2023-11-05, 19:23
Medlem
LivetsArbetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Fröken Hellm*n är en individ som inte klarar av att kunna hantera sanningen, däremot sagt så är Fröken Hellm*n en expert på att kunna hantera lögnen och till den grad att både Åklagaren och Göta HovRätten föll pladask rakt ner i träskets stora och svarta hål.

Fröken Hellm*n är en mycket skicklig teater-skådespelerska som kan hantera lögner på ett (för henne) mycket effektivt sätt. Om man som individ äger den förmågan att med hjälp av lögner kunna välta omkull både Poliser och Åklagare samt en hel HovRätt, ja, då är man en mycket skicklig teaterskådespelare samt lögnare.

Mvh/
@JokerMannen/

Om detta är sant vilket inte skulle förvåna mig alls så hoppas jag innerligt att Maja får spräckt skalle inom en snar framtid.
Citera
2023-11-05, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag har uppfattat det som att det inte var en riktig sovalkov utan bara ett drapperi framför säng i vardagrum. En sovalkov är det väl väggar runt eller?

Ja men typ det var väggar runt sängen sedan var öppningen mot vardagsrummet vid fotändan på ena sidan.
Citera
2023-11-05, 19:26
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Du tror att du vet så mycket och att andra inte vet någonting. Hade varit intressant att se dina uppskattningar kring olika saker i fallet, i procent.

Dunning-Kruger i sanning. Jag kan sannolikhetslära, du kan det inte. Du har på helt egen hand mycket klart och tydligt visat att du inte kan sannolikhetslära och att du inte förstår skillnaden på en sannolikhet och procent. Förmodligen vet du inte vad procent är heller. Du är så okunning att du inte ens förstår att du är okunning. Dunning-Kruger

Jag i två inlägg alldeles nyligen angivit en sannolikhet. Jag har i väldigt många olika inlägg i tråden givit mina uppskattningar på många olika saker ifallet. Som vanligt är du mycket illa påläst och har noll koll.

Jag och hovrätten gör samma observationer och bedömningar. Johannas berättelse om Majas deltagande i mordet är detaljfattig, och i kombination med att Johanna berättar detaljrikt om andra delar av mordet är det tydligt att Johanna ljuger om Majas deltagande. Ser man till Majas berättelse om hela kvällen och natten så framträder en liknande bild. Maja berättar detaljrikt om kvällen fram tills hon kommer till lägenheten, och hon berättar detaljrikt om nattens händelser från det att hon ser Toves kropp i hallen. Maja berättar detaljrikt om de delar där hon har varit vaken och närvarande. Under tiden i Johannas lägenhet har Maja legat och sovit, och därför är hennes berättelse av vad som händer då, som är en återgivning av det Johanna berättat för henne, detaljfattig. Det här är en av många viktiga pusselbitar som tillsammans klart och tydligt visar att Maja är oskyldig till mordet på Tove. En uppfattning som domstolen delar. Därför är Maja friad från alla misstankar om mordet på Tove, och släpptes direkt efter rättegången, innan ens domen kom.

Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Finns det någonting du är dålig på? Bara nyfiken.

Självklart, men denna tråden handlar inte om mig.
Citera
2023-11-05, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Neee det kan inte stämma - enligt planlösningen är väggen där ca 8 - 10 cm tjock.

Ja som en spånskiva tänker jag
Citera
2023-11-05, 19:30
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Ja som en spånskiva tänker jag

en 8-10cm tjock spånskiva? Knappast

Väggen ser ut att vara en modulvägg, den kan mycket väl vara 8-10cm tjock, men sannolikt inte av spånskiva. Troligare i tunnare material och med ljuddämpning emellan i så fall.
Citera
2023-11-05, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Helt riktigt tänkt, för så är det. Finns inga bevis eller en hållbar indiciekedja - då är det tydligen bara att blåljuga, blåneka. Då går man fri. "Öh? Näe? Jag sov. Jag var inte där osv"

Vårt nuvarande rättssystem borde verkligen moderniseras på många punkter för att möta dagens samhälle 2023.

Absolut detta fall visar på många brister!!
Citera
2023-11-05, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Är naturligtvis också sant, precis som allt annat hon säger

Du upprepar dig själv som om du är manisk med ett och samma mantra fylld av lögner och dina fantasier, över 3000 inlägg med samma predikan från dig utan trovärdighet och rena sagor samt påhopp på andra som ifrågasätter ditt ältande.

Man kan inte blunda för Majas bedrägliga beteende, även mot sina föräldrar och pingstvänner. Lögner och ett levnadssätt som inte är moraliskt korrekt.
Knarkar, ljuger och super, med inlägg av aggressiv beteende.

Även HR har slagit fast att Maja inte är trovärdig men att inte bevisen räcker, HR uttalade "det är beklagligt!"

Maja är inte dömd för det brott Maja har begått lika andra kriminella som klarar sig undan genom lögner och förnekanden inget nytt.

Att Maja var delaktig i mordet på Tove är en icke fråga, självklart var Maja det!
Att man inte lyckats lagföra Maja annat än för grovt gravfridsbrott är en annan.

Om HR funnit att Maja inte varit delaktig i mordet på Tove hade Maja "bara" blivit fäld för gravfridsbrott av normal graden.

Men HR vet att Maja är lika skyldig som Johanna, skilnad är att Maja fortsätter att ljuga och förneka därav HR Dom grovt gravfridsbrott.

