• 1
  • 2
2023-11-05, 21:40
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...d-i-vallentuna

Var i Vallentuna ?
Nån som sett nåt senaste veckan?
Citera
2023-11-05, 21:55
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet

Var i Vallentuna ?

Citat "Där hittade de över 20 kilo sprängmedel i en ung kvinnas väska"

Hon måste varit mycket på gymmet 🤣
Citera
2023-11-05, 21:56
Medlem
Troligen är hon antingen en av alla hundra/tusentals människor i Sverige som "stashar" illegala varor åt kriminella i utbyte mot pengar/droger, eller så är hon själv underhuggare åt ett nätverk och fått uppgiften att hålla varorna tills dess att de ska flyttas/användas nästa gång.

Dessutom, utav den lilla information från artikeln från aftonblaskan att döma så bor den åtalade hemma hos sina föräldrar, "anhöriga", och det är dom som tillkallat polis vid upptäckt av väskan. Sannolikheten att en ung flicka med s.k gangster-mentalitet skulle sitta hemma och lördagsmysa med sina föräldrar kring 19-20-snåret när artikeln är skriven förefaller högst osannolikt. Polisen har troligen åkt dit, beslagtagit väskan, gripit flickan på annan plats.
Senast redigerad av WhiteSturgeon 2023-11-05 kl. 22:19.
Citera
2023-11-05, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteSturgeon
Sett något? Tittat för mycket film kanske?

Uppenbarligen är hon antingen en av alla hundra/tusentals människor i Sverige som "stashar" illegala varor åt kriminella i utbyte mot pengar/droger, eller så är hon själv underhuggare åt ett nätverk och fått uppgiften att hålla varorna tills dess att de ska flyttas/användas nästa gång.

Ibland får man verkligen känslan att vissa människor på flashback tror att dessa kriminella vi har samlat på oss är och ser ut som buset från serietidningarna de läste när de var små, som att det är något häftigt och spännande osv.
Du kan verkligen få ut mycket av en kortfattad fråga. Men låt mig förtydliga. Jag undrar om någon sett polisbilar nånstans i Vallentuna som skulle kunna vara just den här husrannsakan?
Citera
2023-11-05, 22:06
Medlem
Citat:
Du kan verkligen få ut mycket av en kortfattad fråga. Men låt mig förtydliga. Jag undrar om någon sett polisbilar nånstans i Vallentuna som skulle kunna vara just den här husrannsakan?

Utgår bara ifrån hur folk typiskt skriver kring sådana här saker på detta forum. Om jag misstolkat dig ber jag om ursäkt.

Ps. jag uppdaterade min tidigare post en aning.
Citera
2023-11-05, 22:07
Medlem
Dem här brudarna som håller på såhär kommer att börja skjutas till döds. Det är väl en tidsfråga med tanke på hur utvecklingen varit senast månaderna.

Dem kan inte vara medhjälpliga till bombattentat (förmodligen mot anhöriga till grovt kriminella) och tro sig komma undan bara för att dem är brudar…
Citera
2023-11-05, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Dem här brudarna som håller på såhär kommer att börja skjutas till döds. Det är väl en tidsfråga med tanke på hur utvecklingen varit senast månaderna.

Dem kan inte vara medhjälpliga till bombattentat (förmodligen mot anhöriga till grovt kriminella) och tro sig komma undan bara för att dem är brudar…

Helt klart.
För att inte tala om sin familj som också hamnar i skottlinjen med dagens spelregler.

Av allt att tyda senaste månaderna så har gängen gått vidare till sina nästa målgrupper av lätta-att-utnyttja helt enkelt, förr var det äldre tonåringar, nu när makten börjar trycka igen den möjligheten mer och mer så rör man sig mot nya målgrupper, dels dessa väldigt unga vi läser om ibland men också kvinnor. Sannolikt värderar man dessa extra åren rätt högt när man väljer mellan 16-19 åriga kvinnor eller 11-14 åriga pojkar.

Finns ju även några enorma fördelar med att välja kvinnor, kvinnor döms betydligt lindrigare än män, de misstänkts i betydligt lägre grad av allmänheten, de är minst lika penga-kåta som unga män, de kan i många fall enkelt manipuleras med s.k "lover-boy-metoder". Känns som en fullträff i min bok.
Senast redigerad av WhiteSturgeon 2023-11-05 kl. 22:24.
Citera
2023-11-05, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteSturgeon
Utgår bara ifrån hur folk typiskt skriver kring sådana här saker på detta forum. Om jag misstolkat dig ber jag om ursäkt.

Ps. jag uppdaterade min tidigare post en aning.
Jag förstår hur du menar och jag höll mig medvetet kortfattad.

Fast jag måste ändå påpeka att händelseutvecklingen i Sverige mer och mer liknar film.
Citera
2023-11-05, 22:51
Medlem
Citat:

Var i Vallentuna ?

Vet bara att det varit två stora smällar i Vallentuna den här veckan. En i onsdags, bällsta. Och nästa i torsdags, ngt bygge!
Citera
2023-11-05, 23:15
Medlem
På senare tid har det byggts hyreslägenheter i Vallentuna. Undrar om det kan ha något samband
Citera
2023-11-05, 23:55
Medlem
Adress?
Citera
2023-11-06, 00:00
Medlem
Tack till den anhörige som visar på ett alltför sällsynt rättspatos.
Det inger trots allt hopp och hoppas fler följer efter-bra gjort.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in