2023-11-04, 10:31
  #3277
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Det finns enbart en person som informerar kring vad som händer. Det är mamman. Allt som står i media är vad mamman har sagt.

Om man tar andra liknande olyckor som hänt, brukar det vara fler som uttalar sig. Med tanke på alla som varit behjälpliga så borde exvis några fler kunna berätta om sina upplevelser.

Media brukar ju gärna, hyenor som de är, visa bild på när personer ligger i sjuksängen osv.
Och läkare brukar resonera i media kring skador och annat. Ren allmängiltiga information.

Anna Holmlund var ju mer exponerad. Och Schumacher.

Men här är allt bara vad mamman säger.

Skaver lite. Locket på och radiotystnad.

Men, men hoppas på tillfrisknande.

Fast det är skillnad på internationellt kända proffsidrottare som får sin karriär avbruten av olycka med bestående skada och okänd "glamourmodell" (som inte ens haft uppdrag där hon anlitats av någon).

Så man kan knappast hävda något slags konspiration för att etablerad media inte skriver om det, skulle media skriva om varje turist som skadas utomlands så skulle de väl bli stämda för att tråka ihjäl folk. Den här typen av historier brukar dröja innan de eventuellt skrivs om. Och då i bilagor till kvällstidningar, eller "tant-tidningar" som Allers och liknande med reportage.
__________________
Senast redigerad av bradgardsindianen 2023-11-04 kl. 10:33.
Citera
2023-11-04, 12:36
  #3278
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast det är skillnad på internationellt kända proffsidrottare som får sin karriär avbruten av olycka med bestående skada och okänd "glamourmodell" (som inte ens haft uppdrag där hon anlitats av någon).

Så man kan knappast hävda något slags konspiration för att etablerad media inte skriver om det, skulle media skriva om varje turist som skadas utomlands så skulle de väl bli stämda för att tråka ihjäl folk. Den här typen av historier brukar dröja innan de eventuellt skrivs om. Och då i bilagor till kvällstidningar, eller "tant-tidningar" som Allers och liknande med reportage.

Problemet är ju att både Aftonbladet, Expressen, P4 Stockholm och någon mer faktiskt SKREV OM DET, men de köpte bara morbroderns och mammans version rakt av. De berättade om GoFundMe-insamlingen, så att fler sökte sig dit och spenderade, utan att först kontrollera uppgifterna. Därför är de medskyldiga till att folk blev lurade att skänka. Och de (de etablerade media) har inte heller gjort något i efterhand för att korrigera detta. De media som har skrivirt en andra artikel, har ÅTERIGEN bara intervjuat morbrodern och mamman, och låtit dem gnälla av sig över att Flashback grävt fram fakta. HELA TIDEN bara familjens version.

Det är väldigt illa, just för att etablerade media har så stor trovärdighet hos de flesta. Folk utgår ifrån att de har kollat upp att historien stämmer, innan de berättar om en insamlingskampanj.
Citera
2023-11-04, 16:59
  #3279
Medlem
Klagans avatar
Vad är Carl Aksel J*nsens roll i olyckan? Var det han som körde på Felicia? Varför är det helt knäpptyst om bedragaren och tjuvens roll i detta i media? (Felicias familj nämner ju knappt killen ??)
De två levde ju ihop i Thailand?
Citera
2023-11-04, 17:39
  #3280
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Problemet är ju att både Aftonbladet, Expressen, P4 Stockholm och någon mer faktiskt SKREV OM DET, men de köpte bara morbroderns och mammans version rakt av. De berättade om GoFundMe-insamlingen, så att fler sökte sig dit och spenderade, utan att först kontrollera uppgifterna. Därför är de medskyldiga till att folk blev lurade att skänka. Och de (de etablerade media) har inte heller gjort något i efterhand för att korrigera detta. De media som har skrivirt en andra artikel, har ÅTERIGEN bara intervjuat morbrodern och mamman, och låtit dem gnälla av sig över att Flashback grävt fram fakta. HELA TIDEN bara familjens version.

Det är väldigt illa, just för att etablerade media har så stor trovärdighet hos de flesta. Folk utgår ifrån att de har kollat upp att historien stämmer, innan de berättar om en insamlingskampanj.

Vore intressant att höra varför pk-media låter familjen styra vad som svenska folket får veta om och runt denna händelse?
Kanske mutade Journalister, ingen annan rimlig förklaring som jag ser det!
__________________
Senast redigerad av LawNumberSix 2023-11-04 kl. 17:42.
Citera
2023-11-04, 18:46
  #3281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Varför skriver tidningarna om henne då?

Aftonbladet, Expressen och HD skrev om olyckan, efter det har Expressen o HD gjort varsin uppföljande artikel. That’s it, sammanlagt 5 artiklar.
Citera
2023-11-05, 05:24
  #3282
Medlem
kaktjuvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klagan
Vad är Carl Aksel J*nsens roll i olyckan? Var det han som körde på Felicia? Varför är det helt knäpptyst om bedragaren och tjuvens roll i detta i media? (Felicias familj nämner ju knappt killen ??)
De två levde ju ihop i Thailand?

