2023-11-03, 16:59
  #3265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Allt var tydligen betalt innan de startade insamlingen, du har ett stort intresse av denna tråd och att försvara denna Skrupelfria familj!
Dvs 97.59% av alla dina inlägg på Flashback är ett enda försvarstal om denna händelse, ytterst märkligt.

Det är ju bara att läsa på kvittona när fakturorna är betalda!

Än en gång, jag har INGEN koppling till familjen, känner heller inte någon som känner någon osv.
Mitt intresse har varit stort gällande detta då 95% av inläggen var negativa mot familjen på alla tänkbara sätt! Det bara drev iväg fullständigt med användare som ”eldade” på varandra.

Tyckte detta var intressant, gjorde ett aktivt val att tro på familjen o engagerade mig i denna tråd. (är ingen van flashbackanvändare, brukar mest bara läsa) Jag har bara presenterat det jag anser vara fakta, inte varit otrevlig, trots att jag har blivit kallad allt möjligt. Så det är inget suspekt eller märkligt som pågår.

Ska vi göra så här; du tror på ditt, jag tror på mitt?
Citera
2023-11-03, 18:00
  #3266
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Vad tror du det beror på? Jo, de känner skam över att de lurat bidragsgivarna att det var en oerfaren backpacker som råkat ut för en olycka och dessutom har de haft de medel de tiggde efter på GoFoundMe. Skämmes ta mig fan. De är uthängda nu och sanningen svider. Att bidra med uppdateringar nu när insamlingen är stoppad är inte av intresse från deras sida, antar jag.
D. kommer väl gå bananas, när han väl vaknar upp?

Ja, passa dej för "Fjanten", han har stora problem med sin impulskontroll 😅.

Skämmas ta mej fan, det är de enda och de rätta orden till denna familj.

(Givetvis synd om tösen.)
Citera
2023-11-03, 18:52
  #3267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Ja, passa dej för "Fjanten", han har stora problem med sin impulskontroll 😅.

Skämmas ta mej fan, det är de enda och de rätta orden till denna familj.

(Givetvis synd om tösen.)

Ja, det är synd om flickan som genom denna katastrofala GFM insamling blivit uthängd. Hoppas hon bättrar sig och så småningom får upprättelse. Att allt gått galet med denna GFM beror naturligtvis till stor del på denna D.
__________________
Senast redigerad av Builder123 2023-11-03 kl. 19:11.
Citera
2023-11-03, 21:16
  #3268
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Builder123
Ja, det är synd om flickan som genom denna katastrofala GFM insamling blivit uthängd. Hoppas hon bättrar sig och så småningom får upprättelse. Att allt gått galet med denna GFM beror naturligtvis till stor del på denna D.

Ja, dubbelt synd om tösen, först kämpar hon för sitt liv på Sjukhus!
Sen om hon kommer ur detta hyfsat ok så har istället "Fjanten" sett till att hennes liv för evigt blivit till allmän kännedom!
Citera
2023-11-04, 00:55
  #3269
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bitchinawitch
Artikel bakom betalvägg i lokaltidning idag, nedan är några korta delar saxade från artikeln;

https://www.hd.se/2023-10-31/felicia-hemma-efter-olyckan-i-thailand-de-sager-att-hon-inte-kommer-bli-fullt-aterstalld


"I förra veckan landade Felicia i Stockholm efter att ha transporterats hem med reguljärflyg, med på planet fanns en läkare och en sjuksköterska. Vården i Thailand och flygresan beräknades kosta runt 900 000 kronor och familjen vill nu tacka alla som bidragit till insamlingen."

"Hon ligger fortfarande i koma, med allvarliga hjärnskador. Nervtrådar har gått av som inte kan hitta tillbaka igen. Läkarna säger att hon inte kommer bli normal eller helt återställd igen.

Fokus ligger just på att få igång kroppens muskulatur och blodcirkulation och få Felicia att vakna ur koman. En trakeostomi (ett rör i luftstrupen) har opererats in för att underlätta andningen.

– Ingen kan säga om hon kommer att kunna gå, andas och äta. Vi kan inte säga något om framtiden. Det kan ta två månader innan hon vaknar, det är ingen som vet."

"Under tiden som Felicia svävat mellan liv och död har familjen anklagats för bedrägeri i sociala medier och på internetforumet Flashback. Argument som att familjen borde sälja gården för att betala för flygresan hem och vården i Thailand har lyfts fram.

– Det har varit en häxjakt, de blir aldrig nöjda trots att vi redovisat alla utgifter och visat dokument. Jag hade aldrig kunnat förutspå något liknande.

Familjen har anmält övergreppen till teamet bakom Flashback men har inte fått något gehör. Nu överväger de en polisanmälan."

