2023-11-06, 10:46
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Säljer hon lussebullar i butiken nu?
Mitt i alla stories om växter och Ernstpynt kom det en bild på bullar?
Säkert från bageriet intill. Hon brukar fika där och har tidigare lagt upp en bild på en massa bakelser, ni vet hon den där galet sötsugna kostexperten.
Citera
2023-11-06, 10:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Visst är det konstigt? Jobas är alltså en affärsuppgörelse, någonting jag misstänkt från början.
Hon ser honom som en exotisk accessoar, som ger henne någon form av tillfredsställelse, om inte så blev det till massor av content och tidningsrubriker
Hon vet inte vad kärlek är. Lönar något sig för henne och ger rubriker, så är det kärlek tror hon. Förstår det nu. Att Jobas hade aldrig blivit intressant för henne om han jobbat på Ica och sett städad ut i kort frisyr. Det hade inte någon tidning skrivit om. Hon håller troligtvis nu på att tömma det sista han har på kontot. Det sista är hans lägenhet. 2-3 miljoner behöver hon och hon önskar att han inte vore så envis med att behålla den. Men vad såg han hos henne? Mest synd är det om Jobas föräldrar. Se sin naiva son förstöra det lilla han tidigare byggt upp.
Citera
2023-11-06, 11:55
Avslutad
Gå inte in på bloggen och ge henne sidvisningar.. Hej på er! November har rullat igång och jag har precis fått in årets första ”Mystic” Amaryllis. En fantastisk vacker amaryllis som står hur länge som helst! 😍 Idag är sista dagen på Lillemans höstlov. Jag har precis hämtat honom på flygplatsen. När det inte varit någon skola i veckan och Ludvig inte varit hemma så har jag passat på att ta sovmorgon och göra små saker bara för mig själv🙏🏻 Egentid är ytterst sällsynt! På jobbet har jag gjort min första beställning ifrån våran nya ljusleverantör. Nu ska ljusen stöpas innan dom kommer till oss. Jag älskar hantverk med bra kvalitet! 🕯️Jonas och jag har haft mysiga filmkvällar och varit ute och ätit middag två gånger på en vecka ( !?) Det var längesen! 🥰Tjejerna är dom mest gosiga vovvarna man kan tänka sig! Alltid nära och mycket kärlek ❤️ I veckan var vi på djursjukhuset för ögonlysning och patella besiktning ☺️ Dom andra valparna ifrån samma kull som Selma var också där. Även Siv som är både Svea & selmas farmor 🐾 Selma blev väldigt osäker och morrade och skällde ( &#128563 innan hon blev trygg i situationen. Men sen blev det skojigt värre! En hög med Bostonterrier som är lika busiga allihopaTänk att vi den 23/11 varit gifta 1 år. På ett sätt känns det som igår. Men på ett annat sätt så känns det som många år sedan…. Märklig känsla! 😅Ett av våra första ställen vi började äta middag på. Vårat lokala lilla tacobar 🌮 Mysigt och på de tider vi är där så är vi oftast ensammaIdag har det varit en skön söndag…. Serier, tända ljus och popcorn 🍿 Skönt att göra ”ingeting” emellanåt . Höstlov gör mig brukar innebära en massa aktiviteter med Ludvig och hans kompisar. Förra året var vi på Gröna Lund, i simhallen, på Jump OCH hade sleepover . Så med handen på hjärtat så har det varit en ganska tråkig vecka med tanke på hur loven brukar se ut… 💁🏼‍♀️[/i]. Hon försöker spela normal, vilket hon inte är.
Citera
2023-11-06, 13:30
Medlem
TPLs avatar
Mys gamla kompis Magdalena har fått brev från "tant Siv" som upplyser MG om att man inte kan uppbära sjukpenning och arbeta samtidigt...
Camilla skriver då
"Jag undrar om hon skulle kunna ge sig på att skriva ett litet brev till My Martens? Hon vet definitivt inte vad som gäller när det kommer till marknadsföringslagen, och skulle nog må bra av att ha en Sivan som följer upp sådant åt henne."

