Citat:
Ursprungligen postat av
dialektiker
Även om man då skulle bli klokare av domen att stalkern vilseleder och håller Felix i något järngrepp, så är det obegripligt för folk att han håller detta så inom sig, även inför sin familj.
Varför öppnar han sig inte för dem?
Det är väldigt obegripligt för folk.
Undrar om man får ut något av domen att kunna begripa varför han inte talade om för sin familj?
Det blir lite svårt att köpa att han ville skydda dem.
Hur som så fattar ju folk vilket enormt trauma det måste varit för honom att till och med hålla detta inom sig inför sin familj.
Vad det nu fanns för orsak till det?
I det fallet, upplever jag honom som traumatiserad, av det som pågick, och den som inte varit i hans sits, kan ju inte döma ut honom som en mes för det.
Jag upplever honom som rädd, för det han anklagas för. Man kan ju säga att han helt enkelt blev mobbad av ortsbor?
Där stod ju han oskyldigt misstänkt.
Det är förfärligt att vara oskyldigt misstänkt. Om man agerar mot det, så kan folk bli mer hetlevrade mot en. "Ingen rök utan eld"-fenomenet kan trycka ner en och han kanske kände att alla var emot honom? Och så visste han inte hur han skulle hantera det?
OBS: Endast min egen analys av Felix undfallenhet.
Dessutom kommer folk in här i tråden och säger att han var en fuckboy. Om han nu var det, så kunde han mycket väl bli skärrad för, just då metoo brisserade, att det skulle komma ett gammalt ligg och säga "jag ååångrade mig. Jag ville inte egentligen" osv.
Kändisar blev åthutade på löpande band under metoo. Benny Fredriksson fick fantasifulla anklagelser mot sig för att han varit lite hård mot de anställda. Män kände sig inte säkra på vad för saker som skulle kunna blåsas upp mot dem.
Kanske Felix kände något sånt obegripligt monster mot sig.
Benny Fredriksson tog livet av sig, för att anklagelserna var så odefinierade. Han kunde inte ju inte bemöta eller försvara sig mot dem, när han inte visste var de kom ifrån.
Till slut blev han paranoid. Han visste inte om det stod folk bakom gathörnet och var beredda att anfalla honom.
Just det där att han inte visste vem det var som stod bakom olika anklagelser, gjorde att han blev extremt paranoid och hamnade i psykos.
Felix verkar inte heller fatta var anklagelserna kommer ifrån?