2023-11-05, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Men nu går du väl ändå för långt till och med för dig själv med dina lögner, även om du är trådens största lögnare. Dock inte länge till om sobrilbilen fortsätter som hen gör.

Så nu påstår du att Maja inte avslöjat några detaljer om att hon burit Toves kropp!
Så vad var det Maja avslöjade i förhöret den 2a december förra året menar du?
När hon t.ex. yttrar följande ord

Skulle detta röra någon Barbie-docka med namn Tove, menar du, eller vad?

Maja var den som avslöjade så gott som allt i detta fallet för polisen, och alldeles särskilt att hon själv delvis hjälpte till med att bära Toves kropp.
Har du glömt bort att Maja teg i ca 2 månader i häktet om vart de gömt Toves kropp
Hon satt där och ljög i varje förhör
Hon lät Toves föräldrar lida ännu mer ljust för att hon körde med lögner
helt iskallt respektlöst utan någon som helst samvete och empati
ånger visades inte alls av Maja.
Hon berättade inte heller för sina föräldrar dagen efter mordet då hon var hemma med familjen
Ändå påstår du att att det är jag som är lögnaren
Du är ett skämt hela du🤡
Och du ljuger lika bra som Maja
Citera
2023-11-05, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Det behöver mamsen inte tänka på längre. Ingen kommer vilja umgås med Maja så problemet är löst. Någonstans sitter Maja och trycker i sin ensamhet .
Ja precis.
Jag tror också att Majas förädrar spelat på Majas diagnos och svårigheter som ett försvar för hennes även till HR
Visst hon har diagnos men tror de har överdrivit svårigheterna
Jag kan inte tro på att hennes svårigheter var så pass stora som det beskrivs i tråden för hon var acepterad av Vetlanda ungdomarna och ingen av dem har sagt att Maja var udda på något sätt
Dagens ungar brukar inte vara sena med att utycka sig om div udda betenden på andra barn/ungdomar
Citera
2023-11-05, 06:09
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tänker att Maja klarade utmärkt att gå på fester och krogen där det är fullt med folk så vad menade Majas mamma egentligen med det hon sa att Maja klarar inte av när det blir mycket folk?
Maja kan mycket väl ha svårt för släktmiddagar och liknande. Finns ingen anledning att betvivla det. Hon kanske känner sig mer avslappnad i krogmiljö, och alkohol är som alla vet ångestdämpande.
Citera
2023-11-05, 06:10
Medlem
ziggarillens avatar
Om man har diagnoser som gör att spärrar saknas och att mord som detta kunde begås så ska Maja naturligtvis stå under psykiatrisk vård. Det är väl brukligt om en människa är så pass farlig. Jag antar att det är pingstvänner som ställer diagnoserna för att det ska se lite bättre ut när Maja ska ut och roa sig med sekten? Det är ju riktigt drag under galoscherna på pngströrelsen kyrkomöten. Står att läsa om man googlar.
Citera
2023-11-05, 06:53
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Maja kan mycket väl ha svårt för släktmiddagar och liknande. Finns ingen anledning att betvivla det. Hon kanske känner sig mer avslappnad i krogmiljö, och alkohol är som alla vet ångestdämpande.
Då kan hon inte ha samröre med Pingströrelsen heller eftersom sekten tar avstånd från alkohol. Även homosexualitet men hur det är med mord vet jag inte. Det återstår att se om Maja är välkommen. Krogbesök är uteslutet och är det nåt som är ångestframkallande så är det just alkohol. Jag tror att Maja hade haft det roligare i fängelse bland likasinnade än att sitta ratad i sin ensamhet. Kan inte tro att någon vill umgås med Maja efter allt som hänt.
Citera
2023-11-05, 07:01
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ja precis.
Jag tror också att Majas förädrar spelat på Majas diagnos och svårigheter som ett försvar för hennes även till HR
Visst hon har diagnos men tror de har överdrivit svårigheterna
Jag kan inte tro på att hennes svårigheter var så pass stora som det beskrivs i tråden för hon var acepterad av Vetlanda ungdomarna och ingen av dem har sagt att Maja var udda på något sätt
Dagens ungar brukar inte vara sena med att utycka sig om div udda betenden på andra barn/ungdomar
Är det ADD och ångest hon har? Och rätten menar alltså att diagnoserna inte är en del av hennes personlighet, diagnoserna lever ett eget liv i Majas kropp och får henne att dumpa lik i skogen.
Citera
2023-11-05, 07:11
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Då kan hon inte ha samröre med Pingströrelsen heller eftersom sekten tar avstånd från alkohol. Även homosexualitet men hur det är med mord vet jag inte. Det återstår att se om Maja är välkommen. Krogbesök är uteslutet och är det nåt som är ångestframkallande så är det just alkohol. Jag tror att Maja hade haft det roligare i fängelse bland likasinnade än att sitta ratad i sin ensamhet. Kan inte tro att någon vill umgås med Maja efter allt som hänt.
Det finns många idioter, hon träffar säkert likasinnade och folk som känner sig goda genom att visa förståelse.
Citera
2023-11-05, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
En matta saknades på fotona och den andra var både hoprullad och viken samt instucken mellan bordsbenen och väggen på ett sätt som polisen reagerade på.

