2023-11-05, 18:10
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Allt hon sagt som kunnat bekräftas har styrkts som sanning? Det som inte kunnat bekräftas då, som t ex att hon sov?

Är naturligtvis också sant, precis som allt annat hon säger
Citera
2023-11-05, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Johanna, det är en historia för sig..

Fröken Hellm*n:s historier om natten den 16:e Oktober 2022 var ingenting annat än rena och skära lögner, den ena lögnen staplades på den andra och på det viset försatte hon. Jag tycker att Fröken Hellm*n förtjänar en plats i "Guinness Rekordbok: "Kvinnan som ljög sig fram till friheten" (Kvinnan som lyckades med att knipa käften i hela 47 dagar)

Extra tillägg: Fröken Hellm*n är inte enbart farlig för sin omgivning utan hon är även farlig för sig själv vilket är något som tydligt uppenbarat sig. Hennes beteenden talar med stor styrka just för detta.

Mvh/
@JokerMannen.
Citera
2023-11-05, 18:12
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Men om lägenheten är mindre än 100kvm så vet man helt säkert att Maja måste ha vaknat av den dörrklocka som man inte vet hur den låter, då kan man sitta och räkna detaljer och dra hur stora växlar som helst på det

Avsaknaden av detaljer i Johannas berättelse om Majas deltagande i mordet är just det, en av flera delar i helhetsbedömningen som resulterar i det uppenbara att Johanna ljuger om detta. Men du har ju noll koll på saker och ting i fallet och fatttar därför inte ett smack av detta. Maja är oskyldig. Det vet vi alla, just för att vi har koll inte bara på de detaljerna, utan även andra detaljer och övergripande delar och hur dessa samverkar till en helhet som ställer Majas oskuld långt bortom allt rimligt tvivel.
Det där med att hon bör ha vaknat av ljuden har med sannolikhet att göra.
Citera
2023-11-05, 18:13
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
DET

KAN

DU

INTE

VETA

Citera
2023-11-05, 18:21
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
DET

KAN

DU

INTE

VETA

Visst kan jag det.
Det har med sannolikhet att göra.

Alla delar i detta fall sammantagna så är det mycket tydligt att sannolikheten för att Maja talar sanning i alla delar är så nära 1 att alla andra alternativ är uteslutna.
Citera
2023-11-05, 18:27
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Men om lägenheten är mindre än 100kvm så vet man helt säkert att Maja måste ha vaknat av den dörrklocka som man inte vet hur den låter, då kan man sitta och räkna detaljer och dra hur stora växlar som helst på det

Avsaknaden av detaljer i Johannas berättelse om Majas deltagande i mordet är just det, en av flera delar i helhetsbedömningen som resulterar i det uppenbara att Johanna ljuger om detta. Men du har ju noll koll på saker och ting i fallet och fatttar därför inte ett smack av detta. Maja är oskyldig. Det vet vi alla, just för att vi har koll inte bara på de detaljerna, utan även andra detaljer och övergripande delar och hur dessa samverkar till en helhet som ställer Majas oskuld långt bortom allt rimligt tvivel.
Vilka är "vi alla"?

Nej, Majas oskuld är ställd på väntelistan.
Citera
2023-11-05, 18:32
Medlem
Citat:

Fröken Hellm*n är en individ som inte klarar av att kunna hantera sanningen, däremot sagt så är Fröken Hellm*n en expert på att kunna hantera lögnen och till den grad att både Åklagaren och Göta HovRätten föll pladask rakt ner i träskets stora och svarta hål.

Fröken Hellm*n är en mycket skicklig teater-skådespelerska som kan hantera lögner på ett (för henne) mycket effektivt sätt. Om man som individ äger den förmågan att med hjälp av lögner kunna välta omkull både Poliser och Åklagare samt en hel HovRätt, ja, då är man en mycket skicklig teaterskådespelare samt lögnare.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2023-11-05, 18:33
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Visst kan jag det.
Det har med sannolikhet att göra.

