2023-11-06, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Nja det är väl välkänt att amning fungerar som graviditetsprevention?
Det är välkänt att amning kan förebygga graviditet upp till 6 månader förutsatt att barnet enbart ammas. Här snackade de ju om 7 år, och så länge kan ju ingen leva på enbart bröstmjölk.
Sannolikt använde de sig av flera metoder för att hålla nere antalet barn, eftersom varje barn måste ha utgjort en enorm belastning på gruppen.
Citera
2023-11-06, 18:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Ja, som om det inte vore nog så visade den efterföljande deltagarpresentationen att kvinnor var i majoritet som produktionsassistenter och konsulterade experter, det sätter sina avtryck!

Såg det och det var av den anledningen jag antog att det kommer att bli värre i de kommande avsnitten, SVT förnekar sig aldrig.
Citera
2023-11-06, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
Svensken tvingas under mordhot att finansiera folkmords propaganda.
Public service är ett hot mot Sveriges demokrati.
Folkmord....
Berätta mera!
Citera
2023-11-06, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Jag har inte skrivit att de struntade i sitt utseende. Jag bara vet att de inte har balsam, salvor, klippta naglar, hår, det fanns inte ens saxar. Jag länkade till det utseende som gäller idag bland andra stenåldersfolk och de går inte riktigt hem i rutan vad säger du. Men de bilderna är sannare än svt:s variant som är som klippt ur 2023 och det kommer man att se tydligt år 2030 eller så.

Spekulerar att mest kvinnor är inblandade i denna serie. Då blir det så där. Tackar vet jag Broen.

Renhudarna de hade på sig var i toppskick/nya.
Vissas skägg perfekt friserade.

Broen?
Citera
2023-11-06, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vågskålen
De lämningar från mesolitiskt tid (jägarstenålder) som kunnat DNA-sekvensierats har visat att man nog hade ganska så mörk hud kombinerat med blå ögon. La Braña, Loschbour, Cheddar, Österödskvinnan.

De första invandrarna till Europa kom ju från Afrika över Mellanöstern för ca 40 000 år sedan. De lär förstås ha varit mörkhyade. Man tänker sig att den diet dessa jägare levde av (fisk och vilt) gav den dos D-vitamin de behövde utan att behöva ha den ljusa hy som annars krävs för att solens strålar skall skapa D-vitamin i huden. Så man fortsatte därför att vara mörk i hyn.

Men här uppe i höga Nord fanns ändå inte tillräckligt med ljus så man bleknade så småningom. Vilket också nämndes i seriens första avsnitt. Folket i Motala som satte upp kranier på pinnar var lite blandade, men ljusare än sina förfäder, både de från Västeuropa och de från norr/öster.

Diskussionen om alla människor kom från afrika eller om tesen att (som växer sig starkare i mainstream) människor uppstod på olika håll runt om planeten där människor från olika håll på denna planet har DNA från lokala människo-nära arter som t.ex Denisovan i asien, Cro Magnon och Neandertalare på andra håll.
är sann är faktiskt irrelevant för denna diskusion då WHG och mesolit befolkningar inte hade DNA, fenotyper, genotyper whatever som liknar moderna subsahara afrikaner!!!
Citera
2023-11-06, 18:44
Medlem
Stakeholders avatar
Man vet på förhand att allt SVT gör har en politisk agenda. Tyvärr.
Citera
2023-11-06, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mananas
Korrekt, dåligt skrivet av mig.
Ja det är mycket siffror att hålla reda på; lätt att man skriver fel.
Citera
2023-11-06, 18:45
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Folkmord....
Berätta mera!
Det kanske var lite överdrivet, men i slow motion raderas vi ut, läs min signatur så kanske även du förstår?
Citera
2023-11-06, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Folkmord....
Berätta mera!
Population replacement migration är just det, 1975 togs beslut att Sverige skulle upphöra att existera som homogent land och bli mångkultur.
Citera
2023-11-06, 18:47
Medlem
Sidhellacopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fujian
Märkligt uttalande. Kvinnor hade en mycket mer framstående roll i samhället under vikingatiden - det var när den importerade mellanösternreligionen kristendomen tyvärr tog över som kvinnorna gömdes undan. Om du är en riktigt svensk bör du såklart hylla kvinnliga vikingakrigare och förkasta allt trams som den importerade stamreligionen kristendomen hittade på. Men du verkar välja seder från Mellanöstern före nordiska diton. DU är woke.
Du förstår inte för att du inte kan någon historia. Det fanns inga kvinnliga vikingakrigare. Allt det där bygger på en lvinnlig arkelog som tror sig ha hittat en kvinnograv med vapen. Det finns barngravar med vapen också. Jag sa inte att kvinnor inte har någon historia, bara att det är woke att överdriva det som de utträttat. Men du är ju en idiot så du begriper ändå inte. Ärcdu kvinna? De brukar inte vara intresserade av historia.
Citera
2023-11-06, 18:47
Medlem
tomatlarss avatar
Varför fokuserar de så mycket på hudfärg? I övrigt intressant hittills.
Citera
2023-11-06, 18:49
Medlem
typisk äckliga cuck vänster sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här