligare i senaste vloggarna. Jonna har tagit Julias parti.

Jonna är väl bättre vän med Olivia, Johanna Öholm, Dorran (Lets Feast) och Alexandra (fd barnflickan).

Gustav Björklund (Johannas ex) syns aldrig till mer som vart Jockes bästa vän förr så misstänker att något har skurit sig totalt. Gustav vart mycket med Jocke på LHC Hockey och vart väldigt mycket med i videos förr. Synd för det verkade som att Gustav. Kanske har blivit ställningstagande från Jocke och Jonna sedan det tog slut där med Johanna.
Citera
2023-11-03, 10:41
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheckMixarn
Varför byter man namn när man byggt hela sin"karriär" runt ett annat taget namn osv?

Aja.OT men det kändes bara märkligt.
För att han tar avstånd från hela ”jockiboii”-spektaklet. Han vill inte bli förknippad med den delen i hans liv längre nu när han har familj.
Citera
2023-11-05, 11:39
Medlem
Har skatteskulden vunnit laga kraft?
Är den kopplad till J privat eller hans bolag?
Citera
2023-11-07, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
Noterbart är att Danjal Kanani i slutet av 2022 lämnade alla styrelser kopplade till Joakim och Jonna Lundell, däribland Jocke & Jonna AB och Joakim Lundell Invest AB.

men nog bara politik för att inte smutsa ner JJ
om han blir fri så vips är han med dom igen och berättar historier

Nu verkar de ha samarbeten igen va ? D.K blev frikänd ?
https://m.facebook.com/story.php?sto...ibextid=WC7FNe

Citera
2023-11-14, 12:56
Medlem
Goldenties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tezz-l
Nu verkar de ha samarbeten igen va ? D.K blev frikänd ?
https://m.facebook.com/story.php?sto...ibextid=WC7FNe

Old news, Ja han blev frikänd
Citera
2023-11-16, 09:28
Medlem
Var det någon som hann med kritiken Jocke fick igår av en förskolelärare ang barnens uppfostran ??
Citera
2023-11-16, 12:03
Avstängd
KungPungPats avatar
När Jocke och hans bror bråkade genom videos för flera år sen, efter att Jocke beslutade att hans bröder inte var värda att ha karriärer på youtube längre, och bad folk avprenumerera. Då när hans bror Chrille sa att Jocke är en äkta psykopat som försökte mörda sina syskon när dom var barn, och smetade sitt egna blod på väggarna.. och hamnade på fosterhem..
då sa Jocke tillbaka i en video att det var för att syskonen var elaka.. som att Jocke erkände mordförsöket och blodsmetande, men som förklaring till mordförsöken så gav han den meningen om att småsyskonen var elaka mot Jocke och därför var det logiskt för honom som barn.. att försöka mörda syskon när dom sov.

Jocke kom sen på att mamman ville knarka med de yngre syskonen och hennes nya man som var far till syskonen.. och att hon därför skicka iväg Jocke till fosterfamilj eftersom Jocke var en hjälte redan som barn, och försökte därför rädda mammans liv från drogerna vilket inte uppskattades av den knarkande mamman.
Mamman ljög då om att Jocke försökte mörda syskonen eftersom det går till så i Sverige att föräldrar kan skicka iväg den jobbigaste av ungarna till fosterfamilj bara man säger till socialen att ungen är en mordlysten demonunge.

Vad händer då i Sverige om ett barn försöker mörda sina syskon för att barnet har fötts som en total psykopat?
Vart gör man av såna barn? Fosterhem eller finns det ens något annat man kan göra?
Citera
2023-11-16, 14:07
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
När Jocke och hans bror bråkade genom videos för flera år sen, efter att Jocke beslutade att hans bröder inte var värda att ha karriärer på youtube längre, och bad folk avprenumerera. Då när hans bror Chrille sa att Jocke är en äkta psykopat som försökte mörda sina syskon när dom var barn, och smetade sitt egna blod på väggarna.. och hamnade på fosterhem..
då sa Jocke tillbaka i en video att det var för att syskonen var elaka.. som att Jocke erkände mordförsöket och blodsmetande, men som förklaring till mordförsöken så gav han den meningen om att småsyskonen var elaka mot Jocke och därför var det logiskt för honom som barn.. att försöka mörda syskon när dom sov.

Jocke kom sen på att mamman ville knarka med de yngre syskonen och hennes nya man som var far till syskonen.. och att hon därför skicka iväg Jocke till fosterfamilj eftersom Jocke var en hjälte redan som barn, och försökte därför rädda mammans liv från drogerna vilket inte uppskattades av den knarkande mamman.
Mamman ljög då om att Jocke försökte mörda syskonen eftersom det går till så i Sverige att föräldrar kan skicka iväg den jobbigaste av ungarna till fosterfamilj bara man säger till socialen att ungen är en mordlysten demonunge.

