2023-11-06, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Den förra var till salu i flera månader innan hon sänkte priset. Hon vill svettas ett tag till.
I går sa hon, innan visningen, att det skulle bli en bra dag. På söndag blir det ännu en bra dag.
Inte behöver My lyssna på goda råd från mäklaren, My är ju mäklare själv - nästan i alla fall - hon vet bäst.
Att ta råd av andra är inte Mysans cup of tea. Den förra lägenhet fick hon ta bort en period innan hon sänkte priset.
Nu försöker hon nu få ut sitt önskade pris så fort som möjligt. Önska går bra men marknaden styr.
Citera
2023-11-06, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Hon borde väl få betala mer i mäklararvode. Sånt jobb som mäklaren har med den lägenheten. My Martens kommer att bli alla mäklares skräck. Kommer hon med ett objekt till i framtiden och ska sälja så är det ingen mäklare som tar emot henne som kund.

Måste ju kosta en del att lägga upp det visning, även om det bara är för att pejla läget?
Någon som har koll?
Citera
2023-11-06, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ixin
Måste ju kosta en del att lägga upp det visning, även om det bara är för att pejla läget?
Någon som har koll?
Pejla läget är bara hennes ord. Har man visningar skriver man på ett förmedligsuppdrag, det gör man för att man vill sälja. Blir lägenheten/ huset inte sålt tas inte mäklararvode ut. Mäklare har rätt att ta betalt för kostnader man haft.
Vill man bara pejla läget/ värdet så erbjuder många mäklare det gratis för att etablera en kontakt för ev. kommande fsg.
Citera
2023-11-06, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grynet45
Pejla läget är bara hennes ord. Har man visningar skriver man på ett förmedligsuppdrag, det gör man för att man vill sälja. Blir lägenheten/ huset inte sålt tas inte mäklararvode ut. Mäklare har rätt att ta betalt för kostnader man haft.
Vill man bara pejla läget/ värdet så erbjuder många mäklare det gratis för att etablera en kontakt för ev. kommande fsg.

Jo. Va lite otydlig
Jag förstår självklart att allt kostar pengar, även om det är för hennes "pejla läget" hittepå anledning.

Men vad kan ett sånt arvode tänkas gå på, vad kan My Martens behöva betala för karusellen? (som ingen vill kliva på)
Om jag väljer att visa min lägenhet vid ett flertal tillfällen, sen plockar bort den.
Så kostar det såklart, men runt vilka summor pratar vi om?

Har verkligen keine ahnung, men du verkar ha koll 😊
Citera
2023-11-06, 18:18
Medlem
TPLs avatar
I dag har hon återigen lagt upp bild från blomkontot på sitt eget konto. Var det inte vid såna tillfällen hon skulle reklammarkera?
Eller inte för hon har ju aktiebolaaaag ju. 🛶

https://cdn.instanavigation.com/?aHR0cHM6Ly9zY29udGVudC1mcmEzLTEuY2RuaW5zdGFncmFtL mNvbS92L3Q1MS4yODg1LTE1LzM5ODgyODM0M18xMDI4ODEzMjU xNzcwODQ1Xzk2Mzg4MTEyOTE0MTkwNzE5OV9uLmpwZz9zdHA9Z HN0LWpwZ19lMzVfcDEwODB4MTA4MCZfbmNfaHQ9c2NvbnRlbnQ tZnJhMy0xLmNkbmluc3RhZ3JhbS5jb20mX25jX2NhdD0xMDUmX 25jX29oYz1RYnlLc0RpbkYxOEFYOEVwLTFYJmVkbT1BSGxmWkh 3QkFBQUEmY2NiPTctNSZvaD0wMF9BZkJQbEN3QWxXUG9vWTNTN Es0R0hSTFdPSldKaEVWZGVwQUtnVHRjVGpPSzNnJm9lPTY1NEE 3N0M5Jl9uY19zaWQ9ZDhkMDJi
Citera
2023-11-06, 18:25
Medlem
Citat:
Jo. Va lite otydlig
Jag förstår självklart att allt kostar pengar, även om det är för hennes "pejla läget" hittepå anledning.

Men vad kan ett sånt arvode tänkas gå på, vad kan My Martens behöva betala för karusellen? (som ingen vill kliva på)
Om jag väljer att visa min lägenhet vid ett flertal tillfällen, sen plockar bort den.
Så kostar det såklart, men runt vilka summor pratar vi om?

Har verkligen keine ahnung, men du verkar ha koll 😊
Upp till mäklaren. Förmedlingsuppdraget gäller vanligast i 3 månader och förlängs därefter ofta löpande. Där ska det framgå om de tar betalt för kostnader som de haft om försäljning uteblir. Kostnaden kan variera beroende på arbetsinsats och tas inte alltid ut. Mäklatarvode anges i % av försäljningspriset, ibland kan % bli lägre om fsg priset blir över ett visst belopp.
Det mesta ska framgå i förmedlingsuppdraget.

.
Citera
2023-11-06, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grynet45
Upp till mäklaren. Förmedlingsuppdraget gäller vanligast i 3 månader och förlängs därefter ofta löpande. Där ska det framgå om de tar betalt för kostnader som de haft om försäljning uteblir. Kostnaden kan variera beroende på arbetsinsats och tas inte alltid ut. Mäklatarvode anges i % av försäljningspriset, ibland kan % bli lägre om fsg priset blir över ett visst belopp.
Det mesta ska framgå i förmedlingsuppdraget.

.

Så i princip kan mäklaren gått med på att visa upp lägenheten, ta bilder, svara på mail och hantera visningar och inte få ut en spänn?