Alla delar i detta fall sammantagna så är det mycket tydligt att sannolikheten för att Maja talar sanning i alla delar är så nära 1 att alla andra alternativ är uteslutna.
Påstå inte att du vet då.

Uteslutna med hur stor sannolikhet? I procent, tack, min käre Watson.

Tänk om det skulle dyka upp ny information, då skulle sannolikheten kunna ändras. Tänk på det.

Citera
2023-11-05, 18:43
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Fröken Hellm*n är en individ som inte klarar av att kunna hantera sanningen, däremot sagt så är Fröken Hellm*n en expert på att kunna hantera lögnen och till den grad att både Åklagaren och Göta HovRätten föll pladask rakt ner i träskets stora och svarta hål.

Fröken Hellm*n är en mycket skicklig teater-skådespelerska som kan hantera lögner på ett (för henne) mycket effektivt sätt. Om man som individ äger den förmågan att med hjälp av lögner kunna välta omkull både Poliser och Åklagare samt en hel HovRätt, ja, då är man en mycket skicklig teaterskådespelare samt lögnare.

Mvh/
@JokerMannen/
Om hon ljuger, vilket jag tror att hon gör, så tycker jag inte att hon ljuger bra. Men hon är bra på att välja vad hon ska ljuga om. Bra på att slippa undan, stoppa huvudet i sanden. Vet inget, såg inget, tänkte inget, hörde inget...
Citera
2023-11-05, 19:01
Medlem
Citat:

Hon lever fri som fågeln med sanningen.

Fröken Hellm*n kan inte leva fri med sanningen då hon bevisat sig själv till att äga en förkärlek till lögnen.

Fröken Hellm*n går sin vana trogen med lögnen hand i hand och kanske aldrig kommer att kunna göra sig fri ifrån lögnens greppande hand som hon en gång sträckt ut sig till och kopplat grepp med. Fröken Hellm*n trivs mycket bra tillsammans med lögnen.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2023-11-05, 19:06
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Påstå inte att du vet då.

Uteslutna med hur stor sannolikhet? I procent, tack, min käre Watson.

Tänk om det skulle dyka upp ny information, då skulle sannolikheten kunna ändras. Tänk på det.

I procent? Jaha, du kan inte ett skit om sannolikhet heller. Nej, tro fan det

Ja, "ny information", allt annat än kända fakta och sanning är det ni Majahatare klamrar er fast vid.

För det är som jag skrev, när man sammanställer alla fakta, alla detaljer, Johannas och Majas berättelser och vad vi vet är sant och inte i dessa och vad vi ser finns i detaljrikedom och vad som saknas och ser allt ur det större perspektivet, då är det som jag säger och som hovrätten konstaterat, en sannolikhet så nära 1 och bevisat bortom rimligt tvivel att Johanna är skyldig till Toves död och att Maja är oskyldig. Det är att veta.
Citera
2023-11-05, 19:17
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
I procent? Jaha, du kan inte ett skit om sannolikhet heller. Nej, tro fan det

Ja, "ny information", allt annat än kända fakta och sanning är det ni Majahatare klamrar er fast vid.

För det är som jag skrev, när man sammanställer alla fakta, alla detaljer, Johannas och Majas berättelser och vad vi vet är sant och inte i dessa och vad vi ser finns i detaljrikedom och vad som saknas och ser allt ur det större perspektivet, då är det som jag säger och som hovrätten konstaterat, en sannolikhet så nära 1 och bevisat bortom rimligt tvivel att Johanna är skyldig till Toves död och att Maja är oskyldig. Det är att veta.
Du tror att du vet så mycket och att andra inte vet någonting. Hade varit intressant att se dina uppskattningar kring olika saker i fallet, i procent.

Men icke.

Finns det någonting du är dålig på? Bara nyfiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in