Vad händer då i Sverige om ett barn försöker mörda sina syskon för att barnet har fötts som en total psykopat?
Vart gör man av såna barn? Fosterhem eller finns det ens något annat man kan göra?
Man behöver inte ens uppge en anledning, det räcker med att gå till soc och säga "jag klarar inte av det här barnet, jag kan inte ta hand om honom" och så hamnar ungen i fosterhem.
Alla människor är inte lämpliga att bli föräldrar, och få man då ett extra krävande barn med speciella behov så är det inte alla föräldrar som är villiga att göra det som krävs för barnet, utan hellre lämnar barnet till socialen.

Så här beskriver mamman jocke som barn
"Joakim var redan då en utåtagerande, orolig pojke."
"När Joakim var cirka 2,5 år träffade jag en ny man. Joakim introducerades in i min mans släkt. Vi var som vilken familj som helst, förutom att Joakim var extremt livlig och utåtagerande."
"År 1989 föddes Joakims halvbror. Joakim blev alltmer utåtagerande, orolig och ibland aggressiv. När ytterligare två barn föddes 1991 så eskalerade Joakims problem. Jag hade inte all tid för honom när det fanns tre barn till i familjen."
(låter som jocke ville vara i centrum hela tiden, precis som han är nu som vuxen)
"Han var aggressiv och misstanke fanns att han kunde skada sina småsyskon."
"Han ritade teckningar på knivar med blod på. Han hade konstiga tankar."
"I början på 1994 kulminerade hans beteende. En dag fick han ett sammanbrott, slog sönder saker, skrek. Det var fruktansvärt synd om honom."

Jag är helt övertygad om att Jocke var ett väldigt jobbigt och krävande barn, och hans mamma var helt enkelt inte förmögen att ta hand om ett sånt barn. Vilket är synd, hade han fått en vettig uppfostran hade han kanske aldrig blivit Jockeboi, människan som är beredd att göra vad som helst för att synas, som skriker "se mig" som ett litet barn även fast han är långt över 30 år...
Citera
2023-11-16, 14:08
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beliverinlife
Var det någon som hann med kritiken Jocke fick igår av en förskolelärare ang barnens uppfostran ??
nej, vart fick han den?
Citera
2023-11-16, 14:39
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Man behöver inte ens uppge en anledning, det räcker med att gå till soc och säga "jag klarar inte av det här barnet, jag kan inte ta hand om honom" och så hamnar ungen i fosterhem.
Alla människor är inte lämpliga att bli föräldrar, och få man då ett extra krävande barn med speciella behov så är det inte alla föräldrar som är villiga att göra det som krävs för barnet, utan hellre lämnar barnet till socialen.

Så här beskriver mamman jocke som barn
"Joakim var redan då en utåtagerande, orolig pojke."
"När Joakim var cirka 2,5 år träffade jag en ny man. Joakim introducerades in i min mans släkt. Vi var som vilken familj som helst, förutom att Joakim var extremt livlig och utåtagerande."
"År 1989 föddes Joakims halvbror. Joakim blev alltmer utåtagerande, orolig och ibland aggressiv. När ytterligare två barn föddes 1991 så eskalerade Joakims problem. Jag hade inte all tid för honom när det fanns tre barn till i familjen."
(låter som jocke ville vara i centrum hela tiden, precis som han är nu som vuxen)
"Han var aggressiv och misstanke fanns att han kunde skada sina småsyskon."
"Han ritade teckningar på knivar med blod på. Han hade konstiga tankar."
"I början på 1994 kulminerade hans beteende. En dag fick han ett sammanbrott, slog sönder saker, skrek. Det var fruktansvärt synd om honom."

Jag är helt övertygad om att Jocke var ett väldigt jobbigt och krävande barn, och hans mamma var helt enkelt inte förmögen att ta hand om ett sånt barn. Vilket är synd, hade han fått en vettig uppfostran hade han kanske aldrig blivit Jockeboi, människan som är beredd att göra vad som helst för att synas, som skriker "se mig" som ett litet barn även fast han är långt över 30 år...

Då var det nog så som Jocke erkände genom videobråket.. att han anser att syskonen var onda mot honom genom att existera vilket gjorde att han fick mindre uppmärksamhet och blev då så arg att han flippa loss och slog sönder saker och smetade sitt blod på väggarna i hämdsyfte mot de onda som var modern och syskonen.

Att Jocke är psykopat blev väldigt uppenbart då, och att hämdbegäret är så grovt i hans hjärta att hans mor trodde att han var djävulen själv, och att syskonens liv var i fara så länge Jocke bodde där.

Bevisen fick vi väl se senare i form av en bok där mamman utmålas som boven i allt drama.. samt när Jocke skulle avsluta syskonens karriärer men helst deras liv genom att offentligt hävda att Chrille är en kvinnoförnedrande skurk som trackasserar Jockes kvinnliga städare lol enligt Jonna i den kända videon där Chrille blev exposad för att ha tvinga grannen Alex att snorta kokain.

Jag tror inte att mamman gjorde fel mot Jocke som ännu visar hur han är som person.

Nu använder han "sina egna" barn för att tjäna pengar genom youtube medans youtube jobbar med metoder för att skydda barn från att bli använda av sina youtubeföräldrar.
Citera
2023-11-16, 14:55
Medlem
kungpungstadens avatar
https://www.instagram.com/reel/Czmoa_3ohjZ/

Du borde nog lyssna på denna podd

Innan du gissar vidare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto