2023-11-06, 19:01
Medlem
Ni är alla ättlingar till negrer. Get over it.
Citera
2023-11-06, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henlo
WHG har inget med subsaharer att göra, kolla Survive the Jives video som jag postade tidigare där han går igenom genetiken.

Mörkhyade och mörkhyade, det mesta kanske tyder på att de såg ut som Sardinier i hy.
Frågan om hudfärg uppe för debatt,
https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-5453665/Was-Cheddar-man-white-all.html
Ja men det där har jag redan skrivit. De var inte lika mörka som negrer men de var mörkare än dagens Svenskar.
Citera
2023-11-06, 19:02
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Jävlar vad många historiker och arkeologer det finns i den här tråden!

Vem fan bryr sig hur de såg ut för 15000 år sedan, evolutionen har gjort sig jobb oavsett, och den tar TID. MtDNA tar cirka 2000 år på sig att mutera, medan Y-DNA bara tar cirka 140 år på sig att mutera.
Citera
2023-11-06, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Ni är alla ättlingar till negrer. Get over it.
För mig handlar det inte om det utan om att historien ska beskrivas korrekt.

Sedan tror jag ju att vi alla stammar från Lucy men det är en helt annan fråga.
Citera
2023-11-06, 19:04
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturen2021
Ja man kanske börjar bli gammal. Minns i skolan på religionen att vi läste om en väldigt främmande religion som hette islam stod typ 5 cm text om det och själva begreppet låg så långt borta att inte ens lärarna tog upp något mer om det. Jag greppa aldrig vad det var och det här var på gymnasiet. Så visst världen förändrades då med men inte så drastiskt som den illa tvunget behöver göras idag.

Jag skrev ju om att snart så blir första massmorden i svenska kyrkor för något år sedan. Hade det på känn och för några dagar sen stoppades ett attentat. Det kan dom ta upp framtida etniska rensningen av kristna svenskar. Nu låter det här jävligt sjukt men jag tror det kommer att hända.

Vi är påväg mot en väldigt stor ekonomisk kollaps pga kostnader och påfrestningar på vårat system. Då talar jag om belastning på fängelser och belastning på social tjänst polis rättsväsendet. Man ser idag en dramatisk ökning av kostnader på detta och när vi till slut inte har pengar kvar till vård och skola då blir det rejält fall.. och hårdare klimat vilket kommer att skapa en vi och dom . Vi hade en historia fram till 99 med hyfsad balans även fast man som ung fick höra det finns inga pengar till något vad gäller fritid eller skola. Men från 2000 och framåt har utvecklingen på alla Fronter varit dramatisk.

Och vad beror det här på? Politiker? Rasforskning i Uppsala? Våran hemska religion där vi på 1500 talet brände häxor eller att vi pga några avarter gjort något fel i Sveriges historia. Nej jag hoppas dom lyfter Sverige för allt jävla slit och död som format Sverige mina mormor och morfar som var med och flottade och gjorde barn samt farfar var kolare och byggde järnväg.

Nej jag tror vi inte är gamla vi har bara fått sett ett annat Sverige och då tyvärr kan jämföra hur det var
Själv hade jag ämnet Kristendom i skolan. Islam nämdes inte ens!
Citera
2023-11-06, 19:05
Medlem
WatchItNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Renhudarna de hade på sig var i toppskick/nya.
Vissas skägg perfekt friserade.

Broen?
svts bästa serie någonsin Bron/Broen, bara män bakom den + bra skådisar, väldigt realistisk trots skruvat innehåll. Möjligen motsatsen till Historien om Sverige, det får vi se.
Citera
2023-11-06, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Korrekt.
Dom har gjort en jävlig miss med att göra en serie om historia som även borde förstås av små barn!!

Dvs den intellektuella nivån är låg.

Som alltid
Svt är för hela fölket, även sd are

För den stressade med barn finns 12 minuters varianten med allas favorit Farah A.

https://www.svtplay.se/video/eXYg6wQ/historien-om-sverige-med-farah/1-jagare-och-offer

Offerdelen tog de på allvar då både skallarna på pålar i sjö nära Motala ström och hallonflickan fick vara med.
Citera
2023-11-06, 19:06
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sOCiaLdEMoKraTiSkT
Enligt Tilde i programmet "Efter Fem" (som har någon pk-historiker från P3 på besök för att diskutera programmet) så säger historien "vart vi är påväg".

Förstår inte riktigt vad hon menar, men förmodligen bara ett sätt att försöka rättfärdiga denna SVT produktion där svartmuskiga personer gestaltas och att Sveriges utveckling, som håller på att översvämmas av svartmuskiga personer, är en helt naturlig utveckling som inte bör ifrågasättas med tanke på vår historia.

Cirkeln är sluten. Negern är äntligen tillbaka.

Man visste att produktionen skulle sikta in sig på detta. Det är vämjeligt.

Tror de dessutom att historien har varit fri från konflikter och motstånd, vilket ju är hur man ska bemöta invasionen av negrer och araber, men som i stället görs så att vi måste acceptera det eftersom en gång vad de första folken mörkare i hyn.

Och varför blev de vita? Det är väl den mest intressanta frågan sett till klimatet och överlevnad. Uppenbarligen är det inte fördelaktigt att vara neger i Norden.
Citera
2023-11-06, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
svts bästa serie någonsin Bron/Broen, bara män bakom den + bra skådisar, väldigt realistisk trots skruvat innehåll. Möjligen motsatsen till Historien om Sverige, det får vi se.

Tack för tipset
Citera
2023-11-06, 19:09
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Och varför blev de vita? Det är väl den mest intressanta frågan sett till klimatet och överlevnad. Uppenbarligen är det inte fördelaktigt att vara n***r i Norden.

Hur påverkas din hud av att vistas i Gambia i ett år, tror du?
Och vad händer sen över 20 generationer, tror du?
Citera
2023-11-06, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -GG
Cirkeln är sluten. Negern är äntligen tillbaka.

Man visste att produktionen skulle sikta in sig på detta. Det är vämjeligt.

Tror de dessutom att historien har varit fri från konflikter och motstånd, vilket ju är hur man ska bemöta invasionen av negrer och araber, men som i stället görs så att vi måste acceptera det eftersom en gång vad de första folken mörkare i hyn.

Och varför blev de vita? Det är väl den mest intressanta frågan sett till klimatet och överlevnad. Uppenbarligen är det inte fördelaktigt att vara neger i Norden.

Riktigt vita finländare med blonda kalufser, var kommer de ifrån?
Citera
2023-11-06, 19:11
Medlem
Miffotmorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Jävlar vad många historiker och arkeologer det finns i den här tråden!

Vem fan bryr sig hur de såg ut för 15000 år sedan, evolutionen har gjort sig jobb oavsett, och den tar TID. MtDNA tar cirka 2000 år på sig att mutera, medan Y-DNA bara tar cirka 140 år på sig att mutera.
Judemedia verkar bry sig jävligt mycket.
Du vet inte hur evolution fungerar uppenbarligen.
Evolution kan skådas med blotta ögat i realtid.
Man vill underminera Svenskarnas identitet uppenbarligen.
Till små barn riktar man lögner och revisionism.
Riktigt ondskefulla människor som kontrollerar media i västvärlden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in