– Det är förtal, men de gör ingenting. Det är mycket av detta som kan påverka våra liv, vi vet inte vad som kan hända. Någon kan dyka upp här på gården till exempel. Jag förstår inte hur man kan ha en sådan sida igång, att det är lagligt."

Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Tycker det är så tråkigt att familjen inte kan uppdatera med några ord hur hon mår. Vi är många som funderar och i synnerhet dem som donerat på GFM. I och med att familjen gick ut i media så är hennes mående under allmänintresse.

Senaste uppdateringen 31/10 är den 3/11 idag, hur ofta tycker du att familjen ska uppdatera oss?
Citera
2023-11-04, 03:00
  #3270
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pype
Senaste uppdateringen 31/10 är den 3/11 idag, hur ofta tycker du att familjen ska uppdatera oss?

Var ser du uppdatering 3/11?
Citera
2023-11-04, 07:57
  #3271
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Var ser du uppdatering 3/11?

Det finns enbart en person som informerar kring vad som händer. Det är mamman. Allt som står i media är vad mamman har sagt.

Om man tar andra liknande olyckor som hänt, brukar det vara fler som uttalar sig. Med tanke på alla som varit behjälpliga så borde exvis några fler kunna berätta om sina upplevelser.

Media brukar ju gärna, hyenor som de är, visa bild på när personer ligger i sjuksängen osv.
Och läkare brukar resonera i media kring skador och annat. Ren allmängiltiga information.

Anna Holmlund var ju mer exponerad. Och Schumacher.

Men här är allt bara vad mamman säger.

Skaver lite. Locket på och radiotystnad.

Men, men hoppas på tillfrisknande.
Citera
2023-11-04, 08:48
  #3272
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Det finns enbart en person som informerar kring vad som händer. Det är mamman. Allt som står i media är vad mamman har sagt.

Om man tar andra liknande olyckor som hänt, brukar det vara fler som uttalar sig. Med tanke på alla som varit behjälpliga så borde exvis några fler kunna berätta om sina upplevelser.

Media brukar ju gärna, hyenor som de är, visa bild på när personer ligger i sjuksängen osv.
Och läkare brukar resonera i media kring skador och annat. Ren allmängiltiga information.

Anna Holmlund var ju mer exponerad. Och Schumacher.

Men här är allt bara vad mamman säger.

Skaver lite. Locket på och radiotystnad.

Men, men hoppas på tillfrisknande.

Haha, Mullret är fortfarande i tråden. Måste ha bevis på att hans polare "piloten" hade rätt.

Man flyger inte reguljärt i såna här lägen.

"Inte en chans..."
"Glöm det.. Min polare är pilot"

Jesus christ.. RC-pilot som bäst
Citera
2023-11-04, 08:53
  #3273
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biggedy
Haha, Mullret är fortfarande i tråden. Måste ha bevis på att hans polare "piloten" hade rätt.

Man flyger inte reguljärt i såna här lägen.

"Inte en chans..."
"Glöm det.. Min polare är pilot"

Jesus christ.. RC-pilot som bäst

Klart man kan. Om man vill göra det billigt. Men, med mer risk för patienten. En taxi kunde ju funkat oxå, lång resa men billigare. Eller en tik-tuk.

Snåla in på transporten är sanslöst korkat. Finns ingen anledning.
Citera
2023-11-04, 09:05
  #3274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Var ser du uppdatering 3/11?

Ser nu att det jag skrev var lite otydligt. Menade att den senaste uppdateringen var 31/10 och att det inte är så längesen.
Citera
2023-11-04, 09:16
  #3275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Det finns enbart en person som informerar kring vad som händer. Det är mamman. Allt som står i media är vad mamman har sagt.

Om man tar andra liknande olyckor som hänt, brukar det vara fler som uttalar sig. Med tanke på alla som varit behjälpliga så borde exvis några fler kunna berätta om sina upplevelser.

Media brukar ju gärna, hyenor som de är, visa bild på när personer ligger i sjuksängen osv.
Och läkare brukar resonera i media kring skador och annat. Ren allmängiltiga information.

Anna Holmlund var ju mer exponerad. Och Schumacher.

Men här är allt bara vad mamman säger.

Skaver lite. Locket på och radiotystnad.

Men, men hoppas på tillfrisknande.

Du kan inte jämföra med Anna Holmlund o Schumacher, de är ju kända sportprofiler, med managers. tränare osv. Felicia är ju trots allt bara en vanlig tjej där det inte finns ett allmänt intresse.
Citera
2023-11-04, 09:19
  #3276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pype
Du kan inte jämföra med Anna Holmlund o Schumacher, de är ju kända sportprofiler, med managers. tränare osv. Felicia är ju trots allt bara en vanlig tjej där det inte finns ett allmänt intresse.
Varför skriver tidningarna om henne då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in