Nu var det inte bilder före/efter mordet som polisen tagit.

Om jag kommer ihåg tidslinjen rätt så var polisen där på söndagskvällen till långt in på natten.

Var JJ tillbaka till lgh på söndagsnatten efter att polisen varit där? JJ var till lgh dagtid för att hämta en del av TT.s tillhörigheter. Då passade hon väl på att göra det hon tyckte behöva göras i lägenheten.

Sin sovplats under renoveringen var hos någon av föräldrarna, sen hämtades hon på måndagen från jobbet och kom aldrig hem mer.
Citera
2023-11-05, 07:12
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Är det ADD och ångest hon har? Och rätten menar alltså att diagnoserna inte är en del av hennes personlighet, diagnoserna lever ett eget liv i Majas kropp och får henne att dumpa lik i skogen.
Tycker var och varannan människa är diagnoserad nu för tiden men 0,00001 promille av dessa skulle ens tänka tanken att mörda och transportera lik. Daltandet med Maja har gått över gränsen för länge sen och nu får hon bita i det sura äpplet. I resten av sitt liv kommer hon undra vilken som känner avsky eller vet som vem hon är. Var hon än befinner sig. Mardömslikt liv som är outhärdligt. Så småningom kommer även pingstvännerna vända henne ryggen. Ingen vill umgås med en bestialisk mördare.
Senast redigerad av ziggarillen 2023-11-05 kl. 07:43.
Citera
2023-11-05, 07:16
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Det finns många idioter, hon träffar säkert likasinnade och folk som känner sig goda genom att visa förståelse.
Då gäller det för henne att hitta dom och ge sig ut på stan? Dom godhjärtade finns väl inom vänstern så hon får väl gå med i nåt av C, V eller MP. Kanske eventuellt bli en liten sozze?
Citera
2023-11-05, 07:25
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Tycker var och varannan människa är diagnoserad nu för tiden men 0 promille av dessa skulle ens tänka tanken att mörda och transportera lik. Daltandet med Maja har gått över gränsen för länge sen och nu får hon bita i det sura äpplet.
Ja, hon är en ond människa helt enkelt. Så hon var då, så är hon även nu.

Begår man brott under en psykos är man inte sig själv och verklighetsbilden kan vara förändrad. Det kan få en god människa att begå onda gärningar.
Citera
2023-11-05, 07:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tänker att Maja klarade utmärkt att gå på fester och krogen där det är fullt med folk så vad menade Majas mamma egentligen med det hon sa att Maja klarar inte av när det blir mycket folk?
Ja, visst är det intressant?
När hon kom till komback - och i centrum för sex vänner - blev det rena tag-din-säng-och-gå och fester.

Sen beskrivs hon och Johanna som stamkunder, nästintill varenda helg. Det är förfester, efterfester och vimmel bland folk i Gtbg och på Öland.
Hon har en energi i två år utan dess like med tanke på ADD.
För parallellt klarar hon även av skola, musik, sång, uppträdande och körkort.

Maja behöver framförhållning. Måste veta innan de ska få besök?

Beskrivningen "skör" påminner mer om att vandra på äggskal när nån ägnar sig åt sjukdomsvinst för det stämmer öht inte med hennes parallella leverne och beteende.
Iaf inte på fyllan.
Det luktar faktiskt mer som om damen styr och ställer hemma, att hon utnyttjar all marktjänst och en sjukdomsbild.
MAJA får dem att dansa.

Precis som när hon drar sina valser i rätten om sin hjärna och går all-in på sjukdomsfronten när hon hamnar i trängt läge.
Som om hon måste visas respekt.
Hon manipulerar å det grövsta och använder en offerroll.
Senast redigerad av develi 2023-11-05 kl. 07:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in