En kommentar lyder
Siv kommer att behöva sjukpenning för utmattning om hon ger sig i kast med Täbys version av Bert Karlsson." 😆
Citera
2023-11-06, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Gå inte in på bloggen och ge henne sidvisningar.. Hej på er! November har rullat igång och jag har precis fått in årets första ”Mystic” Amaryllis. En fantastisk vacker amaryllis som står hur länge som helst! 😍 Idag är sista dagen på Lillemans höstlov. Jag har precis hämtat honom på flygplatsen. När det inte varit någon skola i veckan och Ludvig inte varit hemma så har jag passat på att ta sovmorgon och göra små saker bara för mig själv🙏🏻 Egentid är ytterst sällsynt! På jobbet har jag gjort min första beställning ifrån våran nya ljusleverantör. Nu ska ljusen stöpas innan dom kommer till oss. Jag älskar hantverk med bra kvalitet! 🕯️Jonas och jag har haft mysiga filmkvällar och varit ute och ätit middag två gånger på en vecka ( !?) Det var längesen! 🥰Tjejerna är dom mest gosiga vovvarna man kan tänka sig! Alltid nära och mycket kärlek ❤️ I veckan var vi på djursjukhuset för ögonlysning och patella besiktning ☺️ Dom andra valparna ifrån samma kull som Selma var också där. Även Siv som är både Svea & selmas farmor 🐾 Selma blev väldigt osäker och morrade och skällde ( &#128563 innan hon blev trygg i situationen. Men sen blev det skojigt värre! En hög med Bostonterrier som är lika busiga allihopaTänk att vi den 23/11 varit gifta 1 år. På ett sätt känns det som igår. Men på ett annat sätt så känns det som många år sedan…. Märklig känsla! 😅Ett av våra första ställen vi började äta middag på. Vårat lokala lilla tacobar 🌮 Mysigt och på de tider vi är där så är vi oftast ensammaIdag har det varit en skön söndag…. Serier, tända ljus och popcorn 🍿 Skönt att göra ”ingeting” emellanåt . Höstlov gör mig brukar innebära en massa aktiviteter med Ludvig och hans kompisar. Förra året var vi på Gröna Lund, i simhallen, på Jump OCH hade sleepover . Så med handen på hjärtat så har det varit en ganska tråkig vecka med tanke på hur loven brukar se ut… 💁🏼‍♀️[/i]. Hon försöker spela normal, vilket hon inte är.
Hon skrev inget om att tre av fyra i valpkullen saknade tårkanaler? Det gjorde uppfödaren nämligen.

Tråkig vecka, med utemat som är så ovanligt?!😂😂😂
Det är snarare hemlagad mat som lyser med sin frånvaro.
Jävla idiotmänniska hon är.
Hoppas hon får stå för sin brottslighet.
Citera
2023-11-06, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Hon skäms inte att sänka sig så lågt som att dra upp folks gamla missbruk. Hon publicerar dessutom det. Herregud.

Tyvärr var Camillas svar oprofessionellt men My visar sitt sanna jag.

Jag älskar Camillas svar som är ett klockrent ”Håll käften svar”, vilket är exakt det MYtomanen förtjänar.

Det viktiga som Camilla försökte få den svagbegåvade MM att förstå var att hon hade lika fel DÅ som hon har NU!!

Båda gångerna har hon så kaxigt berättat att hon (den självutnämnda experten Martens) minsann kan ALLT!!!
Lilla patetiska människa - Det spelar ingen roll om Camilla drack, hängde upp och ner i ett träd, sov i Kuala Lumpur, deltog i Melodifestivalen eller kommunicerade via röksignaler.

Du hade FEL då och du har FEL nu
Det är vad Camilla försöker få dig att förstå! That’s it!!!
Citera
2023-11-06, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zulithelma
Jag älskar Camillas svar som är ett klockrent ”Håll käften svar”, vilket är exakt det MYtomanen förtjänar.

Det viktiga som Camilla försökte få den svagbegåvade MM att förstå var att hon hade lika fel DÅ som hon har NU!!

Båda gångerna har hon så kaxigt berättat att hon (den självutnämnda experten Martens) minsann kan ALLT!!!
Lilla patetiska människa - Det spelar ingen roll om Camilla drack, hängde upp och ner i ett träd, sov i Kuala Lumpur, deltog i Melodifestivalen eller kommunicerade via röksignaler.

Just så👍
Tror inte My lär sig att förstå utan att det kommer en dom mot henne. Men då har väl marknadsdomstolen fel 🤷‍♀️
Citera
2023-11-06, 15:07
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zulithelma

Det är bättre att förekomma än att förekommas.
Jag tror att C redan när My skrev det där om nykter visste att risken fanns att My skulle kunna publicera deras konversation i syfte att smutskasta C och själv framstå som den vettiga (nykterist, pt och kostexpert) person som hon tycker att hon är.
Nu var C klok nog att själv vara först med att publicera ordväxlingen. Mys bjäbbande blev därför bara ännu mer pinsamt. Ingen kan ta henne på allvar hädanefter.

C gjorde helt rätt, exakt vad jag skulle ha svarat i det läget och hon är solklar vinnare i det här slaget.
Citera
2023-11-06, 15:10
Medlem
TPLs avatar
Visning nummer 6 söndag 12/11 klockan 13:15 - 13:45.

#pejlarlägetskaintesälja #desperat
Citera
2023-11-06, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL

Om My lyssnar på mäklarens råd måste hon ta bort lägenheten från fsg under en period nu eller sänka priset. Annars dör intresset.
Citera
2023-11-06, 15:36
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grynet45
Om My lyssnar på mäklarens råd måste hon ta bort lägenheten från fsg under en period nu eller sänka priset. Annars dör intresset.
Den förra var till salu i flera månader innan hon sänkte priset. Hon vill svettas ett tag till.
I går sa hon, innan visningen, att det skulle bli en bra dag. På söndag blir det ännu en bra dag.
Inte behöver My lyssna på goda råd från mäklaren, My är ju mäklare själv - nästan i alla fall - hon vet bäst.
Citera
2023-11-06, 15:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TPL

Hon borde väl få betala mer i mäklararvode. Sånt jobb som mäklaren har med den lägenheten. My Martens kommer att bli alla mäklares skräck. Kommer hon med ett objekt till i framtiden och ska sälja så är det ingen mäklare som tar emot henne som kund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in