Bara undrar hur hon kan spendera så mycket, kan omöjligt finnas så mycket kapital att spendera.
Noll samarbeten på sociala medier, tretorn var en adlink. Gymmet kostar lokalhyra, vilket hon säkert får in från nån som hyr en plats. Två hundar kostar inte lite heller.
Hum, undrar va Jobas taxerar..
Så många frågor.
Och det är så oroligt mycket utgifter..
Senast redigerad av Ixin 2023-11-06 kl. 19:28.
Citera
2023-11-06, 19:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Gå inte in på bloggen och ge henne sidvisningar.. Hej på er! November har rullat igång och jag har precis fått in årets första ”Mystic” Amaryllis. En fantastisk vacker amaryllis som står hur länge som helst! 😍 Idag är sista dagen på Lillemans höstlov. Jag har precis hämtat honom på flygplatsen. När det inte varit någon skola i veckan och Ludvig inte varit hemma så har jag passat på att ta sovmorgon och göra små saker bara för mig själv🙏🏻 Egentid är ytterst sällsynt! På jobbet har jag gjort min första beställning ifrån våran nya ljusleverantör. Nu ska ljusen stöpas innan dom kommer till oss. Jag älskar hantverk med bra kvalitet! 🕯️Jonas och jag har haft mysiga filmkvällar och varit ute och ätit middag två gånger på en vecka ( !?) Det var längesen! 🥰Tjejerna är dom mest gosiga vovvarna man kan tänka sig! Alltid nära och mycket kärlek ❤️ I veckan var vi på djursjukhuset för ögonlysning och patella besiktning ☺️ Dom andra valparna ifrån samma kull som Selma var också där. Även Siv som är både Svea & selmas farmor 🐾 Selma blev väldigt osäker och morrade och skällde ( &#128563 innan hon blev trygg i situationen. Men sen blev det skojigt värre! En hög med Bostonterrier som är lika busiga allihopaTänk att vi den 23/11 varit gifta 1 år. På ett sätt känns det som igår. Men på ett annat sätt så känns det som många år sedan…. Märklig känsla! 😅Ett av våra första ställen vi började äta middag på. Vårat lokala lilla tacobar 🌮 Mysigt och på de tider vi är där så är vi oftast ensammaIdag har det varit en skön söndag…. Serier, tända ljus och popcorn 🍿 Skönt att göra ”ingeting” emellanåt . Höstlov gör mig brukar innebära en massa aktiviteter med Ludvig och hans kompisar. Förra året var vi på Gröna Lund, i simhallen, på Jump OCH hade sleepover . Så med handen på hjärtat så har det varit en ganska tråkig vecka med tanke på hur loven brukar se ut… 💁🏼‍♀️[/i]. Hon försöker spela normal, vilket hon inte är.
Är det inte lite anmärkningsvärt att hon anlitar så många olika leverantörer, gällande choklad & prylhandeln? Skulle hon inte sälja rosenserien? CBD-olja?
Citera
2023-11-06, 19:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Är det inte lite anmärkningsvärt att hon anlitar så många olika leverantörer, gällande choklad & prylhandeln? Skulle hon inte sälja rosenserien? CBD-olja?
Hon kanske får sprida krediterna. Eller inte. Kvinnan har pengar i kappsäcken kvar? Kondis har hon inte som alla vet. Hon springer efter fru falsk på promenaden. https://postimg.cc/fkWd9LVD
Citera
2023-11-06, 19:43
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jo, choklad från 3 olika företag, vanliga ljus och doftljus från flera olika. Produkter från Rosenserien skulle hon också sälja.
Växter köper hon in både från Nederländerna och från lokala odlare - hon är noga med det där med närodlat ibland.
Diversehandel. Fattas bara kroppkakor nu.
Citera
2023-11-06, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Jo, choklad från 3 olika företag, vanliga ljus och doftljus från flera olika. Produkter från Rosenserien skulle hon också sälja.
Växter köper hon in både från Nederländerna och från lokala odlare - hon är noga med det där med närodlat ibland.
Diversehandel. Fattas bara kroppkakor nu.
Det är säkert på G, då kommer han fifflaren "Sillig" med kroppkaketrucken och kränger kroppisar i 30 minuter innan han drar vidare...

Tröttsamt med tjatet om hennes bröllopsdag och hur många dagar hon varit gift...

Blir det bryggtwist på onsdag?
Bubbelpimplande på torsdag?
Lägenhetsvisning på söndag

Länge sen hon pratade om träning och klinkers nu, senast ville hon bara bli lämnad ifred och få driva sin lilla butik. Inte ett ord om hennes övriga verksamheter, kanske PT-studion blivit för dammig nu?
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-11-06 kl. 19:54.
Citera
2023-11-06, 19:53
Medlem
Citat:
Så i princip kan mäklaren gått med på att visa upp lägenheten, ta bilder, svara på mail och hantera visningar och inte få ut en spänn?

Bara undrar hur hon kan spendera så mycket, kan omöjligt finnas så mycket kapital att spendera.
Noll samarbeten på sociala medier, tretorn var en adlink. Gymmet kostar lokalhyra, vilket hon säkert får in från nån som hyr en plats. Två hundar kostar inte lite heller.
Hum, undrar va Jobas taxerar..
Så många frågor.
Och det är så oroligt mycket utgifter..
De räknar så klart med att de flesta lägenheter/ fastigheter som de har förmedlingsuppdrag på säljs. Förmedlingsuppdraget gäller som längst i 3 månader och kan därefter sägas upp av mäklare eller säljare innan det förlängs.
Vad som gäller för My och hennes lgh fsg går inte att veta. Allt regleras i uppdraget där ska skrivas in om kostnad tas ut eller inte när fsg uteblir som jag skrev tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in