2021-09-16, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Om jag har missat ngon uppsats, s fr ni grna tipsa mig.

Jag tror du missade den hr, som verkligen har Flashback i fokus.

Examensarbeten 2020 - Kriminologiska institutionen - Stockholms universitet
https://www.criminology.su.se/forskn...-2020-1.509496
Emotioner och vld - En kriminologisk analys av Flashbackanvndares narrativ om integration och invandring

Examensarbete fr masterexamen i kriminologi, 30 hp Kriminologi Avancerad niv
Vrterminen 2020
Caroline Ilola

pdf: https://www.criminology.su.se/polopo...ne%20Ilola.pdf
alternativ klla: https://docdro.id/MOWHqa9

Citat:
Idag varnar Skerhetspolisen fr allt fler hgerextrema vldsbrott i Sverige. Hotet att utfra attentat och grova vldsbrott kommer frn individer som befinner sig i utkanten av vit maktmilj och som radikaliserats p internet. Men trots att internet idag r den huvudsakliga arenan fr hgerextrem kommunikation, rekrytering och propaganda r hgerextremism p sociala medier ett understuderat flt. Fr att utveckla forskningen inom detta omrde har freliggande studie genomfrt netnografiska observationer p Flashback.
Citera
2023-11-06, 16:03
Medlem
Vem r du p flashback forum?

Ngon har skapat en studie utredning, vem r du p flashback forum heter den.

http://www.diva-portal.se/smash/get/...FULLTEXT01.pdf

Varfr skall man outa folk eller sig sjlva, flashback r anonymt nd ven om man vet vem vissa r hr? Eller varfr ens outa sig sjlv ens, folk r fr roliga om flashback forum i samhllet. DIVA heter sajten dr de publicerat denna studie, och tjejen r nog diva ocks som skrivit den.

Roligt nd, ngon som visste om denna artikel/studie innan?
Citera
2023-11-06, 16:07
Citat:
Ursprungligen postat av Ravensheld

Varfr skall man outa folk eller sig sjlva, flashback r anonymt nd ven om man vet vem vissa r hr? Eller varfr ens outa sig sjlv ens, folk r fr roliga om flashback forum i samhllet. DIVA heter sajten dr de publicerat denna studie, och tjejen r nog diva ocks som skrivit den.

Kunde inte ppna lnken.

Att folk outar andra beror troligen p att det ger dem en knsla av makt. Att folk outar sig sjlva? Vet ej. I tminstone ett fall jag sett har det varit i syfte att f lsare av en artikel i Bulletin.

Vad handlar artikeln om?
Citera
2023-11-06, 16:09
Kan man inte f vlja sjlv? S blndad av sin egen strlglans att man inte ser sprickorna

Jag r Flashbacks lille grvling som r hr fr att sga att nr det regnar s blir asfalten blt
Citera
2023-11-06, 16:11
Medlem
Vad vet vi om frfattarna Carolina Demir och Marianne Berglund?
Citera
2023-11-06, 16:11
Citat:
Ursprungligen postat av Huhhhhh
Kan man inte f vlja sjlv? S blndad av sin egen strlglans att man inte ser sprickorna

Jag r Flashbacks lille grvling som r hr fr att sga att nr det regnar s blir asfalten blt

Det sgs mnga sjlvklarheter p Flashback. Hr kommer en: G hrifrn om du inte gillar det. Enkelt va?
Citera
2023-11-06, 16:13
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Kunde inte ppna lnken.

Att folk outar andra beror troligen p att det ger dem en knsla av makt. Att folk outar sig sjlva? Vet ej. I tminstone ett fall jag sett har det varit i syfte att f lsare av en artikel i Bulletin.

Vad handlar artikeln om?

Ingen bra id heller.

Citat:
HTTPS-Only Mode Alert

Secure Site Not Available

Youve enabled HTTPS-Only Mode for enhanced security, and a HTTPS version of www.diva-portal.se is not available.

Learn More

What could be causing this?

Most likely, the website simply does not support HTTPS.
Its also possible that an attacker is involved. If you decide to visit the website, you should not enter any sensitive information like passwords, emails, or credit card details.

If you continue, HTTPS-Only Mode will be turned off temporarily for this site.

Tror inte TS lnkade till ngot skumt, men ppnar aldrig sidor utan HTTP. Bttre om TS lgger till ett eller ngra citat frn studien.
Citera
2023-11-06, 16:18
Medlem
DiVA = Digitala Vetenskapliga Arkivet. Troligen ett examensarbete. Kanske inte det bsta arbetet jag lst, men definitivt ett intressant mne.
Citera
2023-11-06, 16:19
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
DiVA = Digitala Vetenskapliga Arkivet. Troligen ett examensarbete. Kanske inte det bsta arbetet jag lst, men definitivt ett intressant mne.

Vad kom dom fram till i studien?
Citera
2023-11-06, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Vad kom dom fram till i studien?
Citat:
With this study we aim to learn more about the process in creating an identity on
Flashback Forum. We have observed four members of the forum to find what themes
define thier way of making an identitity. Besides to our empirical material we found
earlier research that could support our study. The methods we used was qualitative
since we wanted to get a deep understandning for their behaviour. We found that
theese three themes were central: Language, Content and the feeling of being
Anonymous. Theese three themes combined show us how the process of creating an
identity works, but also we learned that the feeling of being anonymous is the main
core and that it effects the language and content.
Tyvrr ingen vidare abstract d den inte med tydlighet besvarar frgestllningen.
Citera
2023-11-06, 16:25
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravensheld

Ingen outas. Uppsatsen handlar om identitetsskapande p forum. Dvs hur vi alla skapar oss en identitet hr.

DiVA str fr Digitala Vetenskapliga Arkivet och r en samlingsplats fr publikationer frn universitet, hgskolor, institut och museer etc.
Citera
2023-11-06, 16:26
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Tyvrr ingen vidare abstract d den inte med tydlighet besvarar frgestllningen.

Tack, jo det r vl dragningskraften frmst nr det kommer till FB, anonymiteten och att det pverkar hur vissa uttrycker sig, att de kan g p mer. Sjlv frsker jag hlla mig p en niv som jag kan st fr i verkliga livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in