2023-11-06, 13:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Bilden på Facebook och en av bilderna i chatten har stora likheter.

Lurigt. Kan det vara fråga om tvillingar eller bröder???

Jakten på rätt gädd-äckel fortsätter.

Nej, de är inte lika.
Dessutom står det att han är från Skåne, och borde då rimligen prata någon form av skånska.
Citera
2023-11-06, 13:23
Medlem
Jag tror ni pekat ut fel person. Dessutom sa han att han var civilingenjör. Det är inte den utpekade killen
Citera
2023-11-06, 13:25
Medlem
sebertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkepaus
#304. Ansiktsformen och näsan stämmer inte överens med den utpekade personen.
Ingenting stämmer. Fel ansiktsform. Gäddan avlångt ansikte. Öron. Gäddan rund övre vänstra. Uthängd kantig. Munnen fel, skiljer i fyllighet. Hårfäste fel. Gäddan större vikar. Näsan helt olika form. Allt är fel.
Citera
2023-11-06, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flamingo66
Om 304:an blev så trasig som han ville låta så tar han nog sitt liv. Personligen tror jag allt det var ett spel för galleriet för att försöka avstyra en publicering. Det sista han frågar är om publicering, bekräftar det väl. 🤷🏽

Håller med. Gädda #304 är otroligt manipulativ- det kan man läsa i chattloggen. Hans ångest i telefonen låter fejkad och kan garantera att det är endast ännu ett manipulativt drag från honom för att försöka slippa publicering. Han är ett riktigt vidrigt äckel.
Citera
2023-11-06, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nangi
Nej, de är inte lika.
Dessutom står det att han är från Skåne, och borde då rimligen prata någon form av skånska.

Det finns spår av dialekt. Jag gissar på ett ursprung nära Gävle.

Någon måste väl känna igen detta gädd-äckel?

Han antyder i chatten att både chef och någon kollega kan vara lika sexuellt störda som gäddan själv.

Bra om det kan redas ut. Fler barn kan råka illa ut.
Citera
2023-11-06, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Georgejung2003
Fast jag tycker att dem är sjukt lika om det inte är samma person, har även varit inne på dennes facebook och jämfört med bilden gäddan skickat på kik och dem har exakt samma ansiktsform ögon och hårfäste

Nej. Bara nej. Det är stor skillnad. Ta näsan tex- gäddan har stor näsa, något krökt nedåt, medans killen som utpekats felaktigt har inte så stor näsa och tippen pekar uppåt. Ni hakar upp er på att de har samma hårfrisyr.
Citera
2023-11-06, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Ingenting stämmer. Fel ansiktsform. Gäddan avlångt ansikte. Öron. Gäddan rund övre vänstra. Uthängd kantig. Munnen fel, skiljer i fyllighet. Hårfäste fel. Gäddan större vikar. Näsan helt olika form. Allt är fel.

EXAKT!!!
Citera
2023-11-06, 13:30
Medlem
Squamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darrenstylez
Dem är ju inte lika något, varken på FB bilderna eller bilden på företagets hemsida.

Men, poängen är väl ändå att inte hänga ut oskyldiga? Struntsamma ifall alla ansiktsigenkännarninjor på Flashback dividerar om vad som är korrekt svar. Sanningen lär ju krypa fram oavsett.

Ser framför mig att den uthängde intet ont anande sitter och tar en rejäl lunch efter en trött måndag, bara för att nån ställer sig och skriker. Stackars snubbe.
Citera
2023-11-06, 13:53
Medlem
Många peddovurmare som tar chansen att till och med förslå stängning av tråden för att FB-deckare lägger fram långsökta förslag på gäddidentitet.

Oskyldiga kommer inte figurera i många sekunder och det måste väl vara bättre för en oskyldig att snabbt bli friad på FB än att det skvallras om gädd-likhet på jobb och bland grannar?

När kommer rätt rebus på gädda 304?
Citera
2023-11-06, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sooo-angry
Nej. Bara nej. Det är stor skillnad. Ta näsan tex- gäddan har stor näsa, något krökt nedåt, medans killen som utpekats felaktigt har inte så stor näsa och tippen pekar uppåt. Ni hakar upp er på att de har samma hårfrisyr.
Jag tror helt klart rätt person som är utpekad. Att näsan ser annorlunda ut beror på att bilden hos företaget är tagen ur helt annan vinkel, helt annat ljus plus att där ler han och lutar huvudet något åt sidan/bakåt. De större vikarna på nytagna bilder beror ju på just det, att tid passerat sedan företagsbilden togs.
Det han skriver till 14-åringen om sitt jobb och sin utbildning stämmer också med de kvalifikationer en sådan typ av tjänst kräver.
När hans förnamn också stämmer med han på företagsbilden så känns det ju som att det mesta stämmer. Visst han säger att han inte heter så men det är väldigt mycket som stämmer.
Citera
2023-11-06, 13:55
Medlem
Squamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fululf
Det enda som får mig att ifrågasätta denna tråds vara / icke vara är dessa ständiga FELUTPEKNINGAR. Jag är sällan för kollektiv bestraffning men när detta händer gång på gång lutar jag mer mot att tråden egentligen borde stängas eller tas bort. Det är liksom inte ens lite illa, det är jätteilla.

Man bör nog komma ihåg ursprunget i stället. Hade varit väldigt enkelt för Dumpens representanter att stoppa FELUTPEKNINGAR och dessutom välmotiverat, givet trådens omfattning och genomslag. Har inte hängt med så länge men är det typ 1 vs 1-förhållande borde dom definitivt ta större ansvar.
Citera
2023-11-06, 13:56
Medlem
Antero-Rokkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Jag tror helt klart rätt person som är utpekad. Att näsan ser annorlunda ut beror på att bilden hos företaget är tagen ur helt annan vinkel, helt annat ljus plus att där ler han och lutar huvudet något åt sidan/bakåt. De större vikarna på nytagna bilder beror ju på just det, att tid passerat sedan företagsbilden togs.
Det han skriver till 14-åringen om sitt jobb och sin utbildning stämmer också med de kvalifikationer en sådan typ av tjänst kräver.
När hans förnamn också stämmer med han på företagsbilden så känns det ju som att det mesta stämmer. Visst han säger att han inte heter så men det är väldigt mycket som stämmer.
Tror! TROR Det gör man i kyrkan!! Här gäller 100% FÖRE utpekande inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in