Var nog en thailändare som körde på henne enligt papperna på go fund me sidan.
Norrmannens roll har varit märklig. Väldigt passiv.
Sen har han ju hustlat folk på pengar i Norge så älskade han henne så mycket så kunde han väl pröjsat för hemresan
Citera
2023-11-05, 15:55
  #3283
Medlem
Klagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pype
Felicia är ju trots allt bara en vanlig tjej där det inte finns ett allmänt intresse.
INTE finns ett allmänintresse? Hon och den norska bedragaren har ju själv/a gjort allt för att folk ska intressera sig för hennes OnlyFans? Man kan inte spara kakan och äta den . Det vet minsta barn.
Citera
2023-11-05, 17:24
  #3284
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Tycker det är så tråkigt att familjen inte kan uppdatera med några ord hur hon mår. Vi är många som funderar och i synnerhet dem som donerat på GFM. I och med att familjen gick ut i media så är hennes mående under allmänintresse.
jag gissar att det är så enkelt att de inte vet. Läkarna vet inte och följaktligen inte heller familjen. Skador på hjärnan är oförustägbara - det kan ta veckor eller månader innan man vet något.
Citera
2023-11-05, 23:19
  #3285
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
jag gissar att det är så enkelt att de inte vet. Läkarna vet inte och följaktligen inte heller familjen. Skador på hjärnan är oförustägbara - det kan ta veckor eller månader innan man vet något.
Då kan ju läkare uppdatera vederbörandes aktuella tillstånd fattar du väl. Ingen har bett om exakta framtida prognoser.
Citera
2023-11-06, 06:02
  #3286
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Då kan ju läkare uppdatera vederbörandes aktuella tillstånd fattar du väl. Ingen har bett om exakta framtida prognoser.
Nej jag fattar inte.
Om patienten ligger i koma i respirator så finns det inte så mycket att uppdatera. Du vet inget förrän patienten vaknat.
Citera
2023-11-06, 10:29
  #3287
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Nej jag fattar inte.
Om patienten ligger i koma i respirator så finns det inte så mycket att uppdatera. Du vet inget förrän patienten vaknat.
Då kan man uppdatera informationen med precis det du skrev 🤦🤦🤦🤦🤦.
Citera
2023-11-06, 12:02
  #3288
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitchinawitch
Artikel bakom betalvägg i lokaltidning idag, nedan är några korta delar saxade från artikeln;

https://www.hd.se/2023-10-31/felicia-hemma-efter-olyckan-i-thailand-de-sager-att-hon-inte-kommer-bli-fullt-aterstalld


"I förra veckan landade Felicia i Stockholm efter att ha transporterats hem med reguljärflyg, med på planet fanns en läkare och en sjuksköterska. Vården i Thailand och flygresan beräknades kosta runt 900 000 kronor och familjen vill nu tacka alla som bidragit till insamlingen."

"Hon ligger fortfarande i koma, med allvarliga hjärnskador. Nervtrådar har gått av som inte kan hitta tillbaka igen. Läkarna säger att hon inte kommer bli normal eller helt återställd igen.

Fokus ligger just på att få igång kroppens muskulatur och blodcirkulation och få Felicia att vakna ur koman. En trakeostomi (ett rör i luftstrupen) har opererats in för att underlätta andningen.

– Ingen kan säga om hon kommer att kunna gå, andas och äta. Vi kan inte säga något om framtiden. Det kan ta två månader innan hon vaknar, det är ingen som vet."

"Under tiden som Felicia svävat mellan liv och död har familjen anklagats för bedrägeri i sociala medier och på internetforumet Flashback. Argument som att familjen borde sälja gården för att betala för flygresan hem och vården i Thailand har lyfts fram.

– Det har varit en häxjakt, de blir aldrig nöjda trots att vi redovisat alla utgifter och visat dokument. Jag hade aldrig kunnat förutspå något liknande.

Familjen har anmält övergreppen till teamet bakom Flashback men har inte fått något gehör. Nu överväger de en polisanmälan."

– Det är förtal, men de gör ingenting. Det är mycket av detta som kan påverka våra liv, vi vet inte vad som kan hända. Någon kan dyka upp här på gården till exempel. Jag förstår inte hur man kan ha en sådan sida igång, att det är lagligt."

Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Då kan man uppdatera informationen med precis det du skrev 🤦🤦🤦🤦🤦.

Senaste uppdateringen var för 6 dgr sedan, där framgår att det är mycket man inte vet ännu. Läkarna som är inkopplade i vården kring Felicia kommer ju inte att uttala sig av två anledningar, sekretess och att det inte finns ett allmänintresse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in