Mvh
Maja hatare and proud!
Citera
2023-11-05, 19:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Vad menar du? Jag har pga anledning hamnat i chock. Inte fasen knep jag igen och ljög om händelsen i veckor. Jag pratade ganska omgående om det som hänt, om än mekaniskt från början. Har svårt att se att chock gör att man ljuger. Det är en sak att vara tyst. En annan att ljuga. Speciellt när man bevisligen varit delaktig i att hantera en död kropp.
LUGN , det är precis så jag menar (som du skriver) - fast med andra ord.
Citera
2023-11-05, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LivetsArbetare
Om detta är sant vilket inte skulle förvåna mig alls så hoppas jag innerligt att Maja får spräckt skalle inom en snar framtid.

Hon ljuger sig blå tyvärr! Sover under ett mord i en 1.a när grannar reagerar, minns inte, vet inte, frös till is, frågar inte varför Tove är död, har inte sett Tove i lägenheten, skyller på Johanna osv inte mycket som är sanningsenligt där tyvärr. Börjar varje svar med ehhh, öööö, mmm, behöver betänketid tänker jag, om man är ärlig rakt av behöver man ingen betänketid man behöver heller ingen tid för att komma ihåg sina tidigare lögner.
Citera
2023-11-05, 19:42
Medlem
Citat:

Väggen ser ut att vara en modulvägg, den kan mycket väl vara 8-10cm tjock, men sannolikt inte av spånskiva. Troligare i tunnare material och med ljuddämpning emellan i så fall.

Absolut inte kolla på korten från lägenheten
Citera
2023-11-05, 19:50
Medlem
Citat:

Även här lyser din inkompetens som solen på klarblå himmel.

Du påstår och ljuger om saker som inte är med sanningen överenstämmer med hur saker verkligen är.

Mellanväggar i en lgh eller annan form av boende är aldrig isolerade som standard, en hint det kostar pengar vilket en hyresvärd aldrig skulle investera i.

Sluta med att fabulera och dina hitta på för att det ska passa din agenda och påhittade fantasier.
Citera
2023-11-05, 19:51
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Föräldrarna gör säkert efter bästa förmåga att hålla henne kort - förutom att de curlar.
En vanlig reaktion i sig på sjukdomsvinst.
Hennes mor tror hon är skör.

Betäffande FUP och Majas mor så uppger hon följande:

"Hon har svårt med mycket människor runt i kring sig, svårt med press och behöver struktur.
Hon behöver veta vad som kommer hända. Om vi bjuder hem folk, behöver hon veta det i förväg. Det ligger inte för henne att vara spontan."

Detta behövs inte ihop med Johanna.
Maja är spontan, har snarare en överväxel än hypoaktivitet relaterat till ADD i två år.
Det är nyckfullt, kaotiskt och hon har inga problem med att ha folk omkring sig.
Noll behov av framförhållning och inte minsta tecken på skör.

Maja lever två parallella liv. Ett kriminellt med J som hon döljer och ett inrutat och sjukdomspassat i hemmet som hon rent otacksamt kallar fängelse och hon ljuger för föräldrarna.

När Maja kör sina snusförnuftiga lektioner i TR till CS - angående att hon ljugit för polis - så är det intet annat än ett försök att manipulera via sjukdomsvinst.

Hon uppvisar även en klart tydlig arrogans när hon högtravande ger lektioner om sin hjärna och låter mer än lovligt pinsam.

Förutom att hon byter röstläge och darren försvinner låter det väldigt väl inövat. Hon blir vass i tonen.

"Men det man måste ha i åtanke just det här att min hjärna.."

Vilket klart visar att jag förstår problematiken.

Jag är nämligen inte så korkad att jag inte ser vilken strategi hon försöker sig på och jag förmår skilja vad som härrör till sjukdomstillstånd.

Maja är falsk är sensmoralen.
Att M är falsk håller jag med dig om, likaså att hon lever två parallella liv, vilket även jag skrev.
Falskheten medför att tolkningar av samtliga hennes utsagor blir osäkra.

Huruvida M utnyttjar sina svårigheter och hemma inte gör vad hon skulle kunnat, framgår inte. Föräldrarna stöttar där de märker att hon behöver hjälp, vilket näppeligen är att curla.

Tillsammans med J ställs inga krav. Den enda förväntningen är att hon ska hänga på, visa respekt och vara lojal. Resten fixar J.
Huruvida M är spontan och inte i behov av framförhållning i Js sällskap framgår inte. Dock är det märkligt att hon orkar hålla Js tempo, ja, och troligtvis går hjärnverksamheten oftast på sparlåga av alla intryck.

Att det kravlösa partylivet med J har större dragningskraft än den kravfyllda vardagen ser jag inte som något märkligt.

Hur mycket och vad som är sant om brottslig verksamhet vet vi inte, då det endast är M som berättat, förutom F angående branden hos H och sprayningen av bilen.

M har inget att vinna på att föreläsa om hur hennes hjärna fungerar, då "avstängning" eller "bortträngning" inte kan förklara en lögn.
Men kanske har hon fått inspiration av förhöret med J och du har rätt i att hon tänker sig bortträngning som förmildrande omständighet, liksom J gjort. I annat fall hade hon väl inte nämnt det? Effekten blir dock den motsatta, än lägre